  • Data: 2009-01-05 22:09:04
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > to prosze wytłumacz.
    > bo ja nie rozumiem, czym sie rozni wziecie sredniej z wielkosci wszystkich
    > LCD,

    Ale Ty nie pisałeś że wszystkich LCD, a ograniczyłeś zakres do telewizorów.

    To mniej więcej tak, jakby zakres CRT ograniczyć do tych w dużym pokoju. ;-)

    > przeciez pisze, ze na Tv, ktory nie ma mozliwosci zmiany rozmiaru.
    > Obraz zzomowany ma do telewizora juz dotrzec.

    Co znaczy "ma dotrzeć"?
    W optymalnej sytuacji do telewizora dotrze 16:9 anamorf, a co z nim zrobi tv
    to jego sprawa:
    1. Masz zoom, to sobie utniesz nadmiarową szerokość i masz co chciałeś.
    2. Względnie obejrzysz całość, ale z pasami na górze i dole.
    3. Masz starego grata i nie masz zoomu - to sobie pooglądasz ludzi po
    anoreksji.

    To że na dziś dociera obraz już ucięty to wiem, ale skutek jest taki, że na
    telewizorach 16:9 ogląda się 3/4 ekranu które mogłoby się oglądać i które
    nadawca POSIADA w dyspozycji zazwyczaj.