  • 231. Data: 2013-02-19 13:00:31
    Temat: Re: tak coś celebryckiego...
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-02-19 12:32, quent pisze:

    > Lewica jest za interwencjonizmem państwa w gospodarkę.
    > Lewak to zwolennik lewicy.

    O! Krótko i jednoznacznie. Zgodnie z tą definicją wszystkie rządy
    w dziejach świata były (są) mniej lub bardziej lewackie (jeśli znasz
    gospodarkę wolną od interwencji państwa, zapodawaj). Z korwinizmem
    jak z komunizmem - piękna idea, wszyscy szczęśliwi, tylko ci cholerni
    ludzie do tego nie pasują.

  • 232. Data: 2013-02-19 13:34:53
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 13:00, trolling tone pisze:

    > Zgodnie z tą definicją wszystkie rządy
    > w dziejach świata były (są) mniej lub bardziej lewackie

    Cały czas to powtarzam.
    Teraz najwięcej wolności gosp. jest w HongKongu. Gdzieś czytałem
    ostatnio takie zestawienie.
    No i proszę, powstają tam takie rzeczy, o których Polacy mogą jedynie
    pomarzyć:
    http://podroze.onet.pl/aktualnosci/otwarcie-kai-tak-
    najwiekszego-terminalu-statkow-pasazerskich-w-czerwc
    u/2zp36

    Wolny Rynek to idea. Do idei się dąży.

    > (jeśli znasz
    > gospodarkę wolną od interwencji państwa, zapodawaj).

    j.w. - im mniej regulacji tym lepiej dla gospodarki.
    Choćby w tym wątku padały przykłady.

    > Z korwinizmem
    > jak z komunizmem - piękna idea

    Nie wiem co to korwinizm. Jeśli chodzi Ci o J. Koriwn-Mikke to On nie
    wymyślił tego o czym stale mówi. O tym pisał już np. F. Bastiat ok.
    150lat temu!

    > wszyscy szczęśliwi, tylko ci cholerni
    > ludzie do tego nie pasują.

    Ludzie nie pasują? Do czego znów nie pasują???

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 233. Data: 2013-02-19 14:00:54
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 13:34, quent pisze:

> [...]
    > pomarzyć:
    > http://podroze.onet.pl/aktualnosci/otwarcie-kai-tak-
    najwiekszego-terminalu-statkow-pasazerskich-w-czerwc

    Który powstał w znacznej części przy udziale lokalnego rządu i ze
    środków publicznych. Poza tym coś takiego jak ograniczenia, czy też
    uwarunkowania geograficzne coś Ci mówi czy dalej będziesz robić z siebie
    idiotę?

    --
    marcin

  • 234. Data: 2013-02-19 14:19:28
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 14:00, mt pisze:
    > Poza tym coś takiego jak ograniczenia, czy też
    > uwarunkowania geograficzne

    :-)

    HongKong zawsze zyskiwał na wolności gospodarczej, jeszcze w czasach gdy
    jego sąsiedzi chińczycy masowo doń emigrowali. Powietrze mieli jakby to
    samo... ilość par rąk też. Czyżby to prawo było różne? ;-)

    Milton Friedmann specjalnie dla NIE-idioty mt:
    http://www.youtube.com/watch?v=xqh0zXSd4vc

    Np. Norwegia jest bogata z powodu zasobów naturalnych a nie z powodu
    prawa dlatego jej za wzór nie można stawiać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 235. Data: 2013-02-19 14:33:14
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 14:19, quent pisze:

> [...]
    > jego sąsiedzi chińczycy masowo doń emigrowali. Powietrze mieli jakby to
    > samo... ilość par rąk też. Czyżby to prawo było różne? ;-)

    Ale atrakcyjność turystyczna w rozumieniu przeciętnego wycieczkowicza
    jakby mniejsza u nas, więc po cholerę podajesz przykład z tym terminalem
    (pomijam już fakt samych uwarunkowań żeglugowych na Bałtyku)? Tak,
    możemy sobie o czymś takim pomarzyć, tak samo jak o trasach narciarskich
    na miarę Alp czy o ośrodkach nurkowania na rafie koralowej.

    --
    marcin

  • 236. Data: 2013-02-19 14:45:33
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 14:33, mt pisze:
    > Ale atrakcyjność turystyczna w rozumieniu przeciętnego wycieczkowicza
    > jakby mniejsza u nas,

    Dzizas... chodzi o to, że ich stać... że się rozwijają, podałem to w
    jakimś kontekście przecież :-(

    Odniesienie dla Polski znajdź sobie sam. Może to być COKOLWIEK.
    Może być choćby lotnisko... np. w Modlinie
    Dasz radę, w końcuś NIE-idiota ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 237. Data: 2013-02-19 14:50:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-19 14:45, quent pisze:
    > Może być choćby lotnisko... np. w Modlinie

    Akurat to dziecko wolnego rynku :) Wszystkie inne lotniska, których pasy
    startowe powstały w głębokiej komunie, będą jeszcze działać pewno z
    tysiąc lat.

    Ja wiem, że Ty nie zrozumiesz, iż puszczenie wszystkiego bez kontroli
    doprowadzi do unicestwienia poprzedzonego wcześniej postępującym
    chaosem, ale tak byłoby. A właściwie nie byłoby, bo na pewnym etapie
    masy mówią: dość i decydują się na kontrolę.

    W swoich ideałach wolnościowych nie różnisz się niczym od aktywistów
    skupionych przy Leninie na przełomie wieków. Czysta utopia, czysta
    wiara, czyste oderwanie od rzeczywistości.

    --
    pozdrawia Adam
    /kto pisze inaczej to jest po prostu niequmaty w piłce dyletant [pis.oryg.]/

  • 238. Data: 2013-02-19 14:56:11
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > jakimś kontekście przecież :-(
    >
    > Odniesienie dla Polski znajdź sobie sam. Może to być COKOLWIEK.
    > Może być choćby lotnisko... np. w Modlinie

    Nie chce mi się szukać po całej Polsce, ale chociażby z Gdańska: PGE
    Arena, Kolej Metropolitalna i nowy terminal DCT to już jest koszt ponad
    miliarda $.

    --
    marcin

  • 239. Data: 2013-02-19 14:59:49
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 14:56, mt pisze:

    > Nie chce mi się szukać po całej Polsce, ale chociażby z Gdańska: PGE
    > Arena, Kolej Metropolitalna i nowy terminal DCT to już jest koszt ponad
    > miliarda $.

    Do tego można jeszcze dorzucić POG, Trasę Sucharskiego z tunelem pod
    Martwą Wisłą, a to tylko 0,5 mln miasto.

    --
    marcin

  • 240. Data: 2013-02-19 15:00:12
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 14:50, Janko Muzykant pisze:
    > Akurat to dziecko wolnego rynku :)

    Jakiego WR????
    Gdzie Ty masz w PL WR?
    Jaja sobie robisz?
    WSZYSTKO jest kontrolowane przez państwo.
    Lotnisko w modlinie NIE jest prywatne.
    Znów kłaniają się definicje.

    > Ja wiem, że Ty nie zrozumiesz, iż puszczenie wszystkiego bez kontroli
    > doprowadzi do unicestwienia

    No i co i rusz masz przykłady "solidnej" roboty za państwową kasę - a
    przecież tyle wszędzie państwowej kontroli!!

    > W swoich ideałach wolnościowych nie różnisz się niczym od aktywistów
    > skupionych przy Leninie na przełomie wieków. Czysta utopia, czysta
    > wiara, czyste oderwanie od rzeczywistości.

    No ale Janko, nie piszesz nic nowego. To nie są argumenty!
    Jak masz tak "dyskutować" to napisz do pary, żem kretyn i cham.

    Socjalizm NIE DZIAŁA.
    Prowadzi prosto w przepaść. To jest właśnie ta Twoja rzeczywistość.
    I żeby nie było, ja, jak my wszyscy, na tym wózku w przepaść także jadę.
    Tyle, że staram się jakoś hamować i namawiam do tego innych.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info