  • 1. Data: 2010-02-07 11:47:58
    Temat: telewizor lcd jako monitor
    Od: "amstav" <w...@o...pl>

    Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd
    (samsung le40b650). Nie udalo mi sie co prawda przelaczyc w wyzsze tryby:
    max tego co uzyskalem to 1680x1050 60Hz (po kablu dvi-hdmi). Nie wiem czemu
    w trybie 1920x1080 obraz przestaje byc ostry jak zyleta, a sterownik
    MonitorPnP nie daje sie ustawic na 100Hz. Szkoda troche, ze Samsung daje
    stery tylko do monitorow a to co jest w systemie (od WinXP az po Win7)
    niestety nie pozwala rozwinac skrzydel.

    Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu
    powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz (pewnie od panasonica) czy moze
    led lcd (z uwagi na kolory pewnie samsung). Jezeli oglada sie tylko sygnal z
    kablowki to nowsze ledy chyba sa lepsze. Jednak jesli z zalozenia drugim
    waznym, jesli nie podstawowym zastosowaniem, bedzie funkcja monitora to
    pewnie lepsza plazma ? Ktos z was mial taki dylemat ? Jak sobie z tym
    poradziliscie ?

    DDDDDZIEKI :)

  • 2. Data: 2010-02-07 12:11:00
    Temat: Re: telewizor lcd jako monitor
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "amstav" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    Nie udalo mi sie co prawda przelaczyc w wyzsze tryby:
    > max tego co uzyskalem to 1680x1050 60Hz (po kablu dvi-hdmi). Nie wiem czemu w
    > trybie 1920x1080 obraz przestaje byc ostry jak zyleta,

    To się zdecyduj. Uzyskałeś 1080p, czy nie?

    > Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu powstaje
    > watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz (pewnie od panasonica) czy moze led lcd (z
    > uwagi na kolory pewnie samsung).

    plazma ma znacznie lepsze kolory. LCD nieznacznie mniejszy pobór.

    Jezeli oglada sie tylko sygnal z
    > kablowki to nowsze ledy chyba sa lepsze.

    Jak będziesz podłączał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

  • 3. Data: 2010-02-07 12:25:37
    Od: "amstav" <w...@o...pl>

    >Użytkownik "amstav" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    >To się zdecyduj. Uzyskałeś 1080p, czy nie?

    Uzyskalem 1920x1080 60Hz ale niestety fonty sa rozmyte i patrzac pobieznie
    po paru zdjeciach z wakacji obraz tez gorszy niz przy 1680x1050. Wiec
    pytanie co tak naprawde uzyskalem i co zrobic, zeby w tych najwyzszych
    trybach tez byl obraz jak zyleta. Moze ten model nie daje takiej mozliwosci
    ale chcialbym, zeby ten model, ktory kupie dla siebie docelowo mial w
    1920x1080 wyrazne fonty i nierozmyty obraz. Problem w tym, ze w sklepach nie
    daja zwykle mozliwosci sprawdzania telewizorow na obrazie z komputera w
    wysokich trybach. Moze ktos z Was moglby polecic jakis 40-42 calowy lcd jako
    taki, co sprawdzil sie w trybie 1920x1080 jako monitor ... :)

    >plazma ma znacznie lepsze kolory. LCD nieznacznie mniejszy pobór.

    niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do
    obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie
    tekstowym (efekt "duszka") ?

    Whaddya think of that ?

    what

  • 4. Data: 2010-02-07 12:46:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "amstav" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tak naprawde uzyskalem i co zrobic, zeby w tych najwyzszych trybach tez byl

    Pewnie miałeś ustawione na wykorzystanie części powierzchni ekranu (1%). Na ati
    w opcjach skalowania trzeba przestawić na 0%.

    > niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do
    > obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie tekstowym
    > (efekt "duszka") ?

    Opisany przez Ciebie efekt występuje jak obraz wyświetlany jest przez tydzień.
    Na LCD też jest podobny efekt, ale trzeba dłużej wyświetlać. Poza tym telewizory
    lcd strasznie smużą. Pakować się z lcd z podświetleniem led IMO nie ma sensu.
    Prawdziwą rewolucja zbliża się - OLED.

  • 5. Data: 2010-02-07 15:31:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-07 13:25, amstav pisze:
> [...]
    > wysokich trybach. Moze ktos z Was moglby polecic jakis 40-42 calowy lcd jako
    > taki, co sprawdzil sie w trybie 1920x1080 jako monitor ... :)
    W niektórych TV w konfiguracji trzeba dane wejście hdmi oznaczyć jako
    PC, wtedy pracuje 1:1 pixelami, inaczej tv dokonuje jakichś swoich
    skalowań obrazu i rozmywa. Idiotyzm.

    > niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele
    Przy tej samej rozdzielczości i tej samej przekątnej? Nawet jakby, to po
    prostu innego kształtu pixele, ale rozmiarowo "liczba pixeli na
    centrymetr kwadratowy" musi być ta sama, więc co za różnica?
    Może opinia pochodzi z czasów gdy plazmy były tylko hd-ready (ale za to
    duże rozmiarowo) i wtedy faktycznie były "pixele jak kostka brukowa"

    > i o ile nadaja sie do
    > obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie
    > tekstowym (efekt "duszka") ?
    To chyba stare modele okrutnie, na kilku współczesnych takiego efektu
    nie stwierdzam.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-02-07 15:49:09
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-02-07 12:47, amstav pisze:

    > Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu
    > powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz

    Po co w TV 600 Hz? Obraz z PC ma 60 Hz a TV tylko 50Hz.
    Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
    jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

    W sklepie na 200 Hz telewizorach LCD widzialem jedyna roznice
    na napisach. A i tak bylo to demo. I na normalnym obrazie
    nie wiem czy by byla jakas roznica. A tu 3 razy wiecej klatek
    na sekunde...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-02-07 16:19:00
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    amstav wrote:
> [...]
    > 1680x1050. Wiec pytanie co tak naprawde uzyskalem i co zrobic, zeby w
    > tych najwyzszych trybach tez byl obraz jak zyleta.

    Nie kazdy TV obsluguje 1:1 pixel mapping, a bez tego zawsze bedziesz miec
    interpolacje, a co za tym idzie rozmyty obraz.

    --
    KILu

  • 8. Data: 2010-02-07 16:22:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marcin wrote:
    > Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
    > jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

    Zalezy od zrodla. Przy specyficznym materiale zrodlowym (wysoki bitrate,
    odpowiednia charakterystyka sceny i ruchu) efekt moze byc calkiem niezly
    (tv wylicza sobie brakujace klatki i wstawia je pomiedzy istniejace), choc
    generalnie nie kierowalbym sie obecnoscia takich trybow przy zakupie TV.
    Szczegolnie, ze ta technologia dopiero raczkuje. Jesli chodzi o
    podswietlenie LED, to tez trzeba uwazac, bo tak naprawde skorzystamy na
    tym dopiero jesli TV obsluguje local dimming (a wiec przy okazji nie jest
    to nic z krawedziowym podswietleniem, a takie TV naleza do wiekszosci).

    --
    KILu

  • 9. Data: 2010-02-07 16:31:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ru> napisał w wiadomości grup
    > Po co w TV 600 Hz? Obraz z PC ma 60 Hz a TV tylko 50Hz.
    > Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
    > jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

    Przy 600Hz są wstawiane dodatkowo czarne obrazy. IMO bez sensu. Aby było płynnie
    matryca (w LCD) musi mieć odpowiedni szybkość matrycy. Co z tego, że jest 100,
    200 czy 600Hz, skoro matryca może mieć 20ms.

  • 10. Data: 2010-02-07 17:46:52
    Od: Simon <s...@N...onet.pl>

    > Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd
    > (samsung le40b650).
    I bardzo dobrze. Testowałem tryb "monitorowy" na 3 monitorach Samsunga
    różnej wielkości le40b530, le32b530, le37b530.
    Musze przyznać, że na wszystkich 3 obraz podłączony do komputera był
    wyśmienity. Zarówno z wyjścia analogowego jak i cyfrowego.

    Ważne, aby odpowiednio ustawić wejścia w menu telewizorów.
    Oba "PC" i "HDMI/DVI", tak lub podobnie muszą być przełączone w tryb PC
    lub DVI PC. Dopiero wtedy filtry telewizora ustawiane są odpowiednio -
    tzn wszystkie niepotrzebne wyłączane :).

    Dostajemy wtedy obraz bardzo ostry, kontrastowy, o bardzo dobrej czerni
    i kolorach i niezłych kątach a nawet przyzwoitym podświetleniu. W domu
    ostatecznie pozostał w wielkości 32 cali. Większe już niestety były za
    duże, lub zbyt blisko siedziałem. Głowa latała w te i we w te.
    Taki telewizor ma jeszcze jedną zaletę dużo różnych wejść, może to być
    szczególnie przydatne dla grzebaczy takich jak ja :) który muzą mieć
    kilka komputerów na raz podłączonych

    Wcześniej używałem 21 cali na Trinitronie Dell 1100, który miał
    rewelacyjny obraz jak przystało na CRT (kolory, czerń) oraz porządną
    geometrię nawet jak na "bańkę".

    To co teraz jest na 32 calowym Samsungu zdecydowanie przebija ostatnie
    modele CRT (przynajmniej używany przeze mnie). Podłączałem różne
    komputery pod telewizory Samsunga i odnoszę wrażenie, że faktycznie era
    monitorów CRT minęła bezpowrotnie.
    Obraz z sygnałów telewizyjnych SD jak i HD antena, IPBOX 910HD po HDMI i
    komponencie daje również wyśmienite efekty, nawet na kablu komponentowym
    (4m kabla z 2 zł złączami Cinch po drodze) w 1080i.

    W najnowszych Samsungach, pewnie tym bardziej na wyższych modelach,
    powinno być podobnie.
    Także polecam zakup telewizora, szczególnie Samsunga z modeli 530 i
    wyższych, koniecznie FullHD.

    Dodatkowo warto się zastanowić nad ceną takich "monitorów".
    32 calowa wersja kosztuje ok 1600zł na aukcjach internetowych.
    Za tyle nie da się kupić porządnego monitora w tej wielkości z dobrą
    matrycą (w Samsungach jest prawdopodobnie PVA), ba.. nie da się kupić
    porządnego monitora w wielkości 24 cali z taką matrycą, a na pewno nie z
    funkcją tunera telewizyjnego.

    A jeszcze jedno 32 cale spokojnie mieszą się na biurku, powiem nawet że
    jest więcej miejsca niż po tym klocku CRT :) ważył chyba z 30kg a
    samsung ok 10.

    PS
    Żeby rozwiać niepotrzebne wątpliwości, nie jestem pracownikiem z
    Samsunga, jeno pasjonatem, którego ostatnie możliwości telewizorów
    zafascynowały i mile zdziwiły. Nie jestem też specjalistą od monitorów,
    ale wymagającym użytkownikiem (nie widziałem chyba bardzo drogiego
    monitora, z ciekawością bym skonfrontował monitora za 3 tysiące z
    najnowszymi Samsungami). Z chęcią sprawdziłbym modele innych producentów
    pod kątem używania jako monitor. Spróbuję w pracy podłączyć coś ze
    stajni Sharp.