  • Data: 2009-04-12 15:18:32
    Temat: Re: świetlowka a włącznik z podświetleniem
    Od: "Bernard N" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mechaniczne liczniki ruszają dopiero przy poborze prądu przekraczającym 5
    > lub 10W.
    To jest jakiś dziwny stereotyp, z którym już nie pierwszy raz się spotykam.
    Takie założenie można przyjąć tylko i wyłącznie jeśli za licznikiem, jest to
    jedno urządzenie pobierające 5W.
    Ale przcież w domu są jeszcze TV(często nie jeden), DVD, komputer, lodówka
    itp. i licznik raczej nigdy w miejscu nie stoi.
    (Bardziej obrazowo: Zima, śnieg, sanki, a na sankach osoba. Aby ruszyć z
    miejsca potrzebuję ręką mocno pociągnąć, ale jak już ruszyłem z miejsca to
    mogę ciągnąć jednym palcem.)
    Wracając do 5W: przy już kręcącym się liczniku za dodatkowe 5W zapłacimy
    dodatkowo ~20zł rocznie (0,005kW x 24h x 365dni x 0,45zł/kWh)
    Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi :)

    Benek.
    PS: W kwestii liczników elektronicznych nie wypowiadam się ;)