  • Data: 2013-02-10 18:17:05
    Temat: Re: tak co? celebryckiego... KOMPLETNIE OT
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-10 17:01, quent pisze:
    > Dlaczego więc masz do mnie pretensje, że nie wychowuje?

    Kolejna projekcja: nie mam do nikogo żadnych pretensji, w każdym razie w
    tej materii.

    > Napisałem wcześniej, że pracuję - biorę zlecenia a jak klient marudzi
    > to.... no i w tym momencie zwróciłeś mi uwagę, że nie myślę co będzie za
    > 20 lat!

    Ale to tylko zwrócenie uwagi, a nie pretensja. Ja wiem, że dla
    większości facetów jest to tożsame, ale...

    > W moim przekonaniu najlepiej jest gdy ludzie dbają jedynie o własne
    > tyłki i nie są zmuszani (jak dziś) do dbania o tyłki tych, którym na tym
    > nie zależy. Mogą to robić z własnej woli.

    Wtedy tyłki połowy populacji zamarzają pierwszej zimy. Można i taki
    model przyjąć, jednakże część z tej połowy zanim zamarznie zrobi na
    świecie pieprznik. A pieprznik mnie osobiście nie pasuje.

    > O tym właśnie pisze Ayn Rand - o egoizmie, czyli o cesze, która w
    > pewnych warunkach (nie mam na myśli socjalizmu), zupełnie niechcący,
    > przyczynia się do poprawy bytu innych.

    Egoizm idealny bilansuje się in minus.

    > Odnośnie do zmieniania świata - nie widzę siebie stojącego na czele
    > zmian, to byłoby dosyć groteskowe. Uważam natomiast, że przydaje się
    > każda, nawet najmniejsza pomoc dla idei - o ile się w nią wierzy.
    > Chodzi o to co każdy z nas mógłby zrobić we własnym zakresie, *na tyle
    > na ile go stać, na tyle na ile potrafi* itd. Choćby po to aby na łożu
    > śmierci nie zarzucono mi, że nie zrobiłem nic.

    Mam głęboko gdzieś czyjekolwiek zarzuty, a zwłaszcza na łożu śmierci,
    które prawdopodobnie oszukam. Natomiast robienie czegoś, bo się lubi -
    popieram i uprawiam. Choćby przez promocję naszych rejonów, czy to w
    fotografii, czy na inne sposoby.

    > Zacnym ludziom marzy się świat bez złodziei. Możliwość zaistnienia tej
    > idei są zerowe, jednak czy to oznacza, że powinniśmy zalegalizować
    > złodziejstwo?

    Nie, powinniśmy dopuścić najbardziej pragmatyczny margines i trzymać się
    tego.

    > Historia pokazuje, że w rożnych momentach na świecie wolności było raz
    > mniej raz więcej. Wolność w gospodarce sprzyja rozwojowi a nam jest on
    > potrzebny bo mamy masę do nadrobienia!

    Ale to nie wyjdzie, bo każdy będzie kombinował ku zgubie społeczeństwa
    jako całości.

    --
    pozdrawia Adam
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/