  • 1. Data: 2009-04-07 08:34:35
    Temat: szeroko i jasno - NIKON
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Która z Sigm: 20mm, 24mm, 28mm (f/1.8) lub 30mm f/1.4 będzie najlepiej
    sprawować na pełnej dziurze?
    Porównywał ktoś bezpośrednio ze sobą te obiektywy?
    W zasadzie ogniskowa każdego z nich jest wystarczająca, chodzi bardziej o
    jasność i jakość optyczną (ostrość, kontrast, plastyka itp...)

    Dzięki z góry,
    MW

  • 2. Data: 2009-04-07 08:37:08
    Temat: Re: szeroko i jasno - NIKON
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Chyba że ktoś ma przeciek od Nikona że coś podobnego w niedługim czasie
    szykuje? :-)

    MW

  • 3. Data: 2009-04-07 08:41:17
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Która z Sigm: 20mm, 24mm, 28mm (f/1.8) lub 30mm f/1.4 będzie najlepiej
    > sprawować na pełnej dziurze?

    Nic nie mówisz o puszce. Jeśli chodzi o krop brałbym przebraną 20/1.8.
    Miałem kiedyś taką na C350D i była extra. 30/1.4 to istny low light killer - jak
    trafia, ostatnio się taką bawiłem na D90 i była super (bo trafiała).

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 4. Data: 2009-04-07 09:10:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    MW wrote:
> [...]
    > W zasadzie ogniskowa każdego z nich jest wystarczająca, chodzi bardziej o
    > jasność i jakość optyczną (ostrość, kontrast,

    30/1.4 jest prawie perfekcyjna (prawie = AF).

    > plastyka

    Co?

  • 5. Data: 2009-04-07 11:39:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    MW wrote:
> [...]
    > W zasadzie ogniskowa każdego z nich jest wystarczająca, chodzi bardziej o
    > jasność i jakość optyczną (ostrość, kontrast, plastyka itp...)

    BTW - jesteś pewny że chcesz dopłacić 100% w stosunku do N35/1.8?

  • 6. Data: 2009-04-07 16:48:54
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    > BTW - jesteś pewny że chcesz dopłacić 100% w stosunku do N35/1.8?

    Co prawda mam puszke DX (D200 i D70) ale wszystkie szkła mam na pełną
    klatkę. Kupię i to pewnie niedługo (niech tylko kursy i ceny wrócą do normy)
    D700
    więc szkoda by kupować na chwilę.
    Z drugiej jednak strony liczę że w końcu coś jasnego szerokiego Nikon
    wyprodukuje ('N') a pożądam takiego szkła bardziej niż Fx-owej puszki więc i
    tak sprzedam i tak.
    Ta sigma 30mm to DX szkiełko, pozostałe pełnoklatkowe. Jak się ma to 30mm to
    tej 28?

    MW

  • 7. Data: 2009-04-07 18:51:19
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    MW pisze:

> [...]
    > tak sprzedam i tak.
    > Ta sigma 30mm to DX szkiełko, pozostałe pełnoklatkowe. Jak się ma to 30mm to

    30/1.4 też jest DX.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 8. Data: 2009-04-07 19:21:35
    Od: kk <d...@t...pl>

    MW pisze:

    > Co prawda mam puszke DX (D200 i D70) ale wszystkie szkła mam na pełną
    > klatkę. Kupię i to pewnie niedługo (niech tylko kursy i ceny wrócą do normy)
    > D700

    wieścisz koniec kryzysu? :)
    trudno przewidywać co będzie, ale ja już nie czekam na ceny rzędu 6k,
    trzeba będzie chyba zagryźć zęby i kupić 1 - 2k drożej, niestety.
    złotówka nas w zeszłym roku rozpuściła i nieszybko będzie powtórka.

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna