  • 1. Data: 2009-10-20 07:17:34
    Temat: tani i dobry watomierz sieciowy
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje taniego i dobrego watomierza sieciowego, w stylu podlaczam do
    gniazdka, potem np TV i na cyfrowym wyswietlaczu pojawia sie moc

    dokladnosc moze byc ok 1W, nie chce zadnych dodatkowych bajerow tak jak
    np tu https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=5745
    to podwyzsza koszt i jest calkowicie zbedne, wystarczy sama moc

    co mozecie zaproponowac?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-10-20 07:23:21
    Temat: Re: tani i dobry watomierz sieciowy
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
    > dokladnosc moze byc ok 1W

    albo 2%, bedzie wykorzystywany do pomiaru mocy w zakresie 3-2000W z
    wiekszym jednak naciskiem na zakres 3-300W

  • 3. Data: 2009-10-20 08:52:50
    Od: "P." <u...@W...gazeta.pl>

    R.M. <f...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    > Poszukuje taniego i dobrego watomierza sieciowego,
    [..]
    > co mozecie zaproponowac?

    Pierwsza rzecz, pobór mocy jakich urządzeń chcesz mierzyć? Typowe
    rezystancyjne, indukcyjne obciążenia czy jakieś odkształcone przebiegi
    (zasilacze impulsowe, regulatory tyrystorowe itp.)? Jeśli to drugie to
    rozwiązania cyfrowe są albo dobre albo tanie. Natomiast do pomiaru
    analogowego świetnie sprawdza się watomierz ferrodynamiczny, nawet taki
    zabytkowy jakiego używało się na laborkach, a które czasem pojawiają się na
    aukcjach internetowych w dobrych cenach.
    Z cyfrowych mierników mocy tanie i niezłe są polskie z Lumelu, ale działają
    dobrze przy w miarę nie zniekształconych przebiegach prądu w odbiorniku.
    Zresztą to jest cecha wszystkich niedrogich cyfrowych mierników, te tanie z
    allegro dają zupełnie z d*** wyjęte wyniki jeśli podłączy się je do
    jakiegokolwiek urządzenia z tyrystorami.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-20 09:45:04
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    P. wrote:
    > Pierwsza rzecz, pobór mocy jakich urządzeń chcesz mierzyć?

    tv, laptop, pc, zarowka zwykla/swietlowka energooszczedna, radio, moze
    suszarka, odkurzacz

    > allegro dają zupełnie z d*** wyjęte wyniki jeśli podłączy się je do
    > jakiegokolwiek urządzenia z tyrystorami.

    w zasadzie moze byc analogowy, jest to mi obojetne, byle przewodow nie
    bylo 4 tylko dwa gniazdka sieciowe, albo chociaz jakas bezpieczna
    przejsciowka

  • 5. Data: 2009-10-20 09:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P." <u...@W...gazeta.pl>
> [...]
    > zabytkowy jakiego używało się na laborkach, a które czasem
    > pojawiają się na
    > aukcjach internetowych w dobrych cenach.

    A jak one sobie radza z niedobrymi obciazeniami, typu tyrystory ?

> [...]
    > allegro dają zupełnie z d*** wyjęte wyniki jeśli podłączy się je
    > do
    > jakiegokolwiek urządzenia z tyrystorami.

    Na pewno ? Mozna je zrobic na dziesiatki sposobow, w tym kilka
    dobrych.
    Czesc zapewne zawiera odpowiedni uklad AD czy LT - te tez zle
    mierza ?

    P.S. Licznik energii, elektroniczny, atestowany - chyba nie jest
    jakis bardzo drogi .. nie ma przypadkiem funkcji pokazywania mocy ?

    J.

  • 6. Data: 2009-10-20 10:14:34
    Od: "P." <u...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A jak one sobie radza z niedobrymi obciazeniami, typu tyrystory ?

    Całkiem nieźle, do praktycznych zastosowań wystarczy. Chyba że jakieś w.cz
    chcesz mierzyć.

    > Na pewno ? Mozna je zrobic na dziesiatki sposobow, w tym kilka
    > dobrych.
    > Czesc zapewne zawiera odpowiedni uklad AD czy LT - te tez zle
    > mierza ?

    Np. Kyoritsu robi dobre mierniki parametrów sieci radzące sobie z mocno
    odkształconymi przebiegami (i oprócz mocy mierzące jeszcze full innych
    wielkości) ale to już niestety znacznie wyższa półka cenowa. Natomiast tanie
    które miałem okazję sprawdzić musiały mieć bardzo uproszczony układ
    pomiarowy.

    > P.S. Licznik energii, elektroniczny, atestowany - chyba nie jest
    > jakis bardzo drogi .. nie ma przypadkiem funkcji pokazywania mocy ?

    Nawet jak nie ma to przecież zawsze można pośrednią metodą policzyć, i wynik
    będzie dość dokładny - poza tym wskaże akurat to co zlicza nasz licznik i za
    co rzeczywiście płacimy.

  • 7. Data: 2009-10-20 11:05:04
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    P. wrote:

> [...]
    > będzie dość dokładny - poza tym wskaże akurat to co zlicza nasz licznik i za

    a co sadzicie o takim? co prawda nie ma funckcji mocy, ale jest prad
    przemienny i moc mozna latwo obliczyc

    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6098

  • 8. Data: 2009-10-20 11:13:10
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    P. wrote:

> [...]
    > będzie dość dokładny - poza tym wskaże akurat to co zlicza nasz licznik i za

    albo taki (tez ma AC)

    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=4168

    mial moze ktos doczynienia z takim miernikiem?

  • 9. Data: 2009-10-20 11:17:30
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Miernik Prosonic MY-68: Certyfikat CE, zgodny z normą IEC-1010. cena 80zl
    Miernik VK M890G Certyfikaty CE, ISO9001. cena 40zl

    jest jeszcze Watomierz DT21 DPM ale nie posiada zadnych certyfikatow

    co byscie z tego wybrali/polecili?

  • 10. Data: 2009-10-20 12:14:27
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 20, 1:05 pm, "R.M." <f...@g...com> wrote:

    > a co sadzicie o takim? co prawda nie ma funckcji mocy, ale jest prad
    > przemienny i moc mozna latwo obliczyc

    Powiadasz?
    No to musisz się jeszcze sporo o prądzie nauczyć...

    Marek Lewandowski