  • 11. Data: 2011-05-26 16:00:31
    Temat: Re: telefon z "myszką"
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:irjsgh$3df$1@inews.gazeta.pl...

    > Waldek, Ty wiesz o co mi chodzi. Myszka taka jak w omni/i780/epic. Po
    > co? powtarzam sie. Po to zeby używając kciuka podczas jazdy na rowerze,
    > trafić w głośniczek i pogłośnić. tak samo obsługa 90% programów w
    > których trzeba trafić w ten a nie inny punkt. sam system, nakładki,
    > today - wiem nieśmniertelny spb itd.

    Jakiego telefonu używasz że masz tego typu problemy z celowaniem?
    Pytam z ciekawości czystej... bo na moim iPhone nie mam takich
    problemów - nie bardzo wiem czemu... ;)

  • 12. Data: 2011-05-26 18:10:05
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > Jakiego telefonu używasz że masz tego typu problemy z celowaniem?
    > Pytam z ciekawości czystej... bo na moim iPhone nie mam takich
    > problemów - nie bardzo wiem czemu... ;)

    Ekran pojemnościowy ma poważną wadę - nie pozwala na precyzyjne
    wskazanie punktu. Dlatego wszystkie HIG na systemy używającego takich
    ekranów wymuszają na aplikacjach gigantyczne widżety, w które łatwo
    trafić. Ekrany opornościowe pozwalają na precyzyjne trafienie w punkt co
    pozwala na używanie malutkich elementów interfejsu i zmieszczenie
    większej ilości informacji na ekranie. W niektórych scenariuszach
    utrudnia to znacznie użytkowanie.

    m.

  • 13. Data: 2011-05-26 20:04:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > co pozwala na używanie malutkich elementów interfejsu i zmieszczenie
    > większej ilości informacji na ekranie. W niektórych scenariuszach

    To co powiedziałeś jest prawdą, a właściwie półprawdą bo ekran
    pojemnościowy może być bardziej lub mniej czuły... Jeśli jest mniej
    czuły to wymaga abyś dotknął go całym paluchem, opuszka palca
    jest wtedy zgnieciona i masz dużą elipsę/kółko na 2cm^2 kontaktu...
    Ekran w iPhone jest niezwykle czuły, bardziej niż inne ekrany
    które miałem w rękach - wystarczy muśnięcie koniuszkiem opuszki
    palca aby zarejestrować dotyk. Czasem mi się wydaje, że właściwie
    nie dotknąłem ekranu - jak by w czasie operacji "copy/paste" ekran
    był jeszcze bardziej czuły niż zwykle, aby dać większą precyzję
    zaznaczania na ekranie fragmentu tekstu...
    A wtedy, zakładając że typowy kształt niezgniecionej opuszki palca
    to koło/sfera - punkt styku może być małym punktem na ekranie.
    Oczywiście jeśli ktoś ma grube paluchy jak zielone kiełbasy Shreka
    to nic mu w precyzji nie pomoże :-) Ale wtedy i tak warto schudnąć :-)))
    Software dla iPhone ma jeszcze taką sprawę że można przesuwać
    palcem po ekranie, np. w czasie zaznaczania tekstu więc nie musisz
    odrywać palca aby przesunąć zaznaczenie z literki na literkę.
    Jeśli guziki na jakiejś witrynie internetowej w zoom 100% są za
    blisko i nie masz precyzji aby nacisnąć pewnie jeden a nie drugi
    to zawsze możesz dwoma palcami najpierw poszerzyć zooma
    ruchem "szczypania" i potem dopiero nacisnąć. Bardzo to intuicyjne.
    No ale jak ktoś nie ma iPhone to się męczy i szuka telefonu z myszką :-)

  • 14. Data: 2011-05-26 20:07:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > słuchajcie wszyskowiedzący. załóżmy ze mam super telefon z super
    > systemem. panele bajery nie z tej ziemi. uruchamiam na nim normalny
    > prorgam do zarządania plikami total comaander. znacie go? teraz mam
    > kliknąć w jedno z 4 pół o wielkości łebka od zapałki. patyczkiem niema
    > sprawy, ale kciukiem? żarty! Nie ma to żadnego związku z systemem i
    > zainstalowanymi nakładkam. Total commander jest tylko przykładem.

    To wtedy bierzesz dwa palce, dotykasz nimi ekranu jednocześnie
    i rozsuwasz je po ekranie - telefon to rozumie jako ZOOM i wtedy
    z 4 pól o wielkości łebka od zapałki robią się 4 bulwy wielkości cebuli :-)

    > najczęsicej funkcjonalność owej myszki przydaje mi sie gdy idę lub jadę
    > na rowerze, a potrzebuje użyć w konkretnego programu zwiazanego z
    > nawigacją, geocachingiem.

    Używałem iPhone na rowerze i nie miałem problemu z touchscreenem.
    Nawet mi się udało krótkiego SMSa napisać podczas powolnej jazdy.

    > Nie zrozumie tego ten który z owej funkcji nigdy nie skorzystał, a
    > tymbardziej osoba która ma konputerek z telefonem, ale korzysta
    > tyko z telefonu..

    :-) Tomasz - przejdź się do sklepu i pobaw się iPhonem 4, ok?

  • 15. Data: 2011-05-26 20:29:53
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2011-05-26 20:10, Mikolaj Machowski pisze:

    > Ekran pojemnościowy ma poważną wadę - nie pozwala na precyzyjne
    > wskazanie punktu.

    Trzeba najpierw skalibrować ekran. Nie ma takiej aplikacji w twoim
    telefonie?

    --
    animka

  • 16. Data: 2011-05-26 20:38:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message

    > Trzeba najpierw skalibrować ekran. Nie ma takiej aplikacji w twoim
    > telefonie?

    Kalibracja niewiele pomoże jeśli ekran wymaga
    "naciskania" a więc ugięcia skóry na opuszce palca...

  • 17. Data: 2011-05-26 21:04:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > To wtedy bierzesz dwa palce, dotykasz nimi ekranu jednocześnie
    > i rozsuwasz je po ekranie -
    jak Ty to robisz jedną ręką?
    Twoja kobieta jest szczęsciarą!
    > telefon to rozumie jako ZOOM i wtedy
    > z 4 pól o wielkości łebka od zapałki robią się 4 bulwy wielkości cebuli :-)
    >
    > :-) Tomasz - przejdź się do sklepu i pobaw się iPhonem 4, ok?
    poza zasiegiem cenowym, ale dzieki za wskazówkę. MApy garmina wyświetli
    na jakimś darmowym sofcie?
    ToMasz

  • 18. Data: 2011-05-26 21:10:24
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
    > "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    > To co powiedziałeś jest prawdą, a właściwie półprawdą bo ekran
    > pojemnościowy może być bardziej lub mniej czuły...

    Nie chodzi o czułość - chodzi o precyzję.

    > Jeśli jest mniej
    > czuły to wymaga abyś dotknął go całym paluchem, opuszka palca

    Czyli nie widzisz punktu styku - nie jesteś w stanie precyzyjnie
    dotknąć tego punktu ekranu, który byś chciał wybrać.

> [...]
    > Ekran w iPhone jest niezwykle czuły, bardziej niż inne ekrany
    > które miałem w rękach - wystarczy muśnięcie koniuszkiem opuszki

    Ale takie "dotykanie" jest losowe. Żeby mieć pewność, że dotkniesz tego
    elementu jaki naprawdę chcesz widżet powinien mieć co najmniej 1cm^2.

    > to zawsze możesz dwoma palcami najpierw poszerzyć zooma
    > ruchem "szczypania" i potem dopiero nacisnąć. Bardzo to intuicyjne.

    Proteza na ograniczoną funkcjonalność.

    m.

  • 19. Data: 2011-05-27 07:07:34
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > które miałem w rękach - wystarczy muśnięcie koniuszkiem opuszki
    > palca aby zarejestrować dotyk. Czasem mi się wydaje, że właściwie

    Opuszek jest rodzaju męskiego w języku polskim, nie żeńskiego:-)

    JA

  • 20. Data: 2011-05-27 13:57:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie chodzi o czułość - chodzi o precyzję.

    Precyzja jest bezpośrednią konsekwencją czułości, jak opisałem niżej.

> [...]
    >
    > Ale takie "dotykanie" jest losowe. Żeby mieć pewność, że dotkniesz tego
    > elementu jaki naprawdę chcesz widżet powinien mieć co najmniej 1cm^2.

    Zdziwiłbyś się jak precyzyjnie ekran pracuje w iPhone...
    Przejdź się do sklepu i pobaw się - wtedy zrozumiesz o czym mówię.
    Używam iPhone 4 już 3/4 roku, jestem tak przyzwyczajony do tego
    ekranu i jego delikatnego dotykania że jak pracować mam z innym
    ekranem to nic mi nie działa bo inne trzeba dosłownie NACISKAĆ
    a ten w iPhone wystarczy musnąć końcówką palca...
    Różnica jest dramatyczna.

    > Proteza na ograniczoną funkcjonalność.

    Tak Ci się wydaje bo nie używałes... Rysik to dopiero jest proteza.
    I to dosłownie :-)))