    Subject: Re: tacy debile jak Shrek.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 5 May 2019 21:31:09 +0200

    > Prawo nie wymaga wyrozumialosci ale przestrzegania. Piesi nie maja zadnych
    dodatkowych praw przy przechodzeniu na przejsciu. Najwazniejszy jest obowiazujacy
    obydwie strony zapis o koniecznosci zachowania ostroznosci. Pieszy chcacy bezpiecznie
    skorzystac z przejscia dla pieszych musi stosowac sie do obowiazujacego prawa.

    Ja to doskonale rozumiem.
    Zdarzyło mi się kiedyś potrącić pieszego
    (tak solidnie z połamaną miednicą) poza przejściem
    i nie do końca z mojej winy. Uwierz, że
    świadomość winy pieszego niewiele zmienia w przykładowej relacji
    kierowca-trup, więc mimo, że zanim pieszy wejdzie, to nie ma żadnych praw,
    to ja jednak wolę nie tracić czasu na sądy, szpitale, lakiernika...