    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 20:53:45 +0000
    <3563330.3613.1326892576038.JavaMail.geo-discussion-forums@vby1>
    <e...@c...googlegroups.com>
    <9...@1...googlegroups.com>
    <8...@t...googlegroups.com>

    On 19/01/2012 20:36, Maciej Sobczak wrote:

    > ?
    >
    > Mógłbyś podać przykład, którego nie da się wykryć automatem?

    Zły kwantyfikator. Takiego przykładu, dla którego nie istnieje automat
    oczywiście nie ma. Natomiast nie ma też automatu, który by działał dla
    dowolnego przykładu.

    > Poprawność składniową można zawsze sprawdzić a w Tclu chyba
    > najłatwiej, bo ma bardzo prostą gramatykę. Dużo prostszą, niż Python.

    Tylko w najbardziej trywialnym sensie, tzn. możesz sprawdzić, że skrypt
    się składa z n poleceń i każde polecenie ma poprawnie składniowo podane
    parametry. Sprawdzenie poprawności tego, co w innym języku byłoby
    blokami kodu jest niemożliwe, bo w tcl-u są to po prostu stringi i w
    ogólnym przypadku nie które z nich powinny być poprawnymi skryptami w tcl.

    > Natomiast poprawności referencji nie da się sensownie sprawdzić nawet
    > w językach statycznych - dlatego np. SPARK nie ma referencji/
    > wskaźników. Jeśli jakiś tool do Pythona twierdzi, że sprawdza, to
    > tylko twierdzi.

    Chodziło mi o sprawdzenie, czy odwołania do symboli odwołują się do
    symboli rzeczywiście zdefiniowanych, np. nazw procedur czy zmiennych.