  • Data: 2010-01-18 09:31:10
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a):
    > Z falami srednimi jest klopot ze rozpietosc czestotliwosci jest 3x.
    > Co daje wymog na rozpietosc pojemnosci [albo indukcyjnosci] 9x.
    > Owczesne warikapy takiej nie mialy.
    > No i nie wiem jak ze wspolbieznoscia wejscia i heterodyny - byc moze
    > wymagalo to innych charakterystyk kondensatorow.

    wspomniana BB113 miała w środku 3 diody po 250pF każda i do AM była
    idealna. Bywały dostępne jeszcze jakieś z czeskiej Tesli o podobnej
    pojemności ale pojedyncze, sprzedawane po dwie sztuki parowane.
    We wspominanym przez kogoś wcześniej tunerze AM z AudioVideo była
    właśnie BB113, o ile dobrze pamiętam, a prócz tego cztery worki cewek
    7x7 :-)

    Andrzej Kamieniecki