  • 11. Data: 2017-10-04 23:16:43
    Temat: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2017 o 09:52, ww pisze:
    > Kupiłem najmocniejsze świetlówki jakie są dostępne ale jest po prostu
    > ciemno. I myślę czy
    > nie próbować tam dołożyć 2 kolejnych.
    nie. zastąpić diodami. 56xx 57xx co tam masz. jak kupisz 5m za 100zł, to
    Ci oczy wypalą. Jak kupisz za 17zł to będą swieciły jak świetlówki. jak
    masz problem z barwami, to kup biały i żółty, połącz razem w jednej
    obudowie.

    ToMasz

  • 12. Data: 2017-10-05 02:08:26
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-10-04 18:28, ww wrote:

    > Mam trochę np takich BTB600-BW (600V, 50mA, snubberless, non-insulated).
    > Czy to ma szansę zadziałać bez dziesiątek spalonych triaków i dużej
    > ilości dymu?

    Z tego nie powinno byc wiele dymu.
    https://www.google.pl/search?q=remote+bulb&client=fi
    refox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi
    t9LrdltjWAhWMFJoKHRMRDz4Q_AUICigB&biw=1341&bih=627

    ..

  • 13. Data: 2017-10-05 08:34:05
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 23:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > Ci oczy wypalą. Jak kupisz za 17zł to będą swieciły jak świetlówki. jak
    > masz problem z barwami, to kup biały i żółty, połącz razem w jednej

    W innym pomieszczeniu mam takie lampy LED z regulacją jasności i barwy.
    Trzeba przyznać, że świeci to niesamowicie ale niestety kosztowało
    3000.

    Nie planowałem w sumie nic takiego robić ale tak z czystej
    ciekawości:

    mam lampę o średnicy około 90 cm z tymi dwoma świetlówkami T5 55cm.
    Załóżmy, że faktycznie bym je wywalił i wstawił tam jakieś diodki.
    Żeby było trudniej to też chciałbym mieć regulację jasności i może
    nawet barwy (grupy diodek zimnych i ciepłych, odpowiednio sterowane).
    Zastanawiam się ile tych diodek by było potrzeba żeby uzyskać
    dwa razy więcej światła niż z 2 takich:

    https://magazynlamp.pl/master-tl5-ho-24w-865-swietlo
    wki-liniowe-philips,3,3693,3422

    Ta lampa to taki walec o wysokości może 20cm, od spodu ma mleczną
    szybę, która mocno rozprasza i pewnie blokuje część światła. Nie wiem
    czy po zmienia na LED strumień światła nie wyjdzie ukierunkowany za
    bardzo w dół.

    Tylko nie piszcie, że mam lampą sprzedać na OLX i nakleić sobie
    gustowne paski. NIE MA TAKIEJ OPCJI.

  • 14. Data: 2017-10-05 10:50:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >W innym pomieszczeniu mam takie lampy LED z regulacją jasności i
    >barwy. Trzeba przyznać, że świeci to niesamowicie ale niestety
    >kosztowało
    >3000.

    Diody tanieja, a regulacja jasnosci jest w nich latwa ... o ile od
    poczatku przewidziana.

    >mam lampę o średnicy około 90 cm z tymi dwoma świetlówkami T5 55cm.

    Co to za dziwny twor - taki "plafon" okragly ?
    Z natury rzeczy do swietlowek pasuja prostokatne oprawy :-)

> [...]
    >nawet barwy (grupy diodek zimnych i ciepłych, odpowiednio sterowane).
    >Zastanawiam się ile tych diodek by było potrzeba żeby uzyskać

    To ma 1625 lm. dwie to 3250.
    Ale oko logarytmiczne ... "dwa razy jasniej" to moze 12 tys lm nie
    wystarczyc :-)

    Skupmy sie na razie na 6500 lm ... 6m takiej tasmy
    http://www.akb-poland.com/category/dioda-5050-18lm

    albo 6 takich "zarowek" ... tylko to moga byc chinskie lumeny :-)
    http://www.akb-poland.com/zarowka-e27-a60-230v-10w-s
    md2835-1050lm-ra-85-ccd-ciepla-biala.html

    albo 8 takich - maja 800lm
    https://magazynlamp.pl/corepro-ledtube-600mm-9w865-c
    ,3,3579,10639

    >Ta lampa to taki walec o wysokości może 20cm, od spodu ma mleczną
    >szybę, która mocno rozprasza i pewnie blokuje część światła.

    To ci sie do niej zmiesci i 6m tasmy, i 8 "zarowek" :-)

    >Nie wiem czy po zmienia na LED strumień światła nie wyjdzie
    >ukierunkowany za
    >bardzo w dół.

    IMO beda swietnie swiecic na te szybe.
    A sufitu ta lampa nie oswietla ? Takie lekkie rozproszone oswietlenie
    sufitu bardzo pożądane.

    >Tylko nie piszcie, że mam lampą sprzedać na OLX i nakleić sobie
    >gustowne paski. NIE MA TAKIEJ OPCJI.

    Zgubilem linki, ale niektorzy naprawde maja gust w tych paskach :-)

    A moze po prostu 8 liniowych lamp LED dookola tej lampy - bedzie
    gustowne sloneczko, albo jak kto woli - kolko w 8-kacie :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-10-05 11:14:52
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 10:50, J.F. pisze:
> [...]
    > poczatku przewidziana.

    > Co to za dziwny twor - taki "plafon" okragly ?
    > Z natury rzeczy do swietlowek pasuja prostokatne oprawy :-)

    Bardzo ładna lampa. Na zewnątrz czarna tkanina, od dołu mleczna
    szyba. Ładna, słabo świeci. W sumie w tym salonie mam chyba
    z 5 źródeł światła (ta główna lampa, lampa nad stołem, paski
    ledowe, jakieś halogenki, dziwne świetlówki podświetlające
    jedną ze ścian. Ale tego głównego światła i tak jakoś brakuje.
    Cały czas panuje romantyczny ale mało komfortowy półmrok.

> [...]
    > wystarczyc :-)
    >
    > Skupmy sie na razie na 6500 lm ... 6m takiej tasmy

    To by się dało zrobić.

> [...]
    > http://www.akb-poland.com/zarowka-e27-a60-230v-10w-s
    md2835-1050lm-ra-85-ccd-ciepla-biala.html

    No ale to jest jakaś tragedia żeby dawać 6 czy 8 "żarówek". To szybciej
    już dołożę te swoje 2 świetlówki.

    > To ci sie do niej zmiesci i 6m tasmy, i 8 "zarowek" :-)

    Zmieści się tam sporo.

    > IMO beda swietnie swiecic na te szybe.
    > A sufitu ta lampa nie oswietla ? Takie lekkie rozproszone oswietlenie
    > sufitu bardzo pożądane.

    Boki kompletnie nic nie przepuszczają.

    > Zgubilem linki, ale niektorzy naprawde maja gust w tych paskach :-)
    >
    > A moze po prostu 8 liniowych lamp LED dookola tej lampy - bedzie
    > gustowne sloneczko, albo jak kto woli - kolko w 8-kacie :-)

    Nie. Jedyne co mogę próbować to jakaś modyfikacja istniejącej lampy.

  • 16. Data: 2017-10-05 12:01:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    md2835-1050lm-ra-85-ccd-ciepla-biala.html

    ,3,3579,10639

    >No ale to jest jakaś tragedia żeby dawać 6 czy 8 "żarówek".

    Chcesz jasno, to musi byc duzo :-)
    8 "zarowek" w 90 cm lampie ? W sam raz :-)

    >to szybciej już dołożę te swoje 2 świetlówki.

    Albo 4 "LED zarowki" dolozyc.

    Sa jeszcze takie wynalazki
    https://www.fotoamigo.pl/zarowka-fotograficzna-lampa
    -swiatla-stalego-e27-85w-5500k-p-1104.html

    Jak "zwykla" swietlowka kompaktowa ma 9-20W, tak ta ma 85, ile ma
    lumenow to nie podaja, ale moze miec kolo 5000

    Niestety - LED wymagaja dobrego chlodzenia, wiec raczej nie sa male
    https://www.tme.eu/pl/details/osw4xahde1e/diody-led-
    mocy-biale-cob/optosupply/

    7000 lm z 5cm. Tylko ten szum wiatrakow, te rurki do kranu, to
    ciurkanie wody :-)

> [...]

    > oswietlenie sufitu bardzo pożądane.

    Boki kompletnie nic nie przepuszczają.

    >Nie. Jedyne co mogę próbować to jakaś modyfikacja istniejącej lampy.

    Ale nowa technika otwiera nowe mozliwosci
    https://pl.pinterest.com/pin/66639269466346905/

    Za to w sklepach ... mam wrazenie, ze niektorzy nie dostrzegli, ze
    zarowki sa juz zakazane :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-10-05 12:45:31
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 12:01, J.F. pisze:
> [...]
    > https://pl.pinterest.com/pin/66639269466346905/
    >
    > Za to w sklepach ... mam wrazenie, ze niektorzy nie dostrzegli, ze

    A może odwrócić lampę do góry nogami
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/29001/seksmisja_3.jpeg

  • 18. Data: 2017-10-05 13:00:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ww <w...@o...pl> wrote:

    > Mam trochę np takich BTB600-BW (600V, 50mA, snubberless, non-insulated).
    > Czy to ma szansę zadziałać bez dziesiątek spalonych triaków i dużej
    > ilości dymu?

    Tego nie wiem, ale ACST12 bez problemu włącza mi uzwojenie rozruchowe
    agregatu od lodówki (prąd tam jest duży, nie wiem jak bardzo ani jaka
    indukcyjność, ale na tyle duży, że światło lekko przygasa) i się nie
    pali.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2017-10-05 18:22:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-10-05 11:14, ww wrote:
    > Ale tego głównego światła i tak jakoś brakuje.
    > Cały czas panuje romantyczny ale mało komfortowy półmrok.

    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=18144

    jak mi kolejna chinska lampka z czujnikiem ruchu w firmie pada to
    wywalam to co tam dali, wsadzam cos takiego i jest dobrze

    bije to na glowe wszelkie kombinacje z zarowkami

  • 20. Data: 2017-10-06 14:17:47
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 18:22, m4rkiz pisze:

    > https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=18144
    >
    > jak mi kolejna chinska lampka z czujnikiem ruchu w firmie pada to
    > wywalam to co tam dali, wsadzam cos takiego i jest dobrze
    >
    > bije to na glowe wszelkie kombinacje z zarowkami

    Ciekawe ile takich potrzeba żeby zastąpić chociaż te moje
    2 świetlówki.