  • Data: 2012-01-18 23:04:18
    Temat: Re: taka sobie historyjka dla serwisantów
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wątpliwej jakości montażu PCB. To jest po prostu technologia wymagająca
    > bardziej surowego reżimu w obydwu aspektach. A jak tu się pojedzie "po
    > kosztach" to efekt bywa taki jaki bywa.
    Jest kilka problemów:
    a) technologia jest wymagająca jeśli chodzi o montaż
    b) technologia jest gorsza od każdej z poprzedniej 40 lat do tyłu,
    pod względem odporności na zginanie płyty.

    I to są fakty.
    Teraz co do tego: "Nie kupuj."
    Jak to zrealizować?
    Myślisz, że jak kupowałem dwa PC dwurdzeniowe parę lat temu, to zaglądałem
    na kartę VGA, czy aby tam nie ma BGA?
    Czy jak kupię komórkę, to mam patrzeć czy tam nie ma czasem BGA?
    Z drugiej strony, trchę perfidnie podchodzisz do tematu,
    bo wiesz, że tam będzie i nie ma co patrzeć.
    Ale to nie jest jak napisałeś: "część" asortymentu, ale "większość"
    No, my inżynierowie, to raczej mówmy konkretnie, czyli:
    9 na 10 to BGA.
    Czyli już wiadomo, że 10% produkcji będzie drogie, a żyjemy w Polsce, a nie
    w USA.
    Mnie nie stać, aby kupować sobie technologię wojskową, aby móc wykonać
    płytkę PCB, albo pogadać sobie przez komórkę.
    A nawet gdyby, to po co do diaska ten rozwój technologii, skoro rzeczy
    starsze i bardziej niezawodne (choć pozbawione tego czegoś nowoczesnego) są
    trudniej dostępne w nowym,
    wygodnym opakowaniu i do tego droższe?
    S.