    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: szybki logarytm
    Date: Tue, 29 Jul 2014 20:25:30 +0200

    W dniu 2014-07-29 18:56, bartekltg pisze:
    > wgryzę się głębiej. Na razie odpłynąłem w próbę zrozumienia,
    > dlaczego funkcje wymierne dają tak znacznie lepsze wyniki
    > niż wielomiany:).

    O ile lepsze? Jak dużo stopień wielomianu musi być wyższy dla wielomianu
    niż dla wyrażenia wymiernego?
    Gdy mamy możliwość wykonania tego w sposób równoległy, to być może
    opłaca się wielomian wyższego stopnia, choćby stopień był bardzo wysoki,
    zamiast dzielenia.
    Tylko obecnie nie ma możliwości wykonania Hornera równoległe, gdy mamy
    kilka rdzeni, to zrównoleglenie polega ma wykonaniu wątków na kilku
    rdzeniach, a nie można krótkiej operacji rozdzielać. Może komputery
    przyszłości będą miały coś w rodzaju wbudowanego koprocesora FPGA, który
    będzie mógł równolegle wykonywać operacje?
    Do czego dziś mogą się przydać procedury Czebyszewa i Remeza? Może do
    szybkiego obliczania funkcji, których nie obsługuje koprocesor. Na
    przykład mamy rozkład normalny o wzorze e^{-x^2}
    Całka tej funkcji nie da się wyrazić symbolicznie, ale e^{-x^2} można
    rozwinąć w szereg Taylora, ten szereg scałkować. I otrzymać wzór do
    obliczeń, a metoda Czebyszewa pozwoli na szybsze wykonanie niż szereg.