  • Data: 2013-02-10 19:16:05
    Temat: Re: tak co? celebryckiego... KOMPLETNIE OT
    Od: quent <q...@b...gmail.kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-10 18:17, Janko Muzykant pisze:
    > Wtedy tyłki połowy populacji zamarzają pierwszej zimy. Można i taki
    > model przyjąć, jednakże część z tej połowy zanim zamarznie zrobi na
    > świecie pieprznik. A pieprznik mnie osobiście nie pasuje.

    Interesuje Cię bo jeśli nie pogoni się socjalistów to czeka nas
    bankructwo, czyli pieprznik właśnie.
    Trzeba wrócić na ścieżkę rozwoju aby temu zapobiec.

    > Egoizm idealny bilansuje się in minus.

    W gospodarce kapitalistycznej - egoizm jest motorem rozwoju.

    > Nie, powinniśmy dopuścić najbardziej pragmatyczny margines i trzymać się
    > tego.

    Wracając na grunt gospodarki, co wg. Ciebie stanowi ten "pragmatyczny
    margines"?

    > Ale to nie wyjdzie, bo każdy będzie kombinował ku zgubie społeczeństwa
    > jako całości.

    Jeśli system będzie odpowiedni to to kombinowanie nakierowane na egoizm
    przyczyni się do ogólnego rozwoju.

    Jak widzę ciężko Ci to przyjąć. Nie Tobie jednemu niestety. Pewnie
    dlatego Ayn Rand poświęciła egoizmowi całą książkę.