    From: Simon <s...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: telewizor lcd jako monitor
    Date: Sun, 07 Feb 2010 18:46:52 +0100

    > Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd
    > (samsung le40b650).
    I bardzo dobrze. Testowałem tryb "monitorowy" na 3 monitorach Samsunga
    różnej wielkości le40b530, le32b530, le37b530.
    Musze przyznać, że na wszystkich 3 obraz podłączony do komputera był
    wyśmienity. Zarówno z wyjścia analogowego jak i cyfrowego.

    Ważne, aby odpowiednio ustawić wejścia w menu telewizorów.
    Oba "PC" i "HDMI/DVI", tak lub podobnie muszą być przełączone w tryb PC
    lub DVI PC. Dopiero wtedy filtry telewizora ustawiane są odpowiednio -
    tzn wszystkie niepotrzebne wyłączane :).

    Dostajemy wtedy obraz bardzo ostry, kontrastowy, o bardzo dobrej czerni
    i kolorach i niezłych kątach a nawet przyzwoitym podświetleniu. W domu
    ostatecznie pozostał w wielkości 32 cali. Większe już niestety były za
    duże, lub zbyt blisko siedziałem. Głowa latała w te i we w te.
    Taki telewizor ma jeszcze jedną zaletę dużo różnych wejść, może to być
    szczególnie przydatne dla grzebaczy takich jak ja :) który muzą mieć
    kilka komputerów na raz podłączonych

    Wcześniej używałem 21 cali na Trinitronie Dell 1100, który miał
    rewelacyjny obraz jak przystało na CRT (kolory, czerń) oraz porządną
    geometrię nawet jak na "bańkę".

    To co teraz jest na 32 calowym Samsungu zdecydowanie przebija ostatnie
    modele CRT (przynajmniej używany przeze mnie). Podłączałem różne
    komputery pod telewizory Samsunga i odnoszę wrażenie, że faktycznie era
    monitorów CRT minęła bezpowrotnie.
    Obraz z sygnałów telewizyjnych SD jak i HD antena, IPBOX 910HD po HDMI i
    komponencie daje również wyśmienite efekty, nawet na kablu komponentowym
    (4m kabla z 2 zł złączami Cinch po drodze) w 1080i.

    W najnowszych Samsungach, pewnie tym bardziej na wyższych modelach,
    powinno być podobnie.
    Także polecam zakup telewizora, szczególnie Samsunga z modeli 530 i
    wyższych, koniecznie FullHD.

    Dodatkowo warto się zastanowić nad ceną takich "monitorów".
    32 calowa wersja kosztuje ok 1600zł na aukcjach internetowych.
    Za tyle nie da się kupić porządnego monitora w tej wielkości z dobrą
    matrycą (w Samsungach jest prawdopodobnie PVA), ba.. nie da się kupić
    porządnego monitora w wielkości 24 cali z taką matrycą, a na pewno nie z
    funkcją tunera telewizyjnego.

    A jeszcze jedno 32 cale spokojnie mieszą się na biurku, powiem nawet że
    jest więcej miejsca niż po tym klocku CRT :) ważył chyba z 30kg a
    samsung ok 10.

    PS
    Żeby rozwiać niepotrzebne wątpliwości, nie jestem pracownikiem z
    Samsunga, jeno pasjonatem, którego ostatnie możliwości telewizorów
    zafascynowały i mile zdziwiły. Nie jestem też specjalistą od monitorów,
    ale wymagającym użytkownikiem (nie widziałem chyba bardzo drogiego
    monitora, z ciekawością bym skonfrontował monitora za 3 tysiące z
    najnowszymi Samsungami). Z chęcią sprawdziłbym modele innych producentów
    pod kątem używania jako monitor. Spróbuję w pracy podłączyć coś ze
    stajni Sharp.