  • 21. Data: 2015-04-04 13:08:34
    Temat: Re: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    [..]
    > Istotne jest porównanie dwu baterii a nie podanie
    > ich bezwzględnych pojemności.
    > Podałem też po co mi to: kupiłem nowy, chinski aku do iPhone4
    > i na tym nowym iPhone4 pracuje tyle samo na jednym ładowaniu
    > co na oryginalnym, prawie 5-letnim aku Appla.

    No to już porównałeś.

    [..]

    > Dlaczego srajfona? Skąd ten emocjonalny ładunek u Ciebie?

    Nienawidzę marnowania fajnego sprzętu (jakość podzespołów i wykonania
    bardzo wysoka) a następnie masakryczne ograniczanie jego
    funkcjonalności. Chyba pamiętasz czego _nie_ miały pierwsze srajfony a
    miały wszystkie inne od wielu wielu lat? Dla mnie to prymitywny telefon
    dla mas zbyt tępych by ogarnąć androida dla których ważniejszy jest lans
    niż funkcjonalność.

    > Jak najbardziej można wyłączyć iPhone w czasie ładowania.
    > Uważasz że nie mozna na jakiej podstawie?

    Ano, wyłączy się, znaczy przestanie cokolwiek wyświetlać i reagować. Nie
    łudź się że jest wyłączony.

    Sprawdzi się.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 22. Data: 2015-04-04 14:15:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <g...@p...fm> wrote in message
    > Skoro jeden używany od lat, oryginalny, pracuje tyle samo jak nowy
    > chiński, to powiedz jaką mają pojemność? Bo w tym jest sedno tego wątku.

    Ale się nudzicie panowie :-) Wytłumaczyłem już, mimo że nie musiałem,
    że takie mam wrażenie i chcę tanim kosztem potwierdzić swoje obserwacje
    lub im zaprzeczyć w sposób bardziej obiektywny niż obserwacja iPhone4.
    Każdego dnia inaczej używam telefonu, i być może są różnice między tymi
    bateriami i np. ta nowa ma 10-15% więcej pojemności czego nie zauważam.
    Chcę się pobawić, poeksperymentować. Coś jeszcze mam Wam tłumaczyć?

  • 23. Data: 2015-04-04 14:20:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfoglt$i9s$1@dont-email.me...
> [...]
    > od wielu wielu lat? Dla mnie to prymitywny telefon dla mas zbyt tępych by
    > ogarnąć androida dla których ważniejszy jest lans niż funkcjonalność.

    Masz typowo fanatyczne podejście... Wyluzuj...
    Funkcjonalność iPhone spełnia WSZYSTKIE potrzeby pewnie 99% userów.
    A ten 1% userów którzy rzeczywiście potrzebują czegoś, czego iPhone nie
    ma mogą sobie kupić telefon który te opcje ma. Reszta 99% userów nie
    będzie widzieć różnic między iPhone a innymi telefonami bo i tak używa
    tylko mały podzbiór oferowanych przez te telefony funkcji.
    Oczywiście faktyczne %% będą ciut inne, ale zrozum sens mojej wypowiedzi.

    > Ano, wyłączy się, znaczy przestanie cokolwiek wyświetlać i reagować.
    > Nie łudź się że jest wyłączony.

    Co to zmienia w kwestii przeprowadzanego testu ładowania baterii?
    Pomieszało Ci się z jakimś innym zagadnieniem ?

    No to git.

  • 24. Data: 2015-04-04 14:46:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfoglt$i9s$1@dont-email.me...
    [..]
    > Masz typowo fanatyczne podejście... Wyluzuj...

    Uwierz mi że to nie ja jestem fanatykiem.

    > Funkcjonalność iPhone spełnia WSZYSTKIE potrzeby pewnie 99% userów.

    Wszystkie potrzeby 99% userów spełniłaby nokia 3310, ale nieee, teraz
    jest lans na iPhona, nieważne że 99% funkcji nigdy nie użyje.

> [...]
    > będzie widzieć różnic między iPhone a innymi telefonami bo i tak używa
    > tylko mały podzbiór oferowanych przez te telefony funkcji.

    Zatem jakie jest uzasadnienie dla zakupu telefonu kosztującego kilka
    razy drożej niż jakikolwiek inny posiadający taki sam zbiór funkcji?

    [..]

    > Co to zmienia w kwestii przeprowadzanego testu ładowania baterii?
    > Pomieszało Ci się z jakimś innym zagadnieniem ?

    Ano elektronika nadal będzie pracować i pobierać prąd fałszując wynik
    pomiaru.

    [..]

  • 25. Data: 2015-04-04 15:02:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfomcj$6n0$1@dont-email.me...
    > [..]
    >
    > Uwierz mi że to nie ja jestem fanatykiem.

    Tak, tak, uwierzę fanatykowi w jego własne zapewnienia że nie jest
    fanatykiem.

    > Wszystkie potrzeby 99% userów spełniłaby nokia 3310, ale nieee, teraz jest
    > lans na iPhona, nieważne że 99% funkcji nigdy nie użyje.

    No więc sam sobie wytrącasz z ręki argument że iPhone
    jest do kitu bo nie robi tego czy tamtego...
    User który dokonuje wyboru iPhone czy innego smartfone wcale
    nie potrzebuje ani tego ani tamtego feature.
    I wtedy mu naprawdę zwisa i powiewa że iPhone nie ma
    funkcji której on i tak nie potrzebuje do niczego...
    A postawiłbym śmiałą tezę, że w tym 1% którzy twierdzą że
    tej funkcji potrzebują pewnie połowa "potrzebuje" jej tylko
    po to, aby uzasadnić przed sobą samym że kupili "lepszy" telefon :-)

    > Zatem jakie jest uzasadnienie dla zakupu telefonu kosztującego kilka razy
    > drożej niż jakikolwiek inny posiadający taki sam zbiór funkcji?

    Po pierwsze: w takim USA ten iPhone kosztował TYLE SAMO co
    kilka innych telefonów z subsydią w abonamencie. A więc ceny
    były wyrównane i nie stanowiły punktu przy porównaniu...
    Po drugie: wiele osób stać na telefon bez względu na to ile on
    kosztuje i nie zawsze wybór uwzględnia nawet cenę... Kupujesz
    po prostu co bardziej lubisz, co Ci się bardziej podoba i lepiej
    leży w ręce bez względu na cenę.
    Po trzecie: iPhone po prostu działa dobrze. I działa dobrze zawsze.
    Ktoś tu wczoraj czy przedwczoraj pisał o swoim telefonie z Androidem
    przy okazji słuchawki BT - nie chce mi się szukać kto to był i co to
    za telefon był - skarżył się że coś tam w 70% mu działa ale często
    się wiesza, czasem się resetuje... Tu tkwi różnica - wielu userów
    ze świata Androida uważa że to normalne że coś nie działa, że
    się "od czasu do czasu wiesza" lub resetuje. iPhone działa zawsze.

    I możesz tu kontrargumentować że nie resetuje się i nie zawiesza
    bo prostszy, bo brakuje mu funkcji, bo łatwiej zrobić prostszy
    - ale właśnie o to chodzi, i to tym gorzej dla Androida skoro
    rzadko- lub wcale-nieużywane funkcje mają być powodem dla
    skomplikowania GUI czy powodem dla zawieszania się i resetów
    to tym bardziej ja ich nie chcę :-)

    > [..]

    > Ano elektronika nadal będzie pracować i pobierać prąd fałszując wynik
    > pomiaru.

    Ale będzie działać tak samo dla obu testów obu baterii.
    W przeciwieństwie do włączonego telefonu, który dziś może
    sczytać duże fotki z facebooka czy też rozładować się
    w czasie długiej telekonferencji na Skype a jutro na innej
    baterii, pracować pod innym obciążeniem. Po to propozycja
    testu ładowania w czasie wyłączenia.

  • 26. Data: 2015-04-04 16:17:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfomcj$6n0$1@dont-email.me...
    [..]

    > No więc sam sobie wytrącasz z ręki argument że iPhone
    > jest do kitu bo nie robi tego czy tamtego...

    Jest wyborem do kitu.

    > User który dokonuje wyboru iPhone czy innego smartfone wcale
    > nie potrzebuje ani tego ani tamtego feature.

    Wiem, powtórzę po raz trzeci czego potrzebuje - lansu.

    [..]

    > Po pierwsze: w takim USA ten iPhone kosztował TYLE SAMO co
    > kilka innych telefonów z subsydią w abonamencie. A więc ceny
    > były wyrównane i nie stanowiły punktu przy porównaniu...

    To chyba zależy jakie to telefony. Weź jeszcze pod uwagę że w USA są na
    rodzimym rynku bez obciążenia cłem, każdy inny producent musi je
    doliczyć. Skoro nadal pułap cenowy jest taki sam to chyba ktoś tu z
    kogoś zdziera kasę.

> [...]
    > kosztuje i nie zawsze wybór uwzględnia nawet cenę... Kupujesz
    > po prostu co bardziej lubisz, co Ci się bardziej podoba i lepiej

    To by oznaczało że mamy globalną poprawę stopy życiowej skoro ponad 40%
    użytkowników komórek stać na ogryzka.

> [...]
    > ze świata Androida uważa że to normalne że coś nie działa, że
    > się "od czasu do czasu wiesza" lub resetuje. iPhone działa zawsze.

    To chyba jedyny punkt z którym się zgodzę, jedyne usterki z jakimi się
    spotykam to spuchnięte baterie lub padnięta pamięć eMMC, a tak to zbite
    szybki i zalańce.

    [..]

    > Ale będzie działać tak samo dla obu testów obu baterii.

    Sam się przekonasz.

> [...]
    > w czasie długiej telekonferencji na Skype a jutro na innej
    > baterii, pracować pod innym obciążeniem. Po to propozycja

    Będziesz miał pomiar ile weszło, brak jeszcze pomiaru ile wyszło,
    wyjmiesz baterię i zmierzysz, tak czy siak fona rozbierzesz. Nie masz
    zasilacza warsztatowego?

  • 27. Data: 2015-04-04 16:59:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 04.04.2015 o 15:02, Pszemol pisze:

    > Tu tkwi różnica - wielu userów
    > ze świata Androida uważa że to normalne że coś nie działa, że
    > się "od czasu do czasu wiesza" lub resetuje. iPhone działa zawsze.

    Tu działają dwa mity: użytkownik Androida często chce być postrzegany
    jako "haker" (w raczej pozytywnym znaczeniu) - więc on ma używać
    intensywnie telefon, instalować, rootować - "nie zawiesił ci się? - no
    to znaczy że nic na nim konkretnego nie robiłeś - jesteś lamerem".
    Dlatego nikt specjalnie nie przyznaje się, że telefon mu się nie wiesza.
    Natomiast użytkownik iPhone - wiadomo, prestiż, bogactwo, biznes
    (przynajmniej tak chce, żeby był widziany) - więc nawet jak by mu się
    zawiesił, to się nie przyzna.

    W moim otoczeniu jednak większość ma Androidy - nie przypominam sobie
    żeby komuś coś się wieszało. Jeśli ktoś narzeka to ewentualnie na brak
    zasięgu albo że bateria pada.

    --
    Mirek.

  • 28. Data: 2015-04-04 18:32:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
> [...]
    > Natomiast użytkownik iPhone - wiadomo, prestiż, bogactwo, biznes
    > (przynajmniej tak chce, żeby był widziany) - więc nawet jak by mu się

    Bardzo to wyrachowane co piszesz...
    Weź pod uwagę, że ludzie oceniają innych poprzez pryzmat siebie.

    > W moim otoczeniu jednak większość ma Androidy - nie przypominam
    > sobie żeby komuś coś się wieszało. Jeśli ktoś narzeka to ewentualnie
    > na brak zasięgu albo że bateria pada.

    A czy ktoś narzeka że codziennie rano słońce wstaje?
    Przyzwyczaili się i nie zanudzają się nawzajem stwierdzaniem oczywistości.

  • 29. Data: 2015-04-04 19:05:42
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 15:02, Pszemol pisze:
    > się wiesza, czasem się resetuje... Tu tkwi różnica - wielu userów
    > ze świata Androida uważa że to normalne że coś nie działa, że
    Chyba jednak jest właśnie na odwrót. Ludzie kupują telefon i ma działać,
    tyle w temacie. Nieważne kto zrobił i jaki znaczek jest na obudowie.
    Ktoś widział kolejki i koczujących pod sklepami po nowe modele z Androidem?

    > się "od czasu do czasu wiesza" lub resetuje. iPhone działa zawsze.

    Ta, a która to firma zrobiła telefon w którym podstawowa funkcja nie
    działa jak się go źle trzyma? Mapy też im dobrze wyszły ;) Tyle na
    szybko mi się przypomniało, osoby lepiej zorientowane pewnie mogą
    podrzucić kilka dodatkowych przykładów.

    Piotrek

  • 30. Data: 2015-04-04 19:08:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, April 4, 2015, 4:59:50 PM, you wrote:

> [...]
    > intensywnie telefon, instalować, rootować - "nie zawiesił ci się? - no
    > to znaczy że nic na nim konkretnego nie robiłeś - jesteś lamerem".

    W imię ojca itd. O czym Ty piszesz? Używam telefonów z Androidem od
    wersji bodaj 2.1. Niczego nie rootuję, bo szkoda mi gwarancji a zanim
    się skończy, to mam kolejny telefon. Nie podnieca mnie wieszanie się
    urządzenia, które jest narzędziem pracy.

    Bajki o rzekomym prestiżu jabcoka zbywam parsknięciem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan