    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: suweren nie rokuje
    Date: Tue, 18 Dec 2018 10:42:45 +0100
    <pv817d$ppi$1@node2.news.atman.pl> <pv8f3i$u46$1$Adam@news.chmurka.net>
    <pv8fek$epa$1@node1.news.atman.pl> <pv9et1$9ps$1$Adam@news.chmurka.net>

    W dniu 2018-12-18 o 01:27, Adam pisze:

    > Jak odpisałem obok Shrekowi:
    > Sytuacja drogowa to nie pieszy lub grupa rozmawiających osób w pobliżu
    > przejścia.

    Po pierwsze - zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa jest
    dopuszczalne, i faktu tego nie zmieni to, że okaże się, że pieszy nie
    chciał przejść.

    Po drugie - odnosiłeś się do mojego "zatrzymać się przy przejściu już
    można", a ten mój przykład nie był w kontekście zatrzymania w celu
    ustąpienia pierwszeństwa, tylko zatrzymania się w korku (tak jak na filmie).

    > Ponadto - z drugiej strony - pieszego obowiązuje art. 14 pkt 1a.

    Owszem, tylko nie ma zasady "samochód potrącił, więc wszedł bezpośrednio
    przed". Bo tutaj co poniektórzy ekstrapolują tę zasadę, że jak się
    wejdzie nawet wiele metrów przed samochodem, to jest wtargnięcie,
    zamiast słusznego uznania, że samochód po prostu za szybko jechał.
    Przepis ma swoją logikę i uzasadnienie, aby nikt ci metr przed maską nie
    wyskakiwał specjalnie, bo wówczas nawet przy szczególnej ostrożności i
    20km/h nie zahamujesz.

    --
    Liwiusz