  • 1. Data: 2009-10-19 21:27:31
    Temat: lm2621 Vout > 10V i ograniczenie napięcia na nóżce VDD
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Witam!
    Mam pewien problem.
    Napięcie wyjściowe w mojej przetwornicy będzie około 12 volt, a według
    pdf'a nie może przekroczyć 10V na nóżce VDD :( jak obniżyć do 10V?

    Oto schemat:
    http://w61.wrzuta.pl/obraz/5SxtMXhWHFp/lm2621
    Moje napięcia i prądy:
    Vin 4-8,4V v out 11.7V

    Pomóżcie mi wybrać którąś z opcji:
    Opcja nr 1: zamiast R1 jakiś stabilizator
    Opcja nr 2: dioda zenera równolegle do C3 - będzie dużo prądu żarło :(
    Opcja nr 3: I za tą opcją jestem zenerka na 2-3V zamiast R1 (ew.
    szeregowo z R1)

    Może Ktoś z Was Już przerabiał ten temat i może coś podpowiedzieć.
    Z góry dzięki za wszelką pomoc.
    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2009-10-19 23:39:46
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Oto schemat:
    > http://w61.wrzuta.pl/obraz/5SxtMXhWHFp/lm2621
    > Moje napięcia i prądy:
    > Vin 4-8,4V v out 11.7V

    Schemat ten zawiera układ "bootstrap", w którym napięcie wyjściowe
    podnosi napięcie zasilające. To z katalogu:

    "When the output voltage (VOUT) is between 2.5V and 5.0V a
    bootstrapped operation is suggested. This is achieved by
    connecting the VDD pin (Pin 6) to VOUT. However if the VOUT
    is outside this range, the VDD pin should be connected to a
    voltage source whose range is between 2.5V and 5V. This
    can be the input voltage (VIN), VOUT stepped down using a
    linear regulator, or a different voltage source available in the
    system. This is referred to as non-bootstrapped operation.
    The maximum acceptable voltage at the BOOT pin (Pin 7) is
    10V."

    Tak więc masz olać ten schemat, a na VDD podać zasilanie z zewnątrz...
    moim zdaniem jakiś mały stabilizatorek LDO, który z Twojego 4-8,4V zrobi
    na przykład 4-5V... prąd tam jest malutki (jakieś uA) - danych szukaj w
    katalogu ;)..

    Nie wiem tylko, co z tym pinem BOOT zrobić... podpiąć wszystko do 5V
    zamiast do wyjścia??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-10-20 08:19:08
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 01:39:46 +0200, Konop napisał(a):

    > Schemat ten zawiera układ "bootstrap", w którym napięcie wyjściowe
    > podnosi napięcie zasilające. To z katalogu:
    >
    > "When the output voltage (VOUT) is between 2.5V and 5.0V a bootstrapped
    [ciach]

    To akuratnio zrozumiałem po angielsku(czyli jako tako) :)

> [...]
    > moim zdaniem jakiś mały stabilizatorek LDO, który z Twojego 4-8,4V zrobi
    > na przykład 4-5V... prąd tam jest malutki (jakieś uA) - danych szukaj w

    No właśnie Ldo chciałbym uniknąć, na płytce nie ma na niego miejsca :(,
    diody dolutuję na plecaka(np dioda na C3)

    > Nie wiem tylko, co z tym pinem BOOT zrobić... podpiąć wszystko do 5V
    > zamiast do wyjścia??

    Jakby obniżyć VDD to chyba by można do niego...

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager