-
11. Data: 2013-03-23 20:42:58
Temat: Re: temperatura silnika
Od: Szymon Machel <s...@g...com>
popisałeś się wystarczająco miszczu
-
12. Data: 2013-03-23 21:35:14
Temat: Re: temperatura silnika
Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>
co ty "wy nie"...
-
13. Data: 2013-03-24 03:05:32
Temat: Re: temperatura silnika
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 3/23/2013 5:09 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:
>> w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
>> silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe
>
> no nie wiem, czy aby na pewno...
>
> jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i
> ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...
miałem na myśli bardziej osobówkę - pomiędzy wersjami silnikowymi jest
(zazwyczaj) tylko ta różnica że jak masz powiedzmy 2.5 a 3.0 to się
wiatrak/wiatraki w 3.0 będzie częściej włączał.
a co do ciężarówek, ale ekspertem nie jestem to gdzieś w jakimś starszym
volvo widziałem wiatraki, chyba jakimś paskiem zasilane
(nie elektrycznie) i duże były więc i pewnie ciche.
autobusy powinny mieć zwykłe wiatraki, z tym że taki autobus to ma
mooooże 2..3x więcej koni niż auto a chłodnice większe. chyba ze tez
wielkie ciche wiatraki na pasku... ?
a urządzenia do robót drogowych w ogóle mocy mogą mieć na tyle mało
że sama chłodnica wystarczy
tylko to tak na oko :)
-
14. Data: 2013-03-24 21:50:02
Temat: Re: temperatura silnika
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-03-23 17:09:08 +0100, "Ministerstwo Propagandy"
<N...@g...pl> said:
>> w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
>> silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe
>
> no nie wiem, czy aby na pewno...
>
> jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i
> ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...
Dawaj przepis, że wentylator musi być głośniejszy od silnika.
(ot, pierwszy z brzegu:
<http://www.truckauto.pl/wp-content/uploads/2012/03/
12C259_01.jpg>)
;>
--
Bydlę