  • Data: 2019-05-12 20:05:52
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-12 o 19:55, cef pisze:

    > Cała ta dyskusja miała by sens gdyby było coś takiego
    > jak "prawo chodu" - wydawane pieszym po przejściu szkolenia,
    > zdaniu egzaminu - analogicznie do prawa jazdy.
    > Wtedy można by założyć, że pieszy wie co może
    > zrobić w okolicy przejścia dla pieszych.
    > Żeby zapis był kierowany do pieszego, to trzeba by wymusić jakoś
    > zapoznanie się pieszego z tym zapisem.
    > Na razie nawet policja nie ma statystyk jaki procent wypadków
    > z udziałem pieszych jest spowodowany przez pieszych,
    > którzy mają/nie mają prawa jazdy.

    Cała ta dyskusja ma sens. Może w końcu niektórym się w głowie rozjaśni.

    Właśnie dlatego, że od pieszego nie wymaga się prawa chodu to jest on
    szczególnie chroniony, zwłaszcza na przejściu dla pieszych.

    Dlatego też pieszy na przejściu ma bezwzględne pierwszeństwo, którego
    nie zmienia zapis

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,