  • 11. Data: 2013-03-16 23:59:46
    Temat: Re: systemowy zegar w nowych canonach
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]
    > Wydaje mi się że zmiany między czasem letnim i zimowym to mały
    > problem, większym są zmiany lokalizacji i związanej z nią strefy
    > czasowej. Zwłaszcza że często to nie jest tylko 1 godzina, może być
    > kilka szybkich zmian itd. Oczywiście GPS w praktyce takie problemy
    > usuwa.

    Astronomowie już dawno sobie z tym poradzili wprowadzając swój czas
    absolutny (ostatnio nawet zrezygnowali z sekund przestępnych. :)

    Ja też poszedłem tą drogą - wolę mieć letni czas na zimowych
    zdjęciach, niż zastanawiać się, czy np. dane warunki oświetleniowe
    panowały w marcu/październiku przed zmianą, czy po zmianie czasu.
    Teoretycznie i zawczasu nie musi mnie martwić także wizja, że w wyniku
    korekty jakieś nocne zdjęcia gubią przyjemną kolejność wg czasu
    zrobienia (a w wyniku różnych automatyzacji jesteśmy coraz bardziej
    wrażliwi na jakieś zmiany ręczne, robione ad hoc do sytuacji).

    Miałem pomysł, żeby ewentualne zdjęcia zrobione w ciągu dodanej lub
    odjętej godziny jeszcze "zagęszczać" lub "rozrzedzać" proporcjonalnie
    według sekund. Ale to wszystko są tylko niepotrzebne kombinacje bez
    większego sensu - jeden czas absolutny (wybrałem letni, bo trwa przez
    60% roku, a zdjęć się w nim robi pewnie 90%) i to jest zdecydowanie
    najlepsze rozwiązanie (oczywiście - dla mnie. :) , np. niewiele skaczę
    po strefach czasowych, więc nawet nie muszę się zastanawiać, jakie
    podejście byłoby lepsze.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2013-03-17 04:59:43
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Po przeczytaniu Twojego posta sprawdziłem z ciekawości u siebie i po pół
    > roku wskazuje mi godzinę z dokładnością do minuty. Z tym, że wcale nie

    przypomnialem sobie ze rownoczesnie z 650d ustawilem zegar w starym
    a640. wynik jest taki ze w a640 zegar jest sekunde spozniony do zegara w
    kompie. żenada.
    reklamowac :) ?

  • 13. Data: 2013-03-17 16:14:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wynik jest taki ze w a640 zegar jest sekunde spozniony do zegara w kompie.

    Sprawdziłeś baterię?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-03-17 17:16:39
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Sprawdziłeś baterię?

    jak?

  • 15. Data: 2013-03-17 17:27:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup

    > jak?

    1. Wyciągasz
    2. Patrzysz na tym
    3. Kupujesz taką samą
    4. Wkładasz
    5. Ponownie ustawiasz zegar
    6. Na drugi dzień już widzisz czy zegar się spóźnia czy nie

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-03-17 17:32:37
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > 1. Wyciągasz
    > 2. Patrzysz na tym
    > 3. Kupujesz taką samą
    > 4. Wkładasz
    > 5. Ponownie ustawiasz zegar
    > 6. Na drugi dzień już widzisz czy zegar się spóźnia czy nie

    myslalem ze chodzi ci o wewnetrzna baterie.
    jesli chodzi o normalna, to nie sadze aby byla uszkodzona, ale sprobuje
    bo i tak jestem na kupnie zapasowej.

  • 17. Data: 2013-03-17 18:38:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup

    > myslalem ze chodzi ci o wewnetrzna baterie.
    > jesli chodzi o normalna, to nie sadze aby byla uszkodzona, ale sprobuje bo
    > i tak jestem na kupnie zapasowej.

    Tak chodziło mi o wewnętrzną, ale wychodzi na to że się pospieszyłem. W
    starym Canonie była do tego mała "szufladka" obok baterii głównej teraz
    popatrzyłem i w nowym tego nie widzę.

    Poszukałem z ciekawości i w sieci znalazłem informacje że od modelu 550D
    Canon zamiast dodatkowej wymiennej pastylki używa drugiego wewnętrznego
    akumulatora który ładuje się od głównego. W pełni naładowany ma wystarczać
    na trzy miesiące a jego naładowanie od głównego zajmuje 8 godzin. Jeśli
    tylko nie trzymasz długo aparatu z wyjętym głównym akumulatorem to nie
    powinno być problemów.

    Tak więc przepraszam za wprowadzenie w błąd i wydaje mi się, ze pozostaje Ci
    tylko serwis.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-03-18 04:34:01
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > akumulatorem to nie powinno być problemów.
    >
    > Tak więc przepraszam za wprowadzenie w błąd i wydaje mi się, ze

    w ogole nie wyjmuje glownego akumulatora z aparatu.
    serwis poki co sobie podaruje. wole zeby nikt nie grzebal z takiego
    powodu w aparacie.

  • 19. Data: 2013-03-18 19:19:42
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-16 05:58, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    > stosunku do zegara w kompie(synchronizacja z time.windows.com). po
    > wylaczeniu synchronizacji roznica jest troche mniejsza ale jednak jest.
    > niby nic, ale moze narobic balaganu z geotagingiem zdjec z
    > trzymiesiecznej podrozy. pozostaje uaktualniac codziennie czas wzgledem
    > czasu w laptopie, ale pewnie zapomne albo nie bedzie mi sie chcialo.
    > Ewentualnie tagowac w paczkach co jeden dzien powiedzmy z korekta czasu
    > w geosetterze.
    >

    > jak wyglada sprawa zegara w waszych aparatach. licze sie z tym ze malo

    w sumie problem "rozwiazany".
    grzebalem troche w opcjach aparatu i zauwazylem ze po przestawieniu
    opcji "Standard TV" z Pal na NTSC zegar przestal sie spieszyc.
    dziwna sprawa. zobaczymy za kilka dni, ale poki co po 3 dniach jest
    rowno z zegarem windowsa, kiedy wczesniej przyspieszal 2sekundy na dobe.

  • 20. Data: 2013-03-19 19:04:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik h.w.d.p. napisał:
> [...]
    > dziwna sprawa. zobaczymy za kilka dni, ale poki co po 3 dniach jest
    > rowno z zegarem windowsa, kiedy wczesniej przyspieszal 2sekundy na dobe.

    Sprawdź, może jest dostępny upgrade oprogramowania Twojego aparatu?
    Uzależnienie zegara czasu rzeczywistego od częstotliwości związanych z
    sytemem TV byłoby dużym błędem. Na całym świecie czas upływa tak samo.
    Ewentualnie wybierz przywrócenie ustawień fabrycznych i ponownie ustaw
    swoje ulubione opcje. Jakoś mi się to wydaje nieco absurdalne, zwłaszcza
    że częstotliwości dla PAL i NTSC różnią się znacznie więcej, niż by to
    wynikało z 2 sekund na dobę.
    Maciek