  • 1. Data: 2010-01-06 08:47:26
    Temat: system sony i wsteczna kompatybilnosc
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Chcialbym zapytac jak jest ze wsteczna kompatybilnoscia w systemie
    sony/minolta. Nikon bez przerwy cos "wykombinowuje", by stare rzeczy nie
    dzialaly - a to nowy system dla lamp blyskowych i-ttl i stare lampy nie
    dzialaja z nowymi modelami body (z wyjatkiem tych najdrozszych). A to
    wycofanie srubokreta i calkowite niemal przejscie na obiektywy z
    silnikiem ultradzwiekowym itd. itd. Nawet z manualem podpietym do body
    tez problemy - aparat nie mierzy swiatla!!!!, choc potwierdza ostrosc.
    Oczywiscie, powtorze raz jeszcze, nie dotyczy to najdrozszych body.

    Jak jest w systemie sony/minolta? (pytam glownie w kontekscie sony
    a500/550, ale inne body tez mnie interesuja)

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 2. Data: 2010-01-06 08:51:27
    Temat: Re: system sony i wsteczna kompatybilnosc
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 09:47:26 +0100, Piotr <p...@w...pl> wrote(a):
> [...]
    >
    > Jak jest w systemie sony/minolta? (pytam glownie w kontekscie sony
    > a500/550, ale inne body tez mnie interesuja)

    Działają w pełni wszystkie obiektywy minolty oraz konica-minolta na
    bagnet A (czyli te w produkcji od 1985r). Działają również lampy 3600HSD
    i 5600HSD. Żadnych przejściówek czy innych cudów, to ten sam bagnet, w
    pełni zgodny.

    B.

  • 3. Data: 2010-01-06 09:37:09
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialaly - a to nowy system dla lamp blyskowych i-ttl i stare lampy nie
    > dzialaja z nowymi modelami body (z wyjatkiem tych najdrozszych). >
    Nieprawda, a raczej półprawda.
    Stare lampy działają bez TTL w korpusach z CLS. Większość (o ile nie
    wszystkie, poza SB400) SB mają możliwość pracy w trybie "A" .
    Z kolei CLS jest systemem, który zapewnia możliwości, o których w starszych
    typach lamp można było pomarzyć. Nigdy nie żałowałem, że zrobili taki
    update.
    W Canonie OIMW też coś zmienili w lampach (od czasów filmowych, a i chyba
    później też).
    Czas płynie, i niestety w komputer też już nie wsadzisz karty ISA...

    >A to wycofanie srubokreta i calkowite niemal przejscie na obiektywy z
    >silnikiem ultradzwiekowym itd. itd.
    Wszystkie nowe obiektywy mają silnik, więc w czym problem?
    Stare daje się załorzyć i nimi pracować, z dobrymi skutkami.

    >Nawet z manualem podpietym do body tez problemy - aparat nie mierzy
    >swiatla!!!!, choc potwierdza ostrosc.
    Jeżeli piszesz o budżetowych aparatach, masz rację. Ale wytarczy, że za parę
    groszy kupisz D200...

    > Oczywiscie, powtorze raz jeszcze, nie dotyczy to najdrozszych body.
    Częściowo dotyczy, częściowo nie.
    Natomiast do twojej paczki smutków dopiszę jedną - brak pierścienia
    przesłony w nowszych szkłach.

    > Jak jest w systemie sony/minolta? (pytam glownie w kontekscie sony
    > a500/550, ale inne body tez mnie interesuja)
    Sony miała genialną optykę MF. Obecnie znakomicie sprawdza się jako
    przyciski do papieru, szkła powiększające i gadżety do zapalania papierosów.

    Do Nikona za parę groszy można nabyć na EB szkła MF. Niektóre dają efekty
    podobne do kultowych Zeissów.

  • 4. Data: 2010-01-06 09:57:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marcin [3M] pisze:
    > Sony miała genialną optykę MF.
    Hmm...
    Marx

  • 5. Data: 2010-01-06 11:25:36
    Temat: Re: system sony i wsteczna kompatybilnosc BTW
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > podpietym do body tez problemy - aparat nie mierzy swiatla!!!!, choc
    > potwierdza ostrosc. Oczywiscie, powtorze raz jeszcze, nie dotyczy to

    straszne starych żarówek edisona nie da sie wstawić do nowego żyrandola. A
    samochód ni chce jechać na owsie.

  • 6. Data: 2010-01-06 11:40:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > straszne starych żarówek edisona nie da sie wstawić do nowego żyrandola.
    > A samochód ni chce jechać na owsie.

    Czego to sie nie wymysli na otarcie lez :)

  • 7. Data: 2010-01-06 12:13:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Czego to sie nie wymysli na otarcie lez :)

    Jakub... a po uj... w amatorskim aparacie wsteczna zgodność z obeiktywami
    ze śrubokrętem i popychaczem czy jakimiś starymi lampami (co zresztą nie
    jest zdaje sie prawdą).

    amator kupi jednego kita ew drugiego dłuższego i tyle.

  • 8. Data: 2010-01-06 18:04:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 06 Jan 2010 13:13:26 +0100, osobnik zwany Marek Dyjor
    wystukał:

> [...]
    > zresztą nie jest zdaje sie prawdą).
    >
    > amator kupi jednego kita ew drugiego dłuższego i tyle.

    a np. po to, że do mojej alfy wykorzystałem obiektywy sigmy, z których
    korzystałem w Minolcie. I nie narzekam. Ile zaoszczędziłem to sobie
    wyobraź.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2010-01-06 20:42:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:
> [...]
    >
    > a np. po to, że do mojej alfy wykorzystałem obiektywy sigmy, z których
    > korzystałem w Minolcie. I nie narzekam. Ile zaoszczędziłem to sobie

    tylko że większość z nas nie jest porzeciętnymi pstrykaczami.

    jesteśmy marginesem, więszość niednych pstrykaczy kórzy chc amieć lustro
    kupią tanie body amatorskie i jeden lub dwa kity.

    a bogaty snob i tak kupi D3x + wszytskie profi szkła wieć jemu też zwisa.

  • 10. Data: 2010-01-06 20:43:12
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 10:37, Marcin [3M] wrote:
> [...]
    > chyba później też).
    > Czas płynie, i niestety w komputer też już nie wsadzisz karty ISA...

    Minolta również zmieniła stopkę, a potem wypuściła nowe lampy do cyfrówek.
    Jedyne to to że było to na tyle dawno, że nie ma co się przejmować,
    chociaż nieliczni przerabiają np 5400 na cyfrowość - da się, ale nie bez
    problemów (chip żre akumulator).

    > Wszystkie nowe obiektywy mają silnik, więc w czym problem?
    > Stare daje się załorzyć i nimi pracować, z dobrymi skutkami.

    W sony nie zrezygnowali z śrubokręta jeszcze, ale pewnie to zrobią
    wkrótce, bo wszystkie obiektywy nowe mają już silniki. Kiedyś po prostu
    wypuszczą takie d40x i jeszcze będą mówić, że fajnie bo za to mniejsze i
    tańsze.
    Śrubokręt miałby sens, gdyby rzeczywiście taki silnik w obiektywie
    znacząco zmieniał cenę. Z drugiej strony duże obiektywy hałasują
    niemiłosiernie, a do tego potrzeba silnego silnika w body. W sony nie ma
    problemu z mocą, co więcej body potrafi ukręcić tanie sigmy.

    > Jeżeli piszesz o budżetowych aparatach, masz rację. Ale wytarczy, że za
    > parę groszy kupisz D200...

    Co za rozwiązanie - kupić starsze body, ale z wyższej półki..
    Prawda jest taka, że nikon w tej klasie nie mierzy z starymi szkiełkami. W
    sony światło mierzone jest wszędzie, ale nie w każdym np. działa
    stabilizacja (w manualach bez elektroniki lub przejściówki bez niej).

    > Częściowo dotyczy, częściowo nie.
    > Natomiast do twojej paczki smutków dopiszę jedną - brak pierścienia
    > przesłony w nowszych szkłach.

    W minolcie (bagnet A) nie było kiedykolwiek takiego pierścienia.

    > Sony miała genialną optykę MF.

    Jedynym obiektywem MF w systemie jest STF, ale to drogi obiektyw do
    zastosowań specjalnych.
    Jeśli natomiast chodzi Ci o rokkory, to te były minoltowe i funkcjonowały
    26 lat temu.

    > Obecnie znakomicie sprawdza się jako
    > przyciski do papieru, szkła powiększające i gadżety do zapalania
    > papierosów.

    Ciekawe o czym to MF sony piszesz?

    > Do Nikona za parę groszy można nabyć na EB szkła MF. Niektóre dają
    > efekty podobne do kultowych Zeissów.

    I jeszcze światłomierz. Np svierdlosk albo leningrad.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564