  • Date: Thu, 21 May 2009 09:01:58 +0200
    From: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: tania lampa na slub

    > Ja mówiłem o czarnych starych dechach ;) i o prawie zupełnej ciemności
    > ;), ale fakt - zbyt dobrze to te zdjęcia doświetlone nie są, szczególnie
    > pierwsze ;) BTW uwierz mi od czarnej niepolakierowanej starej deski,
    > światło odbija się tak jak od aksamitu.

    Jesli istnieje miejsce, w ktorym nie mozna zrobic zdjec bo jest tak
    ciemno, to nawet AF Ci nie zlapie, wiec nie podawaj takich przykladow.
    Wtedy nie pomoze nawet obiektyw ze swiatlem 1.2, ISO 25600 i monopod, bo
    tam sie nic nie wyrysuje przy sensownie krotkich czasach naswietlania. A
    i zadna deska obojetnie jak czarna nigdy nie bedzie tak pochlaniac
    swiatla jak aksamit. :)

    jpg (jarzeniowki,

    > Eee.. no tam jest całkiem jasno ;)

    Bo to jest oswietlone przez lampe, wlasnie. :) Przeciez pokazalem Ci
    przyklad po blysku, a nie tego jak jest ciemno. :P

    > Oczywita oczywistość ;) zresztą jak napisałem niżej

    A zobacz co napisales wyzej (wczesniej).:D
    Dlatego tlumacze, ze nie ma sytuacji, w ktorych lampa staje sie
    bezuzyteczna, a zastepuje ja jasne szklo. Chyba, ze trzeba zrobic
    zdjecie na taka odleglosc, na ktora zadna lampa nie blysnie.

    > W słoneczne dni to jest kolejna oczywista oczywistość... Nigdy nie robię
    > zdjęć bez lampy w słońcu. Tudzież wieczorem lub rano. Czasem używam
    > nawet dwóch na radiu ;).

    Gdybym mial trzy rece, tez bym pewnie uzywal. :P Mowimy tu o sytuacjach
    stricte reporterskich, a nie takich, gdzie mamy mozliwosc postawienia
    statywow, i jakiegos zaawansowanego kombinowania z oswietleniem.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat