    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 7 Oct 2017 12:30:29 +0200

    Dnia 06 Oct 2017 15:08:49 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Tak / tak (nie mylić z ofertą Ery).

    > ref=oh_aui_detailpage_o09_s00

    > No ja mam właśnie te 120cm, 18W, 2800K.
    > Na lumenach się nie znam, więc nie wiem czy te 810 lm które podają jest
    > wiarygodne.

    Wychodze z prostego zalozenia - na pewno wiecej nie bedzie :-)
    Ale tu glowy nie dam czy to parametry od tego modelu.

    > Natomiast /na oko/ jest *dużo* lepiej niż było z identyczną
    > ilością "normalnych" świetlówek 36W. Tzn. raz że jaśniej, a dwa że
    > światło dużo przyjemniejsze. Większa jasność zapewne wynika stąd że te
    > LEDowe ustrojstwo jest kierunkowe, świeci wyłącznie w dół, a poprzednie
    > zwyczajne świetlówki świeciły dookoła - a oświetlać wnętrze obudowy oraz
    > kawałek sufitu jest przecież całkiem bez sensu (okay, jeśli ktoś ma biały
    > sufit to może odzyskać część odbitego światła... ale u mnie sufit ciemny).

    To moze tlumaczyc troche ... ale wiekszosc opraw ma jakies odblysniki
    i sufit slabo oswietlaja.

    hre-weis-60006500k-copy/

    > Zauważyłem że ilość lumenów znacznie im się zmienia w zależności od barwy
    > światła. Im cieplejsza barwa, tym lumenów mniej.

    Tak to jakos jest - czerwone luminofory mniej wydajne.
    Ale swietlowke 6500K ... swiatlo jest trupio niebieskie, a nie biale
    :-)
    Zresta te 2700K wydaje mi sie zbyt zolte, chcialem zobaczyc takie
    4000K, ale akurat zabraklo, wiekkupilem 6500.

    2C-50W/2370 panel
    > Z tym że dochodzi stres "co zrobię jak mi się panel spali...".

    Jak najbardziej, pokazuje tylko na co LED stac.

    > Ja akurat
    > tego stresu chciałem uniknąć, dlatego rozwiązanie z rurą LED bardzo mi
    > się spodobało - w samej oprawie nie ma żadnej elektroniki, a rury LEDowe
    > powinny być jeszcze dostępne przez kilka (może nawet kilkanaście?) lat,
    > więc w razie awarii wystarczy wykręcić zepsutą i wkręcić nową.

    Albo i dluzej, bo sporo firm ma oswietlenie rurami, i tak chetnie
    wymieniac opraw nie beda.

    J.