  • 1. Data: 2011-03-22 22:51:22
    Temat: szarpanie przy gorącym silniku
    Od: Tomek <T...@n...multimedia.pl>

    Witam
    Mam jakiś dziwny problem w mojej toyocie carinie e.
    Szarpanie zaczyna się po przejechaniu jakiejs odleglości
    głównie jak silnik mocno się rozgrzeje.Na zimnym nie szarpie wogole.
    Przewody zapłonowe , kopułke , palec i świece wykluczam bo wymieniłem na nowe.Na
    starych
    było to samo.Map sensor też jest ok bo podmieniałem na inny.
    Jedna świeca była troszke zakopcona na czarno a reszta ok.
    Szarpanie występuje na benzynie i gazie.Czyżby to moduł zapłonowy?
    Ponoć w carinach te moduły nie padają?Przedtem był w warsztacie bo nie chciał
    odpalić , wymienili filtr paliwa i świece i zaczał odpalać bez problemu ale
    po jakimś czasie wystąpiło to szarpanie.Podejrzewam , że coś mi podmienili.
    Dodam jeszcze , że jak postoi przez noc to bardzo długo trzeba krecić rozrusznikiem
    i zapala bardzo ciężko na początku tak jakby jeden cylinder a później się rozkręca
    i jest ok.Komputer nie pokazuje żadnych błędów i w tym problem :(
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-23 08:12:33
    Temat: Re: szarpanie przy gorącym silniku
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > rozkręca
    > i jest ok.Komputer nie pokazuje żadnych błędów i w tym problem :(

    Sprawdz czujnik temperatury cieczy dla ECU.
    Identyczne objawy mialem w innym aucie.
    ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak samo
    jak jest rozgrzany.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2011-03-23 08:52:18
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Sprawdz czujnik temperatury cieczy dla ECU.
    > Identyczne objawy mialem w innym aucie.
    > ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak
    > samo jak jest rozgrzany.

    prawie.
    czujnik ma charakterystykę R=f(T) ujemną. czyli niska temperatura-> duża
    rezystancja
    brak styku na czujniku/uszkodzenie -> to często duża rezystancja -> odczyt
    niskiej temperatury
    przy zimnym silniku jest oki bo mieszanka wzbogacona, przy goracym (a ECU
    "mysli" ze wciąż zimny)
    mieszanka za bogata.

  • 4. Data: 2011-03-23 10:10:18
    Od: Tomek <T...@n...multimedia.pl>

    Dnia 23.03.2011 news-gazeta <n...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > Identyczne objawy mialem w innym aucie.
    > ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak samo

    Ciekawe tylko , że komputer nic nie pokazuje , że ten czujnik temperatury
    jest uszkodzony.Na desce rozdzielczej mam jakiś wskaźnik temperatury i zmienia się
    ale nie wiem czy jest powiązany z temperaturą cieczy.Dodam jeszcze , że zawory mam
    ustawione , pasek rozrządu i zapłon ustawiony prawidłowo.Czy da się sprawdzić ten
    czujnik
    miernikiem?Ciekawo gdzie on jest.

  • 5. Data: 2011-03-23 13:17:21
    Od: Tomek <T...@n...multimedia.pl>

    Dnia 23.03.2011 nazgul <x...@w...pl> napisał/a:

    Jednak to nie czujnik temperatury cieczy.
    Rozkładam już ręce.Jedna świeca była troszke
    czarna tak jakby za bogata mieszanka ale czemu.