  • 81. Data: 2018-12-17 22:07:54
    Temat: Re: suweren nie rokuje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 22:05, kk pisze:

    > Co Ty zwnoi wymyślasz. Masz skrzyżowanie, świecą się światła czerwone od
    > 20 minut. Pojedziesz i będziesz się obwiniał? Se łańcuch kup do okładania.

    Ja wymyślam? Chyba inny film widzieliśmy;)

    Nara.

  • 82. Data: 2018-12-18 01:23:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 17:09, Shrek pisze:

    > Skoro nie ma pieszych, to skąd piesi? Sam jesteś tuman.

    Nie o to chodzi.
    Ci piesi, to z reguły pojedynczy człowiek lub ewentualnie grupa ludzi
    stojących przy przejściu, ale nie zamierzających przejść.
    Sytuacje w pobliżu biurowców, przystanków, sklepików.

    Nie mam nic do kogoś, kto się zatrzymuje, aby ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu, który wyraźnie chce przejść, aczkolwiek ja raczej rzadko się
    zatrzymuję przy dobrej pogodzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 83. Data: 2018-12-18 01:27:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 16:30, Liwiusz pisze:

    > Można, bo tutaj nie mielibyśmy do czynienia z zatrzymaniem, jako że
    > zatrzymanie nie może wynikać z warunków drogowych.

    Jak odpisałem obok Shrekowi:
    Sytuacja drogowa to nie pieszy lub grupa rozmawiających osób w pobliżu
    przejścia.

    Ponadto - z drugiej strony - pieszego obowiązuje art. 14 pkt 1a.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 84. Data: 2018-12-18 06:10:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Kto w Anglii jest aborygenem?

    no albo gadałeś z np. australijskim aborygenem, albo musisz jeszcze
    podszlifować język...

    Łukasz

  • 85. Data: 2018-12-18 06:47:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 01:23, Adam pisze:

    > Nie o to chodzi.
    > Ci piesi, to z reguły pojedynczy człowiek lub ewentualnie grupa ludzi
    > stojących przy przejściu, ale nie zamierzających przejść.

    Po drugie - skoro nie zamierzali przejść, to skąd się wzieli na przejściu?

    Po pierwsze - to nie ten przypadek. Koleś zatrzymał się przed
    przejściem, bo za przejściem nie miał gdzie jechać. I zrobił to prawidłowo.

    Shrek

  • 86. Data: 2018-12-18 10:35:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 18:02, Shrek pisze:

    > Ok - czyli należa zapierdalać szybciej - wtedy jak się wydarzy wypadek
    > to ciebie już tam nie będzie!!!

    Tyż prawda. Dlatego pisałem - pech, w złym miejscu w złym czasie. Jadąc
    wolniej też można było puknąć.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2018-12-18 10:42:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-18 o 01:27, Adam pisze:

    > Jak odpisałem obok Shrekowi:
    > Sytuacja drogowa to nie pieszy lub grupa rozmawiających osób w pobliżu
    > przejścia.

    Po pierwsze - zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa jest
    dopuszczalne, i faktu tego nie zmieni to, że okaże się, że pieszy nie
    chciał przejść.

    Po drugie - odnosiłeś się do mojego "zatrzymać się przy przejściu już
    można", a ten mój przykład nie był w kontekście zatrzymania w celu
    ustąpienia pierwszeństwa, tylko zatrzymania się w korku (tak jak na filmie).

    > Ponadto - z drugiej strony - pieszego obowiązuje art. 14 pkt 1a.

    Owszem, tylko nie ma zasady "samochód potrącił, więc wszedł bezpośrednio
    przed". Bo tutaj co poniektórzy ekstrapolują tę zasadę, że jak się
    wejdzie nawet wiele metrów przed samochodem, to jest wtargnięcie,
    zamiast słusznego uznania, że samochód po prostu za szybko jechał.
    Przepis ma swoją logikę i uzasadnienie, aby nikt ci metr przed maską nie
    wyskakiwał specjalnie, bo wówczas nawet przy szczególnej ostrożności i
    20km/h nie zahamujesz.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2018-12-18 11:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2018 08:40:15 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > --Czasem chciałbym zobaczyć, jak jeżdżą ci grupowi "wszystkoprzewidujący" :)
    >
    > Normalnie tak jak w innych krajach np Niemczech. Dojeżdżamy do pasów
    > czyli noga z gazu i patrzymy czy nie ma pieszych jeśli
    > jednoznacznie nie widzimy to zwalniamy. W tej chwili statystycznie
    > biorąc po niemieckich drogach porusza się kilkadziesiąt tysięcy
    > rodaków a o jakiejs hekatombie nie słychać czyli da się prawda ?

    Tylko:
    -rodak po Niemczech to glownie autostrada zap* i pieszych nie spotyka,

    -jak pisalem - w Niemczech jakiegos wielkiego szacunku dla pieszego
    nie dostrzeglem, a piesi sie rozgladaja.

    -IMO - przejsc bez swiatel u nich mniej,

    -dodaj jeszcze miejskie korki - moze rodak nie ma okazji zap*,
    a jak zap*, to szybko dogania Niemca i jedzie jak on ..

    -trasy nie zna, to wolniej jedzie.

    J.

  • 89. Data: 2018-12-18 11:07:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.12.2018 o 13:53 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ststystyki zachodnie pokazują, że poprawia. Piesi od tego nadmiernie nie
    > głupną, a kierowcy nagle zaczynają się spodziewać, że na przejściu (i
    > poza nim) pojawiają się piesi.

    A ile na tym zachodzie jest tych przejść na których pieszy ma zawsze rację
    na głównych drogach?
    Bo u nas też są np. strefy zamieszkania i raczej nie są problemem. Problem
    jest gdy na połowie dłuższej trasy trzeba zwalniać do 10-20 bo a nuż
    pojawi się święta krowa.

    --
    SW3
    ----

  • 90. Data: 2018-12-18 11:16:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.12.2018 o 18:01 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przez skrzyżowania równorzędne też na pałę tniesz, bo są trzy pod rząd?

    Na pałę nie tnę nawet jak jestem na głównej (ale też nie zatrzymuję się
    przed każdą podporządkowaną).
    Ale skrzyżowania równorzędne zwykle nie występują zbyt obficie na
    przelotowych drogach.

    --
    SW3
    ----