    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szkoda komunikacyjna - oświadczenie sprawcy nic nie warte!
    Date: Thu, 27 Oct 2011 08:40:09 +0200

    Lewis pisze:
    > Nie byłbym taki pewny, nie wiemy co się wydarzyło gdzie i jak.
    > Aktualnie przechodzę przez podobny przypadek tyle że to ja podpisałem
    > oświadczenie którego się wyparłem. Okazało się że oświadczenie
    > podpisałem po tym jak zostałem oszukany co do własności gruntu
    > (usłyszałem że grunt jest prywatny i muszę przepuścić każdego z prawej
    > mojej strony) następnego dnia dotarłem do informacji że część gruntu, to
    > własność gminy i stan gruntu jako "Droga" a pozostała część gruntu, to
    > grunt użytkowany rolniczo przez osobę prywatną. Tak więc owe
    > oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej.

    Hm... Zakładam że pod względem prawnym masz rację.
    Tylko że to jest trochę chore bo wina jest zależna od tego czyja jest
    działka? Na jakiej podstawie człowiek w nieznanym miejscu może takie
    rzeczy wiedzieć? Nie lepiej opierać się na ogólnych zasadach (prawa
    strona) Zakładam że jezdnia, nawierzchnia nie nie wskazuje wprost kto ma
    pierwszeństwo. Wychodzi na to że zgodnie z prawem ale uchylasz się od
    spowodowania kolizji. Ktoś mógłby napisać "cfaniaczek ze znajomym
    adwokatem" :-)