  • Data: 2016-04-04 17:02:13
    Temat: Re: taśma led 12dc na 230ac
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:ndrblp$u4v$1@dont-email.me...
    > witam
    >
    > rozważam przeróbkę 12v taśmy led.
    > Zazwyczaj do zasilania używamy 230v, następnie przetwarzamy napięcie ( ze
    > stratą) na 12v i dopiero potem zasilamy diody (jeszcze z użyciem
    > rezystorka na taśmie)
    > Czy nie lepiej byłoby zasilać diody z 230v? tzn połączyć je szeregowo,
    > jak najwięcej tak z 70 sztuk. Dopiero potem podłączyć do 230v (oczywiście
    > przez mostek prostowniczy i być może rezystor i kondensator w celu
    > ograniczniea prądu)
    > Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    Się robi, są taśmy na 230V. Tylko z takim żelem (ala wodoodporne). Gorzej
    świecą o tych zwykłych.
    Przerabiałem 12V. Pocięte co segment 12V i odwrócone dały się zlutować w
    taśmę.
    Rezystory pozwierałem (zostawiłem kilka dla bezpieczeństwa).
    Mostek kondesator sterowanie przez zródło prądowe (nie PWM) tranzystor z
    odchylania TV :)
    Już kilka lat działa.

    --
    Desoft