-
21. Data: 2010-08-20 13:22:49
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 20 Aug 2010 13:20:05 +0200, Lewis napisał(a):
> To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyną? turbo
> benzyną... ;)
że nie trzeba tyle ściemniać chwaląc się spalaniem
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
22. Data: 2010-08-20 14:43:32
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>> o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej
>
> Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę
> kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?
Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie średniej prędkości na polskich
drogach *mocno* podnosi średnie spalanie...
>> - to spalanie, które podałeś, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
>> podają dla DIESLI o tych mocach.
>
> To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyną? turbo
> benzyną... ;)
Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
23. Data: 2010-08-20 15:16:02
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: PaPi <...@...3>
> Miałem V6 193KM, jechało całkiem całkiem, ale paliło swoje...
> Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM,
> spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście.
Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?
-
24. Data: 2010-08-20 15:19:15
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-20 14:43, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-08-20, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>
>>> o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej
>>
>> Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę
>> kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?
>
> Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
> czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie średniej prędkości na polskich
> drogach *mocno* podnosi średnie spalanie...
Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
10min na 100km, chyba że, te podniesienie średniej to jedynie
przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez
konieczności ciągłego wyprzedzania i hamowania.
>>> - to spalanie, które podałeś, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
>>> podają dla DIESLI o tych mocach.
>>
>> To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyną? turbo
>> benzyną... ;)
>
> Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)
Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jadąc podobnie,
w trasie pali około 4,5-5L/100km ON w mieście około 6,5-7l/100km Z tą
różnicą że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu,
hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Jeżeli chodzi o
koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównać
tu 3.0Diesla ponad 200KM żeby mieć odniesienie, a do takiego nie mam
dostępu na co dzień. Z opowiadań posiadaczy takich silników słyszy się
że z 8-10 w trasie i z 12-13 w mieście...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
25. Data: 2010-08-20 15:24:27
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-20 15:16, PaPi pisze:
>> Miałem V6 193KM, jechało całkiem całkiem, ale paliło swoje...
>> Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM,
>> spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście.
>
> Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
> Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
> normami producent ?
Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5%
jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
26. Data: 2010-08-20 15:29:56
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: PaPi <...@...3>
>> Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
>> Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
>> normami producent ?
>
> Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5%
> jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
> odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.
Yhy. A jakie to auto ?
-
27. Data: 2010-08-20 16:29:08
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
> 10min na 100km, chyba że, te podniesienie średniej to jedynie
> przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez
> konieczności ciągłego wyprzedzania i hamowania.
Każdy ma własny przelicznik czasu na pieniądze, każda droga ma swoją
specyfikę. Jak utkniesz za traktorem to się opłaca wdepnąć i wyprzedzić,
nie?
>> Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)
>
> Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jadąc podobnie,
> w trasie pali około 4,5-5L/100km ON w mieście około 6,5-7l/100km Z tą
> różnicą że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu,
> hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Jeżeli chodzi o
> koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównać
> tu 3.0Diesla ponad 200KM żeby mieć odniesienie, a do takiego nie mam
> dostępu na co dzień. Z opowiadań posiadaczy takich silników słyszy się
> że z 8-10 w trasie i z 12-13 w mieście...
Samochody którymi jeżdżę na codzień oba palą od niecałych sześciu litrów
do kilkunastu - w zależności od kierowcy i warunków. Tyle, że przy
spokojnej i podobnej jeździe diesel trochę mniej pomimo 50% różnicy
masy na jego niekorzyść.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
28. Data: 2010-08-20 17:37:16
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-20 16:29, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-08-20, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>
>> Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
>> 10min na 100km, chyba że, te podniesienie średniej to jedynie
>> przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez
>> konieczności ciągłego wyprzedzania i hamowania.
>
> Każdy ma własny przelicznik czasu na pieniądze, każda droga ma swoją
> specyfikę. Jak utkniesz za traktorem to się opłaca wdepnąć i wyprzedzić,
> nie?
Widzisz różnicę między wyprzedzeniem ciągnika jadącego 25km/h czy
rowerzysty a np 30 osobówek jadących 100km/h? bo Ty chcesz jechać 110km/h?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
29. Data: 2010-08-20 17:47:37
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:
>>> Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
>>> Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
>>> normami producent ?
>>
>> Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5%
>> jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
>> odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.
>
> Yhy. A jakie to auto ?
Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
warunki może spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowań czy nagłych dziwnych przyspieszeń).
Owszem spalanie skrajne ale do osiągnięcia. Jeżdżąc jak wariat spali i z
10...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
30. Data: 2010-08-20 19:13:03
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 20 Aug 2010 15:19:15 +0200, Lewis wrote:
>> Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
>> czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie średniej prędkości na polskich
>> drogach *mocno* podnosi średnie spalanie...
>
>Czyli się nie opłaca podnoszenie średniej na tyle żeby zaoszczędzić
>10min na 100km,
Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)
Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.
Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)
Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.
P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
wystarczy :-)
>> Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)
>
>Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jadąc podobnie,
>w trasie pali około 4,5-5L/100km ON w mieście około 6,5-7l/100km Z tą
>różnicą że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu,
>hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr...
A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?
J.