  • Data: 2010-01-22 21:28:38
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Mialo byc proste radyjko na pionierskim schemacie, a tu gotowa
    > glowica, scalaki .. kup sobie kolego radyjko, przygrzej opalarka,
    > a potem zlutuj ponownie, bedziesz mial frajde :-P

    Hmm... Ale jak ktoś składał rok później wedle schematu z MT tuner, w
    którym zastosowano gotową, fabryczną głowicę, to już wszystko było ok,
    tak? ;) Gdzie właściwie przebiega granica? Bo z jednej strony wszyscy
    się zgadzają (i mają rację), że złożenie radyjka na gotowym układzie
    (takim jak z tych tanich, chińskich odbiorników kieszonkowych do
    kupienia za 5 zł na targu) nic nie daje, może poza praktyką w lutowaniu.
    Z drugiej strony jakiś czas temu parę osób jak tylko mogło odradzało
    bawienie się w tranzystorowy tor p.cz. - bo przecież CEMI produkowało
    takie fajne scalaki, za pomocą których jest o wiele łatwiej. :)

    Ja się jednak z Tobą zgodzić nie mogę. W oryginalnym projekcie
    problematyczna była głowica. Zastosowanie gotowej z pewnością pozwoli
    uniknąć problemów podczas uruchamiania (zwłaszcza, że mój licznik
    częstotliwości pewnie nie obejmie zakresu wokół 100MHz...). A już samo
    uruchomienie i zestrojenie toru p.cz. to jakiś krok do przodu. W
    składanie własnej głowicy będzie można się później pobawić. ;)