  • 11. Data: 2013-03-08 16:01:17
    Temat: Re: tablet PC TabFun 7.0
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    news wrote in <news:5138b251$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    > Nie da się na tego tableta XP zainstalować?

    Nie, bo to RISC.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RISC

    > Ten android pod tym wzgledem podobny do linuxa:)

    Zlosliwosc z Twojej strony. Pod Linuksem mozna zainstalowac wiekszosc
    aplikacji Windowsowych.
    www.winehq.org
    Od lat uzywam Linuksa i nie cierpie na brak potrzebnych mi aplikacji.

    > Jak byś wyjaśnił czym się różnią megaherce w arm od x86 to byłbym wdzięczny.

    http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2012/11/29/czym
    -jest-arm-i-kto-to-produkuje/
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 12. Data: 2013-03-08 16:23:05
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "juzek" napisał:

    > Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?

    Wykorzystać - tak. Czy sensownie - zależy kto ;->
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/30788/pap_kaczynski_glinski_
    tablet_600.jpeg

    JoteR

  • 13. Data: 2013-03-09 09:17:27
    Od: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>

    "astro" napisał:
    > Zlosliwosc z Twojej strony. Pod Linuksem mozna zainstalowac
    > wiekszosc aplikacji Windowsowych. www.winehq.org
    > Od lat uzywam Linuksa i nie cierpie na brak potrzebnych
    > mi aplikacji.

    Żeby używać Linuxa to najpierw trzeba skończyć studia w tym kierunku:)
    Nieprawdą jest to że można zainstalować większość aplikacji pod windowsa, bo
    takie aplikacje pod Linuxa po prostu nie istnieją a nie istnieją dlatego że
    nie opłaca się ich pisać, bo pisanie pod Linuxa jest wielokrotnie
    kosztowniejsze niż pod windowsa i tutaj zostaje obalony kolejny mit że Linux
    jest za darmo:) Trzeba być bardziej naiwnym niż 7mio letnia dziewczynka
    myśląc że coś jest za darmo:)

    > http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2012/11/29/czym
    -jest-arm-i-kto-to-produkuje/

    Rozumiem że AMR to inna architektura niż x86, ale z tego artykułu nie
    dowiedziałem się czy AMR jest mniej , czy bardziej wydajny i ile razy:)

    > Radoslaw Ziomber www.astrofizyka.info

    Zdecydowana większość fotografii z twojej galerii się nie wyświetla w
    przeglądarce www, popraw to:)

  • 14. Data: 2013-03-09 21:51:03
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    juzek wrote in <news:513b15bf$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    > Nieprawdą jest to że można zainstalować większość aplikacji pod windowsa, bo
    > takie aplikacje pod Linuxa po prostu nie istnieją

    Nie doczytales o WINE, ktore Ci linkowalem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

    > www.astrofizyka.info
    > Zdecydowana większość fotografii z twojej galerii się nie wyświetla w
    > przeglądarce www, popraw to:)

    Dziekuje, bede poprawial.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 15. Data: 2013-03-10 06:43:35
    Od: Rabarbar <t...@i...pl>

    W dniu 2013-03-07 11:00, juzek pisze:
    > Wpadł mi w ręce taki tablet PC TabFun 7.0 z androidem 4.0.
    > Przeglądając jego parametry widzę ze to porządna maszyna, procesor jedno
    > rdzeniowy ARM 1GHz, 512MB ramu, wi-fi, ekran dotykowy.

    jezu ty na poważnie ?

  • 16. Data: 2013-03-10 15:48:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Nie doczytales o WINE, ktore Ci linkowalem.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

    Już kilka razy w życiu podchodziłem do Linuksa i za każdym razem
    okazywało się, że co najmniej połowa niezbędnych mi aplikacji nie ma
    linuksowych odpowiedników ani nie daje się pod Linuksem uruchomić w
    żaden sposób. O w pełni funkcjonalnych sterownikach do posiadanego
    sprzętu łaskawie nie wspomnę. Ja naprawdę nie jestem młodocianym
    hejterem, w zasadzie nawet jestem z wykształcenia informatykiem i z
    przyjemnością używał bym dobrego i darmowego systemu ale niestety jego
    użyteczność ogranicza się do "średniego statystycznego użytkownika
    komputera" ot, poprawić zdjęcia, zgrać muzykę, skompresować filmy,
    pobuszować w sieci itp. Tam gdzie jest dla Linuksa program, można
    naprawdę robić profesjonalne rzeczy tylko niestety w wielu
    zastosowaniach softu dla Linuksa nie ma.

  • 17. Data: 2013-03-10 23:31:30
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Padre wrote in <news:khi6va$fuf$1@mx1.internetia.pl>
> [...]
    > okazywało się, że co najmniej połowa niezbędnych mi aplikacji nie ma
    > linuksowych odpowiedników ani nie daje się pod Linuksem uruchomić w

    MS Word, Photoshop, nawet AutoCAD mozna uruchomic pod Linuksem.
    http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=app
    lication&iId=86
    Znaczna czesc aplikacji Windowsowych dziala. Wlasnie pisze z 40tude Dialog.
    http://dialog.datalist.org/downloads/download.html
    Nie ma on natywnej wersji dla Linuksa, pomimo to jednak wlasnie uruchomilem
    go pod Fedora.

    > O w pelni funkcjonalnych sterownikach do posiadanego
    > sprzetu laskawie nie wspomne.

    Kontrprzyklad: rejestrator studyjny E-MU 0204. Pod Linuksem pracuje
    praktycznie out of the box (trzeba tylko w ustawieniach przelaczyc na niego
    z wbudowanej karty dzwiekowej). Pod Windowsem 7 wymaga instalacji
    sterownikow producenta, sam Windows driverow nie posiada, nawet nie potrafi
    pobrac ze strony MS. Na dodatek pod Win 7 sterowniki sa podobno tragiczne,
    pod Linuksem nie sprawia problemow.

    Podobnie jest ze znaczna iloscia modemow 3G.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 18. Data: 2013-03-11 00:28:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    > MS Word, Photoshop, nawet AutoCAD mozna uruchomic pod Linuksem.

    No właśnie o tym pisałem, przeciętny użytkownik komputera używający cada
    do projektowania budki dla ptaków, ktoś kto kupuje licencję Autocada nie
    musi szukać darmowego systemu

    > Kontrprzyklad: rejestrator studyjny E-MU 0204.

    To nie jest kontrprzykład, to jest jeden z wyjątków, szczególnie że to
    rozwiązanie w 99% sprzętowe i fakt że w win trzeba zainstalować
    sterowniki a w Linuksie nie to rzecz nieistotna. W Linuksie nie da się
    na przykład obsłużyć w żaden sposób połowy albo więcej skanerów i
    drukarek jeśli nie kupi się sterowników pisanych przez firmy trzecie.

    Reasumując napisze raz jeszcze, instalowałem Linuksa na przestrzeni lat
    z 10 razy i za każdym razem nie znalazłem dużej części softu i driverów
    których potrzebowałem natomiast widzę w repozytoriach coraz więcej
    oprogramowania przypominającego Sklep Google, czyli kupa shitu.

  • 19. Data: 2013-03-11 00:54:46
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-07 13:49, news pisze:

> [...]
    > podobny do linuxa:)
    > Nie da się na tego tableta XP zainstalować?
    >
    > Jak byś wyjaśnił czym się różnią megaherce w arm od x86 to byłbym

    przecież android to jest w zasadzie linux!
    tylko nieco inaczej opakowany.
    A w Smart TV, to myślisz, że jaki system jest?
    PINGWIN! czytaj: linux.
    Zapodaj sobie jakieś appki i przestań marudzić, że tablet
    jest do niczego.

    Może zadaj pytanie,
    co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
    jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
    wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 20. Data: 2013-03-11 00:56:05
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-09 09:17, juzek pisze:

    > Żeby używać Linuxa to najpierw trzeba skończyć studia w tym kierunku:)

    jesteś debilem!
    twoja inteligencja jest tak śmieciowa,
    że lepiej w temacie się nie wypowiadaj!