eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsumaryczny czas uzywania programuRe: sumaryczny czas uzywania programu
  • Date: Tue, 05 Apr 2011 09:41:15 +0200
    From: lolo <n...@n...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    References: <1...@n...onet.pl>
    <e...@f...googlegroups.com>
    <inakii$3bt$1@news.onet.pl>
    <6...@e...googlegroups.com>
    <inau3i$7jr$1@news.onet.pl>
    <8...@4...googlegroups.com>
    <4d99a314$1@news.home.net.pl>
    <7...@t...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <7...@t...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 83.14.214.74
    Message-ID: <4d9ac79a$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1301989274 83.14.214.74 (5 Apr 2011 09:41:14 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 40
    X-Authenticated-User: axelik
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:189686
    [ ukryj nagłówki ]

    >> spróbować zakodować mechanizm oceny w ogóle i uwzględniający takie
    >> przypadki w szczególności?
    > Wlasnie takie kodowanie wydaje mi sie malo interesujace i
    > bardzo zmudne. Chcialbym jakas metode ktora sama odkryje
    > wiedze w danych.

    opisanie algorytmem czegoś wydającego się na nieopisywalne mało
    interesujące? zastanawiałeś się nad logiką swojego, ludzkiego "widzenia
    jak na dłoni" - niemal zawsze takie ludzkie oczywiste odczucia są bardzo
    ciężkie do zalgorytmizowania

    > Gdy program przeszukuje drzewo gry to w kazdym wezle wykonuje
    > wiele ruchow ktore nie wplywaja na poprawe oceny. Mozna
    > zapisac na dysku uklady na szachownicy wraz z ruchem i stanem
    > algorytmu i wraz z tym czy ruch poprawil ocene czy nie. W ten sposob
    > powstana wektory uczace, kazdy wektor bedzie mial wartosc true jesli
    > przyczynil sie do poprawy oceny, albo false jesli oceny nie porawil.

    zależy od zadania, ale częściej nie chodzi o konkretne wartości/układy
    (wzorce szachowe) a o podobieństwa do znanych przypadków, logika rozmyta
    w ocenianiu (ale nie tworzenie wzorca do uczenia sieci) a nie proste
    true/false, bo to może być końcowym wynikiem oceny

    możesz też na początku odrzucać wszystkie wyniki dające ocenę poniżej
    zadanego progu i ew. wracać do nich w kolejnych iteracjach zmieniając
    próg odcięcia by przeskoczyć ew. minima lokalne

    > Pierwsze pytanie jakie sie nasuwa: czy da sie do takich danych
    > zbudowac w sensownym czasie jakis klasyfikator?

    zależy ile czasu chcesz poświęcić i ile możesz zyskać

    > Drugie pytanie: jaka musi byc skutecznosc takieo klasyfikatora
    > zeby przeszukiwanie drzewa gry nie dalo blednego wyniku?
    > Klasyfikator moze sie mylic tylko raz na milion ruchow, czy moze
    > raz na tysiac? Jesli bedzie dzialal szybciej niz przeszukiwanie
    > drzewa gry, to na pewno raz na iles ruchow bedzie sie mylil.

    nie od razu programy szachowe zawsze wygrywały

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: