    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
    Date: Sat, 21 Aug 2010 14:09:17 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Ja tam bym prorokował że wrócą stare czasy robienia kapitalek,
    > nadwymiarowych tłoków itp. itd.
    >
    > Dziś silniki są i tak najtrwalszą częścią samochodu i tu jak coś padnie
    > to zazwyczaj taniej kupić silnik z rozbitka niż remontować stary.
    Silnik nie jest najtrwalszą częścią samochodu. Normalnie eksploatowany ma taką
    samą trwałość jak inne podzespoły. Trwałość zależy tylko od ceny nowego
    samochodu. Im droższy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów. Tanie
    popularne samochody są liczone na przebiegi w granicach 150-200 tyś km. W
    samochodzie pod koniec zaplanowanego przez konstruktorów przebiegu ma być
    popsute i zużyte wszystko.