  • 71. Data: 2018-12-17 21:08:56
    Temat: Re: suweren nie rokuje
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 20:58, mk4 wrote:

    > No miszcz panie, miszcz.
    >
    > A ile razy by cie zaskoczyła gdyby pieszy się pojawił (a nie zaskoczyła
    > bo po prostu nikogo nie było)? Ile razy przejechałeś jakiś kawałek
    > myśląc o tzw. "niebieskich migdałach" i wystarczyłby jedynie splot
    > okoliczności żeby było groźnie? O ile jeździsz więcej niż ~30-40 km
    > dziennie w mieście to pewnie przynajmniej średnio z jedna na taki dzień
    > się trafi. Nawet jak ci się wydaje, że nie. Trochę realizmu.

    Samochody powinny być inteligentniejsze

  • 72. Data: 2018-12-17 21:20:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 20:58, mk4 pisze:

> [...]
    > dziennie w mieście to pewnie przynajmniej średnio z jedna na taki dzień
    > się trafi. Nawet jak ci się wydaje, że nie. Trochę realizmu.

    Niewykluczone, że masz rację, jednak różnica jest taka, że ja staram się
    z tym coś zrobić. To że większość z nas przejechała kiedyś na czerwonym
    świetle nie znaczy to że należy to robić również świadomie, ani nie
    zdejmuje z nas winy.

    Shrek

  • 73. Data: 2018-12-17 21:23:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 19:37, Shrek pisze:

    > Odpal sobie street view w Berlinie w losowym miejscu i sprawdź jak
    > daleko masz do jakiegokolwiek przejścia i przejścia ze światłami. Oni po
    > porstu łazą wszędzie. Ba - tak to się projekuje - obbniżenia chodników
    > bez zebr.
    >
    > Shrek
    To w Niemczech chyba coś się zmieniło. Jak byłem tam ze 30 lat temu to w
    Kolonii o 6 rano w niedzielę na światłach nikt nie przechodził na
    czerwonym przez jakąś lokalną uliczkę o zerowym ruchu... Widać się od
    Francuzów nauczyli wszędzie łazić jak popadnie :-)
    T.

  • 74. Data: 2018-12-17 21:25:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 20:57, Shrek pisze:

    > Pomysł jest bardzo dobry, tylko trzebaby też zliwidować zakaz łazenia
    > gdzie popadnie. Tak to często na zachodzi _działa_

    Wielu kierowców nie pamięta o dwóch podpunktach w przepisach - jak jest
    dalej od przejścia niż 100 m i nie ma przeszkód na ulicy typu barierka,
    to wolno przechodzić. I drugi - że osoby z widocznym upośledzeniem w
    chodzeniu mogą przechodzić jak chcą. A starsze osoby w sumie tak mają,
    dlatego tyle ich ginie.
    T.

  • 75. Data: 2018-12-17 21:27:15
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 21:20, Shrek wrote:

    >To że większość z nas przejechała kiedyś na czerwonym
    > świetle nie znaczy to że należy to robić również świadomie, ani nie
    > zdejmuje z nas winy.

    Tu nie ma żadnej winy

  • 76. Data: 2018-12-17 21:50:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 21:23, T. pisze:

    > To w Niemczech chyba coś się zmieniło. Jak byłem tam ze 30 lat temu
    No przez 30 lat to miało prawo:P

    Shrek

  • 77. Data: 2018-12-17 21:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 21:27, kk pisze:

    > Tu nie ma żadnej winy

    Założyłbym się o 100, że będzie ci najmniej współwina, ale raczej o tym
    się już nie dowiemy.

    Shrek

  • 78. Data: 2018-12-17 22:00:49
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 21:25, T. wrote:

    > Wielu kierowców nie pamięta o dwóch podpunktach w przepisach - jak jest
    > dalej od przejścia niż 100 m i nie ma przeszkód na ulicy typu barierka,
    > to wolno przechodzić.

    A co tu jest do pamiętania? Pieszy ustępuje samochodom.

  • 79. Data: 2018-12-17 22:05:37
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 21:51, Shrek wrote:

    > Założyłbym się o 100, że będzie ci najmniej współwina, ale raczej o tym
    > się już nie dowiemy.

    Co Ty zwnoi wymyślasz. Masz skrzyżowanie, świecą się światła czerwone od
    20 minut. Pojedziesz i będziesz się obwiniał? Se łańcuch kup do okładania.

  • 80. Data: 2018-12-17 22:06:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 22:00, kk pisze:

    > A co tu jest do pamiętania? Pieszy ustępuje samochodom.

    W tym nic. W następnym jest że masz się zatrzymać, żeby babcię
    przepuścić. Również poza przejściem.

    Shrek