  • Data: 2020-08-19 15:13:50
    Temat: Re: technologiczny koszt RAM vs SSD
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Aug 2020 11:06:06 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Podsumowujac, dzis swap jest uzywany glownie do hibernacji i do
    > trzymania w
    > nim stron pamieci ktorych nikt do niczego nie uzywa a musza byc
    > zaladowane
    > (jest tego srednio pare-parenascie-paredziesiat MB).

    Nie wolno tego tak generalizować bo to zależy od użycia. Na typowym
    laptopie, 8GB ram, dysk SSD, najnowszy Debian, dwie przeglądarki web
    wyłączyłem swap bo wydawało się, że 8GB powinno wystarczyć. To
    spowodowało, że co kilka dni miałem oom-killer, który robił totalny
    zwis na kilkanaście minut (zanim posprzątał i odżył). Dodanie swapa
    rozwiązało problem.

    --
    Marek