  • 21. Data: 2020-08-20 07:01:48
    Temat: Re: technologiczny koszt RAM vs SSD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 21:20:35 +0200, Marek napisał(a):

    > Chyba śmiesz żartować, że czymś takim będę sobie głowę zawracał.

    Nie wiem jak pod linuxem, ale pod windows firefox jest chciwy -
    szczytowe zuzycie pamieci widywalem i ponad 2 GB.
    MS Edge jeszcze gorszy - np kazda strona z www.msn.com to 200MB RAM
    zajetego.
    Chyba, ze to tylko wspoldzielone bilioteki ...

    I faktycznie FF jakos zle znosi usypianie. Zamykanie zreszta tez.

    > Bo hibernacja to głupi pomysł, tylko suspned do ram ma sens

    Ale wymaga zasilania do odswiezania RAM.
    W dodatku Windows to jak nie moze sie zdecydowac na spojne
    nazewnictwo.

    J.

  • 22. Data: 2020-08-20 11:57:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Aug 2020 07:01:48 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiem jak pod linuxem, ale pod windows firefox jest chciwy -
    > szczytowe zuzycie pamieci widywalem i ponad 2 GB.

    FF pod Linuxem jest tak samo spierdolony. To jest upadek cywilizacji
    technicznej, inaczej się tego nie da określić.

    > I faktycznie FF jakos zle znosi usypianie.

    ? No właśnie pomaga zamrożenie jego procesu i odmrożenie jak się chce
    używać. Tak jest szybciej niż pełen restart aplikacji bo FF źle znosi
    nawet pozostawienie w tle na jakiś czas z pustą zakladką. Po kilku
    dniach rendderowanie stron (w ogóle cala responsywnosc) jest
    zdecydowanie wolniejsze niż przed pozostawieniem. Nie wchodzi tutaj
    o swaping po wejściu w focus bo weryfikację tego problemu robiłem z
    wyłączonym swap i 16GB ram. Stąd by niedopuscic do tego "by się
    odleżał" patent z kill -stop.

    > Ale wymaga zasilania do odswiezania RAM.

    Pobieranie na to mniej energii niż chodząca za ścianą lodówka to
    jest jakiś problem? Bądźmy poważni.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-08-20 19:54:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 14:20:39 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > Chyba śmiesz żartować, że czymś takim będę sobie głowę zawracał.

    No coz, myslalem ze dyskutujemy o technikaliach a nie o osobistych preferencjach.

    > Bo hibernacja to głupi pomysł, tylko suspned do ram ma sens

    Taaaaaa. Znowu osobiste preferencje. Pogadalim...

  • 24. Data: 2020-08-20 20:00:58
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2020 00:01:48 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wiem jak pod linuxem, ale pod windows firefox jest chciwy -
    > szczytowe zuzycie pamieci widywalem i ponad 2 GB.

    heh, jak zapuszcze sobie FF to i 17GB jeden z procesow zje. A jest ich pare wiecej.
    Laptop ma 32Gb wiec nie jest to problemem. Ale jakbym chcial wieksza wirtualke puscic
    to na zdrowie pomaga zgaszenie i uruchomienie FF.

    > MS Edge jeszcze gorszy - np kazda strona z www.msn.com to 200MB RAM
    > zajetego.
    > Chyba, ze to tylko wspoldzielone bilioteki ...
    >
    > I faktycznie FF jakos zle znosi usypianie. Zamykanie zreszta tez.

    U mnie zamyka sie ok. Ale trzeba zadbac aby ustawic odpowiednio zapisy sesji. Bez
    tego czasem sie traca otwarte zakladki.

    > Ale wymaga zasilania do odswiezania RAM.
    > W dodatku Windows to jak nie moze sie zdecydowac na spojne
    > nazewnictwo.

    Smieszna anegdota:
    Mam laptopa na ktorym pracuje moj domowy VPN. Znaczy sie laptop laczy sie z siecia
    domowa.
    Mialem sesje do mojej domowej maliny przez tego vpn-a. Kompa zahibernowalem.
    Wrzucilem w torbe, torbe na plecy, plecy na nogi a nogi w samolot. Samolot nad wode i
    w rezultacie laptop uruchomilem ponownie za oceanem. Jakies 36h pozniej.

    VPN sie spiął a ja wcisnalem enter w tej sesji ssh. Nadal dzialala :)

    Zeby tak sie udalo trza bylo paru warunkow (ustawienie braku keepalive dla ssh,
    poczekanie z interakcja z sesja ssh az vpn sie polaczy, brak cyklicznych interakcji
    samej sesji - np. odpalony top) ale i tak bylem pod wrazeniem ze zadzialalo.

  • 25. Data: 2020-08-20 20:05:04
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2020 04:57:49 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > FF pod Linuxem jest tak samo spierdolony. To jest upadek cywilizacji
    > technicznej, inaczej się tego nie da określić.

    LOL. FF uwazam za najbardziej stabilna przegladarke. A mam porownanie z chrome i
    produktami ms.
    Cos mi sie widzi ze dosyc czesto swoje indywidualne doswiadczenia promujesz jako
    generalizacje.

    > ? No właśnie pomaga zamrożenie jego procesu i odmrożenie jak się chce
    > używać. Tak jest szybciej niż pełen restart aplikacji bo FF źle znosi
    > nawet pozostawienie w tle na jakiś czas z pustą zakladką. Po kilku

    Powiedz to mojemu FF ktory mial ostatnio uptime 34dni i spuchl do 17GB ponad 250
    zakladek. Kompa musialem zrestartowac bo sie MS z lenovo zgadali.

    > Pobieranie na to mniej energii niż chodząca za ścianą lodówka to
    > jest jakiś problem? Bądźmy poważni.

    Dla jednych jest dla drugich nie. Nie rzutuj swoich upodoban na innych.

  • 26. Data: 2020-08-21 00:59:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Aug 2020 11:05:04 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Dla jednych jest dla drugich nie.

    Jak w życiu: są głupcy - i nie.

    > Nie rzutuj swoich upodoban na innych.

    Nie oczekuję od innych aż takiej perfekcji.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-08-21 01:00:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Aug 2020 11:00:58 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Smieszna anegdota:

    Raczej żałosna.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2020-08-21 01:07:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Aug 2020 11:05:04 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Cos mi sie widzi ze dosyc czesto swoje indywidualne doswiadczenia
    > promujesz
    > jako generalizacje.

    No tak, zapomniałem, że powinienem generalizować doświadczenia
    sąsiada.

    > Powiedz to mojemu FF ktory mial ostatnio uptime 34dni i spuchl do
    > 17GB pona
    > d 250 zakladek. Kompa musialem zrestartowac bo sie MS z lenovo
    > zgadali.

    Nie dopisaleś po jakich używkach masz takie doświadczenia.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-08-21 10:26:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >FF pod Linuxem jest tak samo spierdolony. To jest upadek cywilizacji
    >technicznej, inaczej się tego nie da określić.

    a propos - uwazajcie na Androida, wlasnie wyszla calkiem nowa wersja,
    mocno inna ... i sugeruje sobie zainstalowac na jakims mniej uzywanym
    urzadzeniu.

    Upadek cywilizacji ... albo postep :-)
    DOM, megabajty w JS, tysiace reklam i obrazkow na stronie ...

    >? No właśnie pomaga zamrożenie jego procesu i odmrożenie jak się chce
    >używać. Tak jest szybciej niż pełen restart aplikacji bo FF źle znosi
    >nawet pozostawienie w tle na jakiś czas z pustą zakladką.

    Ja o windowsie mowie. Zamykam klape laptopa, podnosze, i po paru
    dniach FF zajmuje gigabajty RAM, zglasza bledy skryptow, itp.

    Zamykanie FF to osobny temat - chce po starcie miec ponownie otwarte
    strony, FF niby pozwala ale nie zawsze to dziala.
    Dostrzegam tu wiele bledow.

    >Pobieranie na to mniej energii niż chodząca za ścianą lodówka to
    >jest jakiś problem? Bądźmy poważni.

    Ty chyba o jakims desktopie, a ja o laptopie.
    Zamykam klape, pakuje, wychodze ... no i jak sie akumulator wyczerpie,
    to trzeba hibernowac.
    Samo podtrzymanie DRAM bateria robi dosc dlugo, ale przeciez nie
    wiecznie.

    Co prawda bardziej narzekam na to, ze czasem on sie nie chce uspic, i
    wyciagam po godzinie goracy - bo w torbie wentylacja slaba.
    I kto wie, czy to nie z winy FF.

    Na to sie jeszcze naklada Win 10, ktore potrafi sobie laptopa w srodku
    nocy uruchomic i widac jakies niezmiernie pilne rzeczy zrobic ...

    J.

  • 30. Data: 2020-08-21 11:27:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Aug 2020 10:26:08 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja o windowsie mowie. Zamykam klape laptopa, podnosze, i po paru

    Ale kogo windows jeszcze obchodzi? Heloł mamy 2020.

    --
    Marek