  • 1. Data: 2013-04-10 20:59:44
    Temat: telefon z gps w samolocie
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    O ile pamiętam Ktoś tu opowiadał że sprawdzał telefon z GPS w samolocie.
    czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się
    przy dużych prędkościach?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-04-10 21:19:14
    Temat: Re: telefon z gps w samolocie
    Od: Dan <m...@g...pl>

    W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    > poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się

    Witam,
    Ja sprawdzałem nawigację w samolocie, fajny efekt, oddaliłem na maksa
    mapę i ładnie pokazywało mi gdzie się znajdujemy tylko miałem nastawione
    miasto docelowe i nad morzem ciągle krzyczała "zawróć jeśli to możliwe"
    :) prędkość pokazywała prawidłowo co do wysokości to ciężko stwierdzić
    bo nie miałem porównania.
    Pozdrawiam
    Dan.

  • 3. Data: 2013-04-10 21:19:47
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz napisał/a:
> [...]
    > samolocie. czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie
    > lotu, czy poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie

    Nie telefon ale jakaś prosta nawigacja, 3 lata temu:
    http://zapodaj.net/c82e9227ab77f.jpg.html

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2013-04-10 21:53:38
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-04-2013 20:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    > poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się

    lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.
    wysokosc prawdopodobnie tez nie do konca prawdziwa. zrzut ekranu
    zrobilem w marcu 2012, podczas lotu z gdanska do luton.

    http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i

    pozdro.

  • 5. Data: 2013-04-10 22:10:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    > poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się

    Kilka lat temu bawiłem się w takie cuda. Zasadą było złapanie fiksa przed
    wejściem do samolotu (autobus na lotnisku czy krótki postój w rękawie :-)
    Dane raczej wyglądają na poprawne. Oto przykład

    http://goo.gl/maps/Nhf2w

  • 6. Data: 2013-04-10 22:24:20
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
    > http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
    > lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

    Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 7. Data: 2013-04-10 22:32:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-10 22:24, Michal Tyrala pisze:

    > Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

    Tak szczerze to ona jest raczej mniej więcej prawdziwa tylko względem
    ziemi :)

  • 8. Data: 2013-04-10 22:38:51
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2013 22:32:32 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > Tak szczerze to ona jest raczej mniej więcej prawdziwa

    No wartosc wydaje się taka normalna dla samolotu na wysokosci
    przelotowej, stad pytanie.

    > tylko względem ziemi :)

    No taką mierzy GPS.

  • 9. Data: 2013-04-10 23:08:06
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:

    > Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

    bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,
    dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.

    zreszta poczytaj:
    https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/
    pl.rec.lotnictwo/VCGNow_UG3Q

  • 10. Data: 2013-04-10 23:33:15
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2013 23:08:06 +0200, K wrote:

    > bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,
    > dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.

    Rurka Pitota czy Prandtla mierzy prędkość względem powietrza (co dla
    samolotu jest istotniejsze). Ty napisałeś, że prędkość _względem ziemi_
    jest ,,oczywiście nieprawdziwa''.
    GPS mierzy prędkość ,,nieco'' inaczej niż ustala pozycję i z tego
    względu pytałem o tę ,,oczywistość''.

    Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_
    oczywiscie nieprawdziwa'', w sensie ze silnie odbiegająca od predkosci
    wzgledem powietrza?