  • 21. Data: 2017-10-06 14:47:05
    Temat: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Fri, 06 Oct 2017 14:17:47 +0200, ww wrote:
    > Ciekawe ile takich potrzeba żeby zastąpić chociaż te moje 2 świetlówki.

    Ano prawda - LEDy jak LEDy - aby świeciło porównywalnie z "normalnym"
    oświetleniem potrzeba ich mnóstwo.

    Niedawno miałem dylemat: W domu ciemno, więc zainstalowałem świetlówki.
    "Elektroniczne" oczywiście, bo innych teraz nie sposób już kupić. I było
    jasno, przyjemnie i w ogóle super... Przez 4 miesiące. Potem świetlówki
    (a dokładniej chińskie startery w nich zawarte) poprzepalały się jedna za
    drugą i pojawił się problem: co robić? Instalowanie nowych podobnych
    obudów odrzuciłem, bo to dość upierdliwe jest a nie mam zamiaru bawić się
    w to co pół roku. Sprawę rozwiązałem tak, że wydłubałem startery z
    obudów, i podłączyłem końcówki gniazd bezpośrednio pod 230V. Same rury
    zastąpiłem takim wynalazkiem:
    https://www.amazon.fr/gp/product/B016WBN2SM/ref=oh_a
    ui_detailpage_o09_s00

    I póki co (minął rok) jest pięknie. Do tego spokój psychologiczny - nawet
    jeśli to LEDowe ustrojstwo padnie, to żaden problem. Wykręcam z obudowy i
    wstawiam nowe, bez kolejnego grzebania w instalacji.

    Mateusz

  • 22. Data: 2017-10-06 15:33:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    >Ano prawda - LEDy jak LEDy - aby świeciło porównywalnie z "normalnym"
    >oświetleniem potrzeba ich mnóstwo.

    I tak, i nie.
    Sa jakies COB o niewiarygodnej mocy ... ale wiekszosc konsumenckich
    wyrobow to ma jednak moc niezbyt duza.
    Tym niemniej takie o swietle porownywalnym z zarowka 100W sie
    pokazaly.

> [...]
    >świetlówki
    >(a dokładniej chińskie startery w nich zawarte) poprzepalały się

    ale jakie swietlowki - rurowe ?
    Masz na mysli starter/balast w oprawie ?

> [...]
    >obudowy i
    >wstawiam nowe, bez kolejnego grzebania w instalacji.

    I cos takiego sugerowalem, ale musze przyznac, ze wybor jakby mniejszy

    tu w parametrach: 120cm, 18W, 810 lm.
    60cm 9W ... tez 810lm, ale mysle, ze jednak 400 lm. I ciemno, albo
    trzeba ich spora ilosc.

    http://www.auralum.com/product/60cm-9w-t8-led-led-ro
    hre-weis-60006500k-copy/
    tu pisza 2100 lm, ale to jest kompletnie niewiarygodne :-)

    https://brilum24.pl/pl/p/Tuba-LEDline-T8%2C-60cm%2C-
    8W-/2772
    10W 680 lm

    Wiec kierunek ciekawy, ale kto znajdzie taka 1500 lm ?

    a z drugiej strony np
    https://brilum24.pl/pl/p/Oprawa-wbudowana-XELENT-60%
    2C-50W/2370
    panel 60x60 cm, 50W, 3800 lm, jesli lumeny nie sa chinskie - dwa takie
    i mamy jasno.

    Ale kolega ma piekna lampe :-)

    Za to w tej lampie trzy takie sie zmiescza ... ale moze lepiej od razu
    4 :-)
    https://brilum24.pl/pl/p/Plafoniera-VARNAPLUS%2C-24W
    /2985

    J.

  • 23. Data: 2017-10-06 17:08:49
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Fri, 06 Oct 2017 15:33:22 +0200, J.F. wrote:
    > ale jakie swietlowki - rurowe ?
    > Masz na mysli starter/balast w oprawie ?

    Tak / tak (nie mylić z ofertą Ery).

    ref=oh_aui_detailpage_o09_s00
    > I cos takiego sugerowalem, ale musze przyznac, ze wybor jakby mniejszy
    >
    > tu w parametrach: 120cm, 18W, 810 lm.

    No ja mam właśnie te 120cm, 18W, 2800K.
    Na lumenach się nie znam, więc nie wiem czy te 810 lm które podają jest
    wiarygodne. Natomiast /na oko/ jest *dużo* lepiej niż było z identyczną
    ilością "normalnych" świetlówek 36W. Tzn. raz że jaśniej, a dwa że
    światło dużo przyjemniejsze. Większa jasność zapewne wynika stąd że te
    LEDowe ustrojstwo jest kierunkowe, świeci wyłącznie w dół, a poprzednie
    zwyczajne świetlówki świeciły dookoła - a oświetlać wnętrze obudowy oraz
    kawałek sufitu jest przecież całkiem bez sensu (okay, jeśli ktoś ma biały
    sufit to może odzyskać część odbitego światła... ale u mnie sufit ciemny).

    Mam takich 4 sztuki i oświetlam nimi cały parter (60m?), z wysokości ok.
    2.2m. Jasno jak w dzień, i przez rok użytkowania jeszcze żadna nie padła.

    > http://www.auralum.com/product/60cm-9w-t8-led-led-ro
    hre-weis-60006500k-
    copy/
    > tu pisza 2100 lm, ale to jest kompletnie niewiarygodne :-)

    Zauważyłem że ilość lumenów znacznie im się zmienia w zależności od barwy
    światła. Im cieplejsza barwa, tym lumenów mniej.

> [...]
    2C-50W/2370 panel
    > 60x60 cm, 50W, 3800 lm, jesli lumeny nie sa chinskie - dwa takie i mamy

    Z tym że dochodzi stres "co zrobię jak mi się panel spali...". Ja akurat
    tego stresu chciałem uniknąć, dlatego rozwiązanie z rurą LED bardzo mi
    się spodobało - w samej oprawie nie ma żadnej elektroniki, a rury LEDowe
    powinny być jeszcze dostępne przez kilka (może nawet kilkanaście?) lat,
    więc w razie awarii wystarczy wykręcić zepsutą i wkręcić nową.

    Mateusz

  • 24. Data: 2017-10-06 20:10:16
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 15:33, J.F. pisze:

    > https://brilum24.pl/pl/p/Oprawa-wbudowana-XELENT-60%
    2C-50W/2370
    > panel 60x60 cm, 50W, 3800 lm, jesli lumeny nie sa chinskie - dwa takie i
    > mamy jasno.

    Ktoś takiego panelu używa?
    Mam ochotę go kupić i nie wiem czy da się go ściemniać.

    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2017-10-06 20:58:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 06.10.2017 o 20:10, jacek pisze:

    2C-50W/2370

    > Ktoś takiego panelu używa?
    > Mam ochotę go kupić i nie wiem czy da się go ściemniać.

    Ja mam taki:

    http://allegro.pl/panel-plafon-led-120x30-kaseton-sw
    ietlowka-lampa-i6883766872.html

    Lumeny nie są chińskie, światło nawet przyzwoite. Nie wiem jak z
    trwałością, listwa, pod którą są diody, jest mocno ciepła.

    P.P.

  • 26. Data: 2017-10-06 22:25:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja się przymierzałem. Byłem w siedzibie importera/producenta zobaczyć
    jak to świeci. świeci mocno, ale jeśli światło diodowe ma 50wat, to musi
    mocno świecić. tylko że -moim zdaniem - nie tędy droga.
    Jeśli masz jasny dzień, w normalnym mieszkaniu, to nie świecisz
    żyrandola, bo... jest jasno? nie zawsze, nie całkiem. jest widno, a
    światło wpadające przez kilka okien, sprawia że cienie są miękkie, dużo
    światła odbitego od sufitu i jest jakoś tak przyjemnie. Nasze żyrandole,
    źródła światła są raczej punkowe. Nawet jeśli masz 5 żarówek, albo taki
    panel, jesteś wstanie wskazać skąd świeci światło, no i jeśli coś ci
    upadnie, schylisz się i zrobisz sobie cień. to jest zmora sztucznego
    oświetlenia używanego przez ludzkość. no i diody, a dzieki niskiej cenie
    w taśmach, są najlepszą metodą (może najtańszą a całkiem niezłą) na
    stworzenie rozproszonego światła. Więc jeśli ktoś (wątek długi i w
    zasadzie już nie wiem jaka lampa ma być przerabiana) chce mieć światło
    diodowe punktowe - to raczej zły pomysł. są co prawda coby, ale to
    dlamnie są takie halogenki do wbudowania w cokół mebli kuchennych.
    Podobnie z tym panelem z diodami. tam jest dajmy na to 500 diod. gdyby
    je rozwlec na większej powierzchni - byłoby idealnie. ale to właśnie
    można zrobić tanimi, (przez konkurencje) taśmami led. jeszcze raz to
    napisze, bo może nie dotarło. 500 diodek na taśmie, przyzwolitej
    jakości, kosztuje naście złotych. zasilacz nie więcej niż 10. A
    wspomniane panele 60x60 conajmniej 100zł. warto? Ja stwierdziłem że nie.
    do wszystkich sufitów dokleiłem diody i mam święty spokój. w pokoju 20m,
    mam jakieś 1000diód, coś koło 30-40 wat i 90% czasu świeci to na połowie
    mocy.
    ToMasz

    PS fotki dać?

  • 27. Data: 2017-10-06 23:42:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 06.10.2017 o 22:25, ToMasz pisze:

> [...]
    > dlamnie są takie halogenki do wbudowania w cokół mebli kuchennych.
    > Podobnie z tym panelem z diodami. tam jest dajmy na to 500 diod.

    Wychodzi 2.4mm na diodę, trochę mało. Myślę, że jest koło setki.

    P.P.

  • 28. Data: 2017-10-07 09:05:47
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Wychodzi 2.4mm na diodę, trochę mało. Myślę, że jest koło setki.
    >
    > P.P.
    Nie twierdzę że niemasz racji, ale na 99% coś źle policzyłeś. W panelu
    60cm na 60cm, zmieścisz 60 pasków diodek, jeśli pasek ma szerokość 1 cm.
    Więc 0.6metra x 60sztuk, daje nam 36 metrów paska diodowego. pasek ma 60
    diodek na metr, czyli mamy 2160doidek. absolutnie nie twierdzę że tak
    jest, ale z wyliczenia dowiodły że da się tak zrobić.
    ToMasz

  • 29. Data: 2017-10-07 11:03:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.10.2017 o 09:05, ToMasz pisze:

> [...]
    > Więc 0.6metra x 60sztuk, daje nam 36 metrów paska diodowego. pasek ma 60
    > diodek na metr, czyli mamy 2160doidek. absolutnie nie twierdzę że tak

    I tu masz rację ;-) Tak nie jest. W tych panelach nie ma żadnych pasków,
    diody są tylko pod jedną listwą na jednym z boków, w środku jest tylko
    materiał rozpraszający światło. Nie wierzysz? Dotknij palcem. Tylko
    jeden bok jest gorący, na tyle, że trudno dłużej utrzymać palec. Swoją
    drogą konstrukcja rozpraszacza jest znakomita, panel świeci jednorodnie.

    P.P.

  • 30. Data: 2017-10-07 12:30:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Oct 2017 15:08:49 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    >
    > No ja mam właśnie te 120cm, 18W, 2800K.
    > Na lumenach się nie znam, więc nie wiem czy te 810 lm które podają jest

    Wychodze z prostego zalozenia - na pewno wiecej nie bedzie :-)
    Ale tu glowy nie dam czy to parametry od tego modelu.

> [...]
    > sufit to może odzyskać część odbitego światła... ale u mnie sufit ciemny).

    To moze tlumaczyc troche ... ale wiekszosc opraw ma jakies odblysniki
    i sufit slabo oswietlaja.

    hre-weis-60006500k-copy/

    > Zauważyłem że ilość lumenów znacznie im się zmienia w zależności od barwy
    > światła. Im cieplejsza barwa, tym lumenów mniej.

    Tak to jakos jest - czerwone luminofory mniej wydajne.
    Ale swietlowke 6500K ... swiatlo jest trupio niebieskie, a nie biale
    :-)
    Zresta te 2700K wydaje mi sie zbyt zolte, chcialem zobaczyc takie
    4000K, ale akurat zabraklo, wiekkupilem 6500.

    2C-50W/2370 panel
    > Z tym że dochodzi stres "co zrobię jak mi się panel spali...".

    Jak najbardziej, pokazuje tylko na co LED stac.

> [...]
    > powinny być jeszcze dostępne przez kilka (może nawet kilkanaście?) lat,
    > więc w razie awarii wystarczy wykręcić zepsutą i wkręcić nową.

    Albo i dluzej, bo sporo firm ma oswietlenie rurami, i tak chetnie
    wymieniac opraw nie beda.

    J.