  • Data: 2011-04-05 07:41:15
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: lolo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wlasnie takie kodowanie wydaje mi sie malo interesujace i
    > bardzo zmudne. Chcialbym jakas metode ktora sama odkryje
    > wiedze w danych.

    opisanie algorytmem czegoś wydającego się na nieopisywalne mało
    interesujące? zastanawiałeś się nad logiką swojego, ludzkiego "widzenia
    jak na dłoni" - niemal zawsze takie ludzkie oczywiste odczucia są bardzo
    ciężkie do zalgorytmizowania

    > Gdy program przeszukuje drzewo gry to w kazdym wezle wykonuje
    > wiele ruchow ktore nie wplywaja na poprawe oceny. Mozna
    > zapisac na dysku uklady na szachownicy wraz z ruchem i stanem
    > algorytmu i wraz z tym czy ruch poprawil ocene czy nie. W ten sposob
    > powstana wektory uczace, kazdy wektor bedzie mial wartosc true jesli
    > przyczynil sie do poprawy oceny, albo false jesli oceny nie porawil.

    zależy od zadania, ale częściej nie chodzi o konkretne wartości/układy
    (wzorce szachowe) a o podobieństwa do znanych przypadków, logika rozmyta
    w ocenianiu (ale nie tworzenie wzorca do uczenia sieci) a nie proste
    true/false, bo to może być końcowym wynikiem oceny

    możesz też na początku odrzucać wszystkie wyniki dające ocenę poniżej
    zadanego progu i ew. wracać do nich w kolejnych iteracjach zmieniając
    próg odcięcia by przeskoczyć ew. minima lokalne

    > Pierwsze pytanie jakie sie nasuwa: czy da sie do takich danych
    > zbudowac w sensownym czasie jakis klasyfikator?

    zależy ile czasu chcesz poświęcić i ile możesz zyskać

    > Drugie pytanie: jaka musi byc skutecznosc takieo klasyfikatora
    > zeby przeszukiwanie drzewa gry nie dalo blednego wyniku?
    > Klasyfikator moze sie mylic tylko raz na milion ruchow, czy moze
    > raz na tysiac? Jesli bedzie dzialal szybciej niz przeszukiwanie
    > drzewa gry, to na pewno raz na iles ruchow bedzie sie mylil.

    nie od razu programy szachowe zawsze wygrywały