  • Data: 2009-04-19 20:17:12
    Temat: Re: świetlowka a włącznik z podświetleniem
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo wrote:

    > co się dzieje ze świetlówką gdy działa w układzie z włącznikiem
    > podświetlanym?
    >
    > przy wyłączonej zauważyłem delikatne migotanie
    > czy to niszczy świetlówkę? szybciej się zużywa?
    > czy to dużo zużywa prądu?

    wlasnie przetestowany 'patent' ale w kontekscie czujnika ruchu (prad w sumie
    podobny) - rownolegle do 'kompakta' podlaczona 'zarowka' LED (26
    niebieskich ledow firmy noname) zalatwia sprawe migotania. ledy oczywiscie
    lekko sie swieca, ale ciaglym swiatlem.

    trzebaby zapewne potestowac ile minimalnie LED'ow jest potrzeba , ale mysle
    to rozwiazanie jest i tak OK (jak dla laika oczywiscie), no moze pomimo
    koniecznosci instalacji dodatkowej oprawki.