  • 21. Data: 2019-05-05 19:59:59
    Temat: Re: tacy. Pieszy wchodzący.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:324774bd-383e-4576-bd82-6d60b25e5b1f@googlegrou
    ps.com...

    > Ma pierwszenstwo w opuszczeniu przejscia, a nie w
    > wchodzeniu na nie.

    Pieszy wchodzący jest bardzo chroniony przez przepis,
    bo kierowca ma jechać na tyle wolno, aby nie narazić
    wchodzącego na niebezpieczeństwo.
    To znaczy, że dla Sądu najczęściej winny będzie kierowca,
    bo jechał za szybko.

  • 22. Data: 2019-05-05 20:18:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj przepis o tym " na tyle wolno jechac". Przy okazji przeczytaj Art 14.1.a.

  • 23. Data: 2019-05-05 20:27:45
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Daj przepis o tym " na tyle wolno jechac". Przy okazji przeczytaj Art
    > 14.1.a.

    Art. 14.1.a, czyli wtargnięcie, może być trudne do udowodnienia.

    Par. 47.
    4. Kierujacy pojazdem zbli˝ajacy si?? do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    zmniejszyc prędkość tak, aby nie narazic na niebezpiecze?two
    pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    si?? w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub
    wjeżdżajacych.

  • 24. Data: 2019-05-05 20:57:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z kamera bardzo prosto udowodnic wtargniecie. Jak ktos jedzie 3/h to do ilu ma
    zwolnic? A jak 30/h to do ilu?

  • 25. Data: 2019-05-05 21:28:50
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Podeprzesz sie jakims przepisem o pierwszenstwie pieszych chcacych przejsc na
    przejsciu dla pieszych?

    Oczywiście, już ci kiedyś pisałem ale masz sklerozę a jak widzisz znak
    D6 to dla ciebie jest to tylko ikonka przejścia i koniec. Niestety
    właśnie w definicji tego znaku kryje się to, czego nie chcesz przyswoić
    :) Naucz się tego na pamięć, szczególnie to, co podkreślone:

    "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających"
    ------------------------------------

    Czyli Zenuś, WCHODZĄCYCH. Wchodzący to taki, który jeszcze tam się nie
    znajduje :) łapiesz? Mogę ci obrazek jakiś podesłać, jeśli tekst nie
    trafia ;)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 26. Data: 2019-05-05 21:31:09
    Temat: Re: tacy debile jak Shrek.
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Prawo nie wymaga wyrozumialosci ale przestrzegania. Piesi nie maja zadnych
    dodatkowych praw przy przechodzeniu na przejsciu. Najwazniejszy jest obowiazujacy
    obydwie strony zapis o koniecznosci zachowania ostroznosci. Pieszy chcacy bezpiecznie
    skorzystac z przejscia dla pieszych musi stosowac sie do obowiazujacego prawa.

    Ja to doskonale rozumiem.
    Zdarzyło mi się kiedyś potrącić pieszego
    (tak solidnie z połamaną miednicą) poza przejściem
    i nie do końca z mojej winy. Uwierz, że
    świadomość winy pieszego niewiele zmienia w przykładowej relacji
    kierowca-trup, więc mimo, że zanim pieszy wejdzie, to nie ma żadnych praw,
    to ja jednak wolę nie tracić czasu na sądy, szpitale, lakiernika...

  • 27. Data: 2019-05-05 21:31:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Z kamera bardzo prosto udowodnic wtargniecie. Jak ktos jedzie 3/h to do ilu ma
    zwolnic? A jak 30/h to do ilu?

    Do prędkości bezpiecznej. Dla jednego będzie to nadświetlna a dla innego
    1mm/h. Zenuś. Rozumiesz termin PRĘDKOŚĆ BEZPIECZNA?

  • 28. Data: 2019-05-05 21:50:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos tam napisales tak jak sam to rozumiesz. Prosilem zebys napisal czy jestes
    pizdziakiem z polityki czy jego glupszym bratem. Doczekam sie odpowiedzi?

  • 29. Data: 2019-05-05 22:21:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Cos tam napisales tak jak sam to rozumiesz.

    Kłamiesz, podałem ci definicję znaku, którą w każdej dyskusji tego typu
    ignorujesz i do której nie potrafisz się ustosunkować ani w dyskusji ani
    na drodze. To jest PODSTAWOWY PRZEPIS. Sam napisałeś, że uczysz takich
    jak ty, stojąc przy przejściu i czekając aż wszyscy sobie pojadą :) Tego
    zachowania uczysz innych kierowców, że pieszy ma stać i czekać aż
    samochodziki łaskawie sobie pojadą.
    Ja WYMUSZAM pierwszeństwo na pasach...znaczy mam je od zawsze jako
    pieszy ale ZMUSZAM takich Zenków, do hamowania i przepuszczania. Bardzo
    mi się podoba jak widzę, kiedy za szybą lecą "kurwy i debile", bo taki
    Zenuś musiał się zatrzymać :]

    > Prosilem zebys napisal czy jestes pizdziakiem z polityki czy jego glupszym bratem.
    Doczekam sie odpowiedzi?

    Odpowiedź dostałeś ale też jej nie zrozumiałeś. Nie nie jestem.

  • 30. Data: 2019-05-05 22:35:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znaczy sie jestes glupszym bratem pizdziaka jesli nie jestes pizdziakiem. To sporo
    tlumaczy.