  • 21. Data: 2010-08-20 13:22:49
    Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 13:20:05 +0200, Lewis napisał(a):

    > To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyną? turbo
    > benzyną... ;)

    że nie trzeba tyle ściemniać chwaląc się spalaniem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-08-20 14:43:32
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę
    > kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

    Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
    czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie średniej prędkości na polskich
    drogach *mocno* podnosi średnie spalanie...

    Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2010-08-20 15:16:02
    Od: PaPi <...@...3>

    > Miałem V6 193KM, jechało całkiem całkiem, ale paliło swoje...
    > Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM,
    > spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście.

    Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
    Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
    normami producent ?

  • 24. Data: 2010-08-20 15:19:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
    > czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie średniej prędkości na polskich
    > drogach *mocno* podnosi średnie spalanie...

    Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
    10min na 100km, chyba że, te podniesienie średniej to jedynie
    przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez
    konieczności ciągłego wyprzedzania i hamowania.

    > Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

    Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jadąc podobnie,
    w trasie pali około 4,5-5L/100km ON w mieście około 6,5-7l/100km Z tą
    różnicą że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu,
    hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Jeżeli chodzi o
    koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównać
    tu 3.0Diesla ponad 200KM żeby mieć odniesienie, a do takiego nie mam
    dostępu na co dzień. Z opowiadań posiadaczy takich silników słyszy się
    że z 8-10 w trasie i z 12-13 w mieście...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 25. Data: 2010-08-20 15:24:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 15:16, PaPi pisze:

    > Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
    > Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
    > normami producent ?

    Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5%
    jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
    odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.

  • 26. Data: 2010-08-20 15:29:56
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5%
    > jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
    > odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.

    Yhy. A jakie to auto ?

  • 27. Data: 2010-08-20 16:29:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez
    > konieczności ciągłego wyprzedzania i hamowania.

    Każdy ma własny przelicznik czasu na pieniądze, każda droga ma swoją
    specyfikę. Jak utkniesz za traktorem to się opłaca wdepnąć i wyprzedzić,
    nie?

> [...]
    > dostępu na co dzień. Z opowiadań posiadaczy takich silników słyszy się
    > że z 8-10 w trasie i z 12-13 w mieście...

    Samochody którymi jeżdżę na codzień oba palą od niecałych sześciu litrów
    do kilkunastu - w zależności od kierowcy i warunków. Tyle, że przy
    spokojnej i podobnej jeździe diesel trochę mniej pomimo 50% różnicy
    masy na jego niekorzyść.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 28. Data: 2010-08-20 17:37:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Każdy ma własny przelicznik czasu na pieniądze, każda droga ma swoją
    > specyfikę. Jak utkniesz za traktorem to się opłaca wdepnąć i wyprzedzić,
    > nie?

    Widzisz różnicę między wyprzedzeniem ciągnika jadącego 25km/h czy
    rowerzysty a np 30 osobówek jadących 100km/h? bo Ty chcesz jechać 110km/h?

  • 29. Data: 2010-08-20 17:47:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:

    > Yhy. A jakie to auto ?

    Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
    warunki może spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
    hamowań czy nagłych dziwnych przyspieszeń).
    Owszem spalanie skrajne ale do osiągnięcia. Jeżdżąc jak wariat spali i z
    10...

  • 30. Data: 2010-08-20 19:13:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 15:19:15 +0200, Lewis wrote:

    >Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
    >10min na 100km,

    Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
    Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
    auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

    Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
    spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.

    Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

    Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
    Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.

    P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
    wystarczy :-)

> [...]
    >różnicą że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu,
    >hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr...

    A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?

    J.