-
Data: 2019-05-13 09:45:38
Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-05-13 o 03:35, JaLa pisze:
> Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:5cd85d4a$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2019-05-12 o 18:33, JaLa pisze:
>>> Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
>>> news:5cd83a53$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>
>>>> Powtarzam po raz kolejny zapis, że "pieszemu zabrania się wchodzenia
>>>> bezpośrednio przed jadący pojazd" nie ma kompletnie znaczenia jeżeli
>>>> pieszy wszedł na przejście wyraźnie dając sygnał kierowcy, że ma taki
>>>> zamiar i był dobrze widocznym.
>>>
>>> Jasno i prosto jest napisane, że "pieszemu ZABRANIA SIĘ".
>>
>> Ale co z tego, że się zabrania?
>
> Pieszy, zbliżając się do przejścia, nie ma pierwszeństwa.
Kiedy pieszy zbliża się do przejścia to ani pieszy ani kierowca nie ma
pierwszeństwa. PoRD po prostu nie sprecyzuje tej sytuacji. Ale jeżeli
pieszy postawi pierwszą stopę na przejściu to ma bezwzględne
pierwszeństwo. Kierowca MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ i przepuścić pieszego.
> Pieszy, wchodząc na przejście bezpośrednio przed jadący pojazd,
> wymusza pierwszeństwo, bo zmusza kierowcę do nagłej zmiany
> kierunku ruchu lub nagłej zmiany pasa ruchu, lub zmusza do nagłego
> hamowania, albo jedno i drugie.
Bzdury piszesz.
Obowiązkiem kierowcy, który widzi zbliżającego się do przejścia pieszego
jest zachować szczególną ostrożność i tak prowadzić samochód, aby móc go
w każdej chwili zatrzymać i udzielić pierwszeństwa pieszemu, kiedy ten
postawi pierwszą nogę na przejściu.
To, że kierowca nie może wyhamować to problem kierowcy, ponieważ on jest
zobowiązany wcześniej do takiego prowadzenia pojazdu, aby móc w każdej
chwili się zatrzymać i udzielić pierwszeństwa pieszemu.
Zapis zabraniający wchodzenia bezpośrednio przed jadący pojazd jest
zapisem martwym, ponieważ jest nieprecyzyjny. Nie określa odległości, a
z cała pewnością nie zmienia zasad pierwszeństwa jak to twierdzą idioci
za kierownicą samochodów.
Aby ukarać pieszego za takie wejście to trzeba by mu było udowodnić, że
wcześniej sygnalizował inny zamiar, wprowadzając kierowcę w błąd co do
swoich intencji lub wszedł z ukrycia np. wyskoczył z kosza na śmieci.
Jeżeli kierowca widział tego pieszego zanim wszedł na przejście, a
pieszy zachowywał się się jednoznacznie sygnalizując zamiar wejścia na
przejście to winnym jest zawsze kierowca i Twoje fantazje tego nie zmienią.
> Wymuszenie pierwszeństwa przez pieszego podlega karze.
Mylisz pojęcia. Wymuszenie byłoby wtedy, gdyby kierowca miał
pierwszeństwo, ale go nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.19 09:56 Liwiusz
- 13.05.19 10:06 dantes
- 13.05.19 10:10 dantes
- 13.05.19 10:11 Liwiusz
- 13.05.19 10:17 dantes
- 13.05.19 10:21 Liwiusz
- 13.05.19 10:21 r...@k...pl
- 13.05.19 10:26 dantes
- 13.05.19 10:28 Liwiusz
- 13.05.19 10:28 Liwiusz
- 13.05.19 10:38 dantes
- 13.05.19 10:41 JaLa
- 13.05.19 10:43 Liwiusz
- 13.05.19 10:45 Liwiusz
- 13.05.19 11:01 dantes
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=