eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytakie cudo czy coś warte ?Re: takie cudo czy coś warte ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!newsfeed00.sul.t-onli
    ne.de!t-online.de!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ipartne
    rs.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: takie cudo czy coś warte ?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 14:41:56 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 36
    Message-ID: <hjpfr5$aeu$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hjmam0$5bo$1@news.man.bydgoszcz.pl> <4b5ee88e$1@news.home.net.pl>
    <hjmqu8$8tg$2@news.man.bydgoszcz.pl> <s...@t...ceti.pl>
    <4b5f0f04$1@news.home.net.pl> <s...@t...ceti.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1264599717 10718 157.25.157.219 (27 Jan 2010 13:41:57
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Jan 2010 13:41:57 GMT
    In-Reply-To: <s...@t...ceti.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250510
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek Osiecki pisze:

    >> Intencja jest chyba taka, że gdyby aku miał szansę się nagrzać w trakcie
    >> jazdy (?) to miał by wolniej oddawać ciepło ciepło-co najmniej wątpliwe.
    >
    > No właśnie - niby miałby się nagrzać szybko, a tracić ciepło powoli... Fajny
    > materiał, trzeba przyznać :)
    >
    > Takie ubranko mogłoby coś dać gdyby akumulator był rozgrzany do czerwoności
    > podczas pracy - może wtedy by była szansa, że do rana będzie choć odrobinę
    > cieplejszy od takiego który nie był w kubraczku.

    Przesadzasz.

    1) Akumulator ma dużą pojemność cieplną i potrzebuje kilku godzin żeby
    dojść do temperatury bliskiej otoczenia - czy to w górę, czy w dół.
    Przykładowo: po 3 godzinach z -18 zrobiło się raptem -3 stopnie
    (zmierzone na akumulatorze przyniesionym z pojazdu do piwnicy o temp +15st)
    Po zapakowaniu w dobrą izolację tempo wymiany ciepła spadnie jeszcze bardziej.

    2) Wahania dobowe temperatury to często jakieś 10stC. Izolacja ograniczy je.
    Aku będzie może ciut zimniejszy w dzień, ale też ciut cieplejszy w nocy
    - generalnie, zawsze bliżej średniej.

    3) Jeśli pojazd jeździ regularnie albo bywa garażowany, to ta średnia
    temperatura będzie jeszcze wyższa.

    4) Trochę ciepła akumulator produkuje też sam, a akurat ta część
    przechodzi przez izolację tylko w jedną stronę, więc opłaca się żeby
    robiła to jak najwolniej :)


    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: