  • Data: 2010-01-20 17:32:14
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak BTW w ramach odprężenia wytrawiłem płytkę i próbuję złożyć coś takiego:
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/84-Nw-06-Superre
    akcyjny_odbiornik.pdf

    Uprzedzając pierwszy zniechęcający komentarz informuję, iż w pełni zdaje
    sobie sprawę, iż nie będzie to grało rewelacyjnie. Wiem, że albo odbiór
    będzie słaby albo selektywność niewielka. Liczę jednak na to, że coś się
    uda złapać - do RON Malczewskiego w Krakowie mam mniej niż 20km w linii
    prostej. Do Chorągwicy będzie dalej, ale tam pracują silniejsze nadajniki.

    W tej chwili i tak czekam na paczkę z elementami, wśród których ma być
    UL1496 ale w międzyczasie chciałbym rozwiać parę wątpliwości:

    1) Największa z nich to polaryzacja C5. Gdy przyjrzeć się dokładnie
    schematowi ideowemu i montażowemu widać, że na tym drugim pokazano, iż
    kondensator ma być wlutowany odwrotnie. Ma być normalnie (plus do bazy
    T1, minus do masy) czy to jednak jakiś wyjątek?
    2) W spisie elementów zaznaczono, iż C6, C8 i C9 mają być styrofleksowe.
    Ma to znaczenie fundamentalne czy można będzie użyć innych?
    3) Dławik - w opisie jest mowa, że można go wykonać na rdzeniu
    ferrytowym o średnicy około 4mm i długości 12mm, nawijając 30 zwojów
    drutem 0,1-0,2mm. Ewentualnie dwa razy więcej na rezystorze. Znalazłem
    pręcik ferrytowy o milimetr cieńszy i nieco dłuższy. Nada się? Muszę
    nawinąć więcej zwojów?