  • Data: 2012-01-19 14:31:40
    Temat: Re: taka sobie historyjka dla serwisantów
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.01.2012 18:39, Sylwester Łazar pisze:
    > Ja po stokroć wolę naprawianie takich maszyn opartych na DILach niż BGA.
    > Aczkolwiek różnicy to mi większej nie robi.
    Łatwiej odlutować układ w bga, niż układ o kilkudziesięciu nóżkach w w
    wąskich otworach - odsysacz często tego nie oczyszcza porządnie i kończy
    się i tak na hotair, a grzać trzeba mocniej.

    > Te z BGA to zazwyczaj tanie urządzenia.
    Te z BGA to chyba już wszystkie urządzenia. Stare nokie 3310, uchodzące
    za dość pancerne mają przecież sporo części w BGA.

    > Choć 2 dni temu zrobiłem "reballing" takiego cuda techniki na karcie
    > grafiki.
    Wygrzewałem już kilka kart. Reballing jest strasznie upierdliwy, bo chip
    jest dodatkowo przyklejony żywicą w rogach. No i zabawa z równym
    ułożeniem prawie na ślepo sita.

    > Choć tego BGA nie lubię, bo to moim zdaniem porażka technologiczna,
    > o czym już wszyscy wiedzą,
    Nie jest. Porażką jest lutowanie tego bezołowiowo -luty z Pb są
    plastyczne, luty bez Pb są kruche.

    > ale rękami i nogami zapierają się że to jest
    > fajne bo 200 sygnałów z 4 centymetrów kwadratowych wyciągają i nie ma
    > innego wyjścia, bo DIP 40 ma opóźnienia,
    No nie ma niestety.

    > a innej technologi niż dziś nie ma i nie będzie itp. itd.
    Jest jeszcze QFN dla mniejszej liczby wyprowadzeń, który równie fajnie
    się montuje i wymontowuje a ma płaszczyznę masy, która go dobrze trzyma.

    Michoo