  • 241. Data: 2013-02-19 15:00:16
    Temat: Re: tak coś celebryckiego...
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-02-19 13:34, quent pisze:

    > Cały czas to powtarzam.
    > Teraz najwięcej wolności gosp. jest w HongKongu. Gdzieś czytałem
    > ostatnio takie zestawienie.
    > No i proszę, powstają tam takie rzeczy, o których Polacy mogą jedynie
    > pomarzyć:
    > http://podroze.onet.pl/aktualnosci/otwarcie-kai-tak-
    najwiekszego-terminalu-statkow-pasazerskich-w-czerwc
    u/2zp36

    Hongkong nie ma nawet statusu państwa, to wydzielona strefa
    administracyjna, podobnie mógłbyś oglądać PRL przez pryzmat
    sklepów Pewex-u.

    > Wolny Rynek to idea. Do idei się dąży.

    Zdecyduj się. Albo jedyny naturalny system gospodarczy,
    który powinien zmieść wszystkie inne z powierzchni Ziemi
    (ciekawe, dlaczego nie zmiata, spisek jakiś?) albo
    Wielka Abstrakcyjna Idea.

    > Ludzie nie pasują? Do czego znów nie pasują???

    Ludzie z zasady nie pasują do wielkich idei. W komunizmie
    miał powstać nowy człowiek, kierujący się świadomością
    socjalistyczną zamiast bodźców ekonomicznych. Jak wiadomo,
    nie powstał. Podobnie w świecie Urojonej Polityki nie-Realnej,
    zawsze będą ludzie inni niż młodzi, wykształceni, ekspansywni.
    BTW, jak UPR po dojściu do władzy zamierza "uregulować kwestię
    emerycką"? To, że finansowanie tego zadłużonego sektora
    dochodami z prywatyzacji jest bajką, już wyjaśniałem. To jak,
    komory gazowe?

  • 242. Data: 2013-02-19 15:01:07
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 15:00, quent pisze:

    > Jakiego WR????
    > Gdzie Ty masz w PL WR?
    > Jaja sobie robisz?
    > WSZYSTKO jest kontrolowane przez państwo.
    > Lotnisko w modlinie NIE jest prywatne.
    > Znów kłaniają się definicje.

    Terminal w Hong Kongu również nie jest prywatny.

    --
    marcin

  • 243. Data: 2013-02-19 15:09:57
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 14:56, mt pisze:
    > Nie chce mi się szukać po całej Polsce, ale chociażby z Gdańska: PGE
    > Arena, Kolej Metropolitalna i nowy terminal DCT to już jest koszt ponad
    > miliarda $.

    Ależ to była czysta retoryka!

    Jak w ogóle mogło Ci przyjść do głowy porównanie PL do HongKongu???

    Przecież Cała Polska, wszystkie samorządy, są pozadłużane po uszy a
    obiecana kasa unijna zaciśnie jeszcze mocniej pętlę na ich szyi.

    To tak jakby brać kredyt na całe życie na kupno mercedesa i udawać
    bogacza. Bogactwo *nie bierze się* z dotacji.

    To smutne, bo tak właśnie patrzy na gospodarkę 90% ludzi.

    Warto poczytać:
    http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =1193

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 244. Data: 2013-02-19 15:15:28
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 15:01, mt pisze:
    > Terminal w Hong Kongu również nie jest prywatny.

    Ile mamy WR w PL a ile jest W HK?
    Jeśli już to planowany terminal w HK będzie można uznać za dziecko WR a
    nie lotnisko w Modlinie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 245. Data: 2013-02-19 15:18:12
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 15:09, quent pisze:

> [...]
    >
    > Przecież Cała Polska, wszystkie samorządy, są pozadłużane po uszy a
    > obiecana kasa unijna zaciśnie jeszcze mocniej pętlę na ich szyi.

    A myślisz, że ten terminal nie był budowany na krechę? Że "samorząd"
    Hongkongu z kieszeni sypnął miliard $? No i co to ma mieć wspólnego z
    wolnym rynkiem, skoro to nie jest inwestycja prywatna?

    --
    marcin

  • 246. Data: 2013-02-19 15:25:28
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 15:00, trolling tone pisze:
    > Hongkong nie ma nawet statusu państwa, to wydzielona strefa
    > administracyjna

    Mieszkają tam ludzie czy nie?
    Może za mało aby brać HK pod uwagę? :D

    > Zdecyduj się. Albo jedyny naturalny system gospodarczy,
    > który powinien zmieść wszystkie inne z powierzchni Ziemi
    > (ciekawe, dlaczego nie zmiata, spisek jakiś?) albo
    > Wielka Abstrakcyjna Idea.

    Bez przymiotników w zasadzie się zgadza.

    > BTW, jak UPR po dojściu do władzy zamierza "uregulować kwestię
    > emerycką"?

    Nie znaczenia czy będzie to UPR czy NP czy SLD.
    A może jak wszystko pierdyknie to znajdzie się polski Pinochet jakiś.
    Kto wie.
    A o emeryturach pisze np. profesor:

    http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =622

    Tylko, że znów pada za dużo problemów zbyt ogólnych na raz. Tak jakby
    można było je wszystkie omówić tu w postach. To nierealne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 247. Data: 2013-02-19 15:30:01
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 15:18, mt pisze:
    > A myślisz, że ten terminal nie był budowany na krechę? Że "samorząd"
    > Hongkongu z kieszeni sypnął miliard $? No i co to ma mieć wspólnego z
    > wolnym rynkiem, skoro to nie jest inwestycja prywatna?

    Państwo nie ma swoich pieniędzy.
    A o dziecko WR pytaj Janko to on to napisał. Ja tylko dodałem, że jeśli
    już to o dzieciach WR można mówić na przykładzie HK a nie PL.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 248. Data: 2013-02-19 15:37:15
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 15:18, mt pisze:
    > A myślisz, że ten terminal nie był budowany na krechę?

    Ciągle starasz się porównywać nieporównywalne.
    Dług w stosunku do pkb w HK i PL porównaj... chociaż nie wiem po co

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 249. Data: 2013-02-19 15:45:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > Gdzie Ty masz w PL WR?
    > Jaja sobie robisz?
    > WSZYSTKO jest kontrolowane przez państwo.

    Ale jest bardziej prywatne od państwowych. Gdyby było prywatne w 100% i
    zupełnie niekontrolowane, w polskich warunkach byłaby to rozciągnięta
    czarna papa na klepisku udająca asfalt :)

    > No ale Janko, nie piszesz nic nowego. To nie są argumenty!
    > Jak masz tak "dyskutować" to napisz do pary, żem kretyn i cham.

    Na razie jeszcze nie zasługujesz :)

    > Socjalizm NIE DZIAŁA.

    Tak samo jak każdy inny system tak zwany ''czysty''. Działają tylko
    systemy złożone, dynamicznie zmieniające się, kontrolowane przez mądrą
    mniejszość najlepiej w sposób transparentny dla większości.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 250. Data: 2013-02-19 15:58:48
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-02-19 15:25, quent pisze:

    > Mieszkają tam ludzie czy nie?
    > Może za mało aby brać HK pod uwagę? :D

    Jeszcze raz - to jest wydzielona strefa z olbrzymim sektorem
    handlowym i bankowym o charakterze ponadlokalnym. Zobacz sobie,
    jaki procent mieszkańców pracuje poza tymi sektorami, np.
    w produkcji. Jeśli nadal nie rozumiesz, że Hongkong to przykład
    z dupy, nic na to nie poradzę.

    > Bez przymiotników w zasadzie się zgadza.

    Czyli Idea. To ja podziękuję, idei niezweryfikowanych praktycznie
    wystarczy mi na resztę życia.

> [...]
    >
    > Tylko, że znów pada za dużo problemów zbyt ogólnych na raz. Tak jakby
    > można było je wszystkie omówić tu w postach. To nierealne.

    W tym właśnie rzecz, że każda gospodarka to wiele różnych problemów
    na raz. Ostatnia rzecz, jaka jej potrzebna, to kolejny Wielki Mao
    ze swoją genialną teorią prostych zasad.