  • Data: 2010-02-06 14:52:53
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Waga tych dwóch szkieł plus helios to prawie jedne kilogram, cena jedyne
    > 900zł i nadal nie mamy naprawdę szeroko.

    Tu jest szerzej
    http://www.zenit-camera.com/peleng_fisheye_lens.htm

    Co do jakosci to pewno tradycyjnie: raz lepiej raz gorzej. Co do stali
    i szkla to sa ludzie, ktorzy wlasnie tym sie zachwycaja. Co do trybu
    recznego to zalezy co kto potrzebuje. Znajomy ma jakas ruska 135-ke,
    ktora mu sie zaciela na nieskonczonosci. Uzywa jej bez przerwy na
    koncertach z cyfrwowka i jest zachwycony. Najpierw 1, 2 fotki probne
    do zlapania ekspozycji a potem jest szybsza niz czerwony czy zloty
    pasek z super AF ;)

    Ja sie tylko dziwie, ze im sie oplaca to produkowac. Przeciez tam sa
    jeszcze kijewy (35, 6x6), horizony, zenity. Zeby przerzyc musza miec
    zbyt w krajach zachodnich i co za tym idzie musza trzymac moze nie
    tyle jakosc co przynajmnesc uzytecznosc (za te cene).

    Tu jest troche o klopotach finansowych lomo przy okazji lomografi
    http://www.youtube.com/watch?v=Pd-fufbjeo0

    Taki lomo lca to 250 euro (produkcja Chiny)
    http://shop.lomography.com/lomo-lc-a

    dla odmiany kijew 35a to 58 euro
    http://www.zenit-camera.com/kiev_camera_35a.htm

    Ciekawe na ile wynika roznica cenowa z jakosci a na ile z tego, ze
    lomo podbilo swiat.