  • 1. Data: 2012-03-22 17:09:05
    Temat: telefon + internet w Netii
    Od: "marek R." <m...@g...com>

    zamierzam skorzystać z oferty:
    http://www.netia.pl/oferta_dla_domu,szczegoly,115.ht
    ml
    Mam tylko jedną wątpliwość, którą zasiał pan pan z TPSA. Czy te ich
    rozmowy bez limitu są realizowane w technologii VoIP, czy są to
    tradycyjne połączenia analogowe ? Pytam, bo telefon muszę mieć zawsze
    sprawny, żeby zadzwonić na pogotowie, które bardzo często do chorej
    matki wzywam. Dlatego zależy mi an analogowym telefonie, który
    podłączony do pary przewodów zawsze się z pogotowiem połączy. Nawet
    stary bratek z tarczą :))

  • 2. Data: 2012-03-22 18:41:42
    Temat: Re: telefon + internet w Netii
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan marek R. zamierza skorzystać z oferty:

    > http://www.netia.pl/oferta_dla_domu,szczegoly,115.ht
    ml
    > Mam tylko jedną wątpliwość, którą zasiał pan pan z TPSA.

    Za to mu płacą.

> [...]
    > do chorej matki wzywam. Dlatego zależy mi an analogowym telefonie,
    > który podłączony do pary przewodów zawsze się z pogotowiem połączy.

    Ja mam to jako WLR na tepsianej linii, więc normalne analogowe.
    Tam gdzie Netia ma LLU, to już jest VoIP. Ale wtedy zdaje się
    i tak trzeba to mieć razem z internetem. Zresztą i tak mało się
    opłaca brać telefonu od jednego operatora, a internetu od drugiego.
    Ten telefon z Netii brany w komplecie z netem kosztuje 40 zł.

    > Nawet stary bratek z tarczą :))

    Dawno nie próbowałem. Podobno niektóre centrale już nie obsługują
    wybierania impulsowego.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-03-22 18:51:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    > Dawno nie próbowałem. Podobno niektóre centrale już nie obsługują
    > wybierania impulsowego.

    Bzdura. Obecnie wybieranie impulsowe jest wykrywane programowo, więc nie
    wymaga w zasadzie żadnych nakładów sprzętowych.

    Problem że jakiś telefon nie działa bierze się co najwyżej z tego, że
    tarcza impulsuje za wolno albo nierówno.

  • 4. Data: 2012-03-22 19:03:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Bzdura. Obecnie wybieranie impulsowe jest wykrywane programowo,
    > więc nie wymaga w zasadzie żadnych nakładów sprzętowych.

    To, że nie wymaga nakładów sprzętowych, wcale nie oznacza, że nie
    wymaga żadnych nakładów. Choćby nakładów na pomyślenie. Są bramki
    VoIP, które gdy je projektowano, to miały zdolność rozpoznawania
    wybierania impulsowego. A po aktualizacji oprogramowania, już nie.
    Z centralami może być tak samo. Ale że dawno już nie miałem z nimi
    do czynienia, tylko ktoś mi o tym mówił, więc piszę "podobno".

    > Problem że jakiś telefon nie działa bierze się co najwyżej z tego,
    > że tarcza impulsuje za wolno albo nierówno.

    Bzdura. Obecnie w telefonach wybieranie impulsowe jest realizowane
    programowo, więc nie należy się spodziewać nierówności.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2012-03-22 20:21:44
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > VoIP, które gdy je projektowano, to miały zdolność rozpoznawania
    > wybierania impulsowego. A po aktualizacji oprogramowania, już nie.

    Mój stary terminal Sferii ma.
    A modem kablowy (UPC) już nie, nie przyjmie "pulse".

    > Bzdura. Obecnie w telefonach wybieranie impulsowe jest realizowane
    > programowo, więc nie należy się spodziewać nierówności.

    Wrażliwe na parametry wybierania były E10A. Nominalnie, centrala powinna
    łykać impulsowanie, jeśli jego częstotliwość mieści się w granicach 8-12 Hz,
    a wypełnienie przerwa/zwarcie od 50:50, do 80:20. Za moich czasów, gdy jakiś
    organ tego nie łykał, szedł na warsztat do regulacji. E10A nie sprawdzałem,
    ale łykała chyba od 9Hz...
    Osobiście, na moim Grochowie, udało mi się skutecznie i bezpomyłkowo
    impulsować 20 Hz, gdy przestawiłem w ten tryb aparat (jakiś Pana Słonik
    chyba), którym próbowałem, jeszcze jak 32AB miałem.

  • 6. Data: 2012-03-22 20:34:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > impulsować 20 Hz, gdy przestawiłem w ten tryb aparat (jakiś Pana Słonik
    > chyba), którym próbowałem, jeszcze jak 32AB miałem.

    Za młodu zabawiałem się w wybieranie całych numerów przez stukanie
    w widełki. Czasem się udawało dodzwonić. Bywało, że nawet tam, gdzie
    chciałem. W harcerstwie by mi pewnie za to dali sprawność telegrafisty.

    Jarek

    --
    PRO SZĘ ZWONIDŹ JEŹLIKTO HCE PO RADY
    PROSZĘ PÓKADŹ JEŹLIKTO NIEHCEPO RADY

  • 7. Data: 2012-03-22 20:40:01
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@i...com>

    On 03/22/2012 08:34 PM, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Za młodu zabawiałem się w wybieranie całych numerów przez stukanie
    > w widełki. Czasem się udawało dodzwonić. Bywało, że nawet tam, gdzie
    > chciałem. W harcerstwie by mi pewnie za to dali sprawność telegrafisty.

    U mnie kiedys po zamoknieciu przewodow tylko tak dalo sie wybrac numer.
    Ale pogadac juz sie nie dalo...

    Pozdrawiam,
    GWJ

  • 8. Data: 2012-03-22 20:45:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Jablonski napisał:

    > U mnie kiedys po zamoknieciu przewodow tylko tak dalo sie wybrac numer.

    Jak to można wytłumaczyć? Gdyby zamoknięty był telefon, to rozumiem,
    ale przewody?

    > Ale pogadac juz sie nie dalo...

    To akurat mnie nie dziwi.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-03-22 20:52:51
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@i...com>

    On 03/22/2012 08:45 PM, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak to można wytłumaczyć? Gdyby zamoknięty był telefon, to rozumiem,
    > ale przewody?

    Impulsowalem znacznie wolniej niz tarcza - jakies 4 Hz pewnie. Myślę, że
    to miało wpływ.

  • 10. Data: 2012-03-22 21:01:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Impulsowalem znacznie wolniej niz tarcza - jakies 4 Hz pewnie. Myślę, że
    > to miało wpływ.

    I łączyło prawidłowo? To by z kolei wskazywało na zamokniętą centralę.

    --
    Jarek