  • 41. Data: 2012-09-16 19:30:45
    Temat: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-15 09:14, Jakub Roguski pisze:
    > [...]
    >
    > Przychody Canona: $45 mld
    > Przychody Samsunga: $143 mld
    > Przychody Nikona: $11 mld
    > Przychody Fujifilm: $29,2 mld
    >
    > [...]

    A ta Sigma, jak ona wygląda? Mają i oni atrakcje, np. Foveona.
    Czy to niszowa firma? Obiektywów mają sporo. A Tamron?

    Jan

  • 42. Data: 2012-09-16 19:32:50
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-09-16 15:38, PK pisze:

    > No jeśli nie naleśnik, to może być coś większego. Tak czy siak IMO
    > brakuje jasnych obiektywów do bezlusterkowców. Technologia nie jest
    > przeszkodą. Poczekam aż przestanie nią być marketing :).

    Do mikro 4/3:

    Panasonic 8mm f/3,5
    Olympus 12mm f/2,0
    Panasonic 14mm f/2,5 (placek)
    Olympus 17mm f/2,8 (niemal placek)
    SIGMA 19mm f/2,8
    Panasonic 20mm f/1,7 (placek)
    Panasonic 25mm f/1,4
    SIGMA 30mm f/2,8
    Olympus 45mm f/1,8
    Olympus 75mm f/1,8

    Voigtlaender 17,5mm f/0,95 - manual focus
    Voigtlaender 25mm f/0,95 - manual focus

    Jasny zoom jest jeden:
    Panasonic 12-35mm f/2,8
    Pozostałe zoomy na jaśniejszym końcu mają albo f/3,5 albo f/4,0

    --
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 43. Data: 2012-09-16 19:54:22
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-09-16 19:30, Jan45 pisze:

    > A ta Sigma, jak ona wygląda? Mają i oni atrakcje, np. Foveona.
    > Czy to niszowa firma? Obiektywów mają sporo. A Tamron?
    >
    > Jan

    Sigma: zatrudnienie 894 pracowników (sierpień 2011) - moim zdaniem to
    tylko pracownicy głównej firmy, bez uwzględnienia pracowników firm-córek
    w różnych krajach. Roczny obrót około $400 mln

    Tamron: w roku 2010 obrót $645 mln i zatrudniał 7200 pracowników
    globalnie (w głównej firmie 1055).

    Obie te firmy w porównaniu do głównych graczy, są bardzo małe.

  • 44. Data: 2012-09-16 20:31:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

    > Zamiast X-Pro1 poczekałbym na X-E1, a zamiast Nexa 7 proponowałbym
    > Nex 6.

    tak a propos Nex 6 to gdzie on ma wizjer? aparat bez wizjera to jest
    parodia aparatu.

  • 45. Data: 2012-09-16 20:52:35
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > tak a propos Nex 6 to gdzie on ma wizjer? aparat bez wizjera to jest
    > parodia aparatu.
    lewy górny róg: http://www.optyczne.pl/5162-nowość-Sony_NEX-6.html
    (pierwszy link z brzegu)

  • 46. Data: 2012-09-16 20:56:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-16 19:30, Jan45 pisze:
    > A ta Sigma, jak ona wygląda? Mają i oni atrakcje, np. Foveona.
    > Czy to niszowa firma?

    Jeśli chodzi o aparaty, to niszowa i to bardzo.

  • 47. Data: 2012-09-17 15:34:57
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 16.09.2012 10:32, Janko Muzykant wrote:
    > używania (małe!), ciągła wersja beta, i - co najgorsze - na słońcu nic
    > nie widać
    jak nie jak tak
    kup Amoleda i czytasz gdzie chcesz, ja np czytalem na plazy
    Roznica w porownaniu do zwyklych LCD jest porazajaca
    Marx

  • 48. Data: 2012-09-17 18:20:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-17 15:34, Marx pisze:
    > kup Amoleda i czytasz gdzie chcesz, ja np czytalem na plazy
    > Roznica w porownaniu do zwyklych LCD jest porazajaca

    Za późno, po e-papierze mogę się skusić tylko na... telefon z e-papierem :)

    --
    pozdrawia Adam
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 49. Data: 2012-09-18 01:08:20
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2012-09-17 18:20, Janko Muzykant pisze:

    > Za późno, po e-papierze mogę się skusić tylko na... telefon z e-papierem :)

    Motorola f3? ;)

    M.

  • 50. Data: 2012-09-18 01:23:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-18 01:08, MK pisze:
    > Motorola f3? ;)

    Miałem, trochę mało pikseli :)

    --
    pozdrawia Adam
    /mężczyźni są z Redmond, a kobiety z Cupertino/